هواوی از P9 و P9 پلاس رونمایی کرد !

هواوی از P9 و P9 پلاس رونمایی کرد !

دوربین های دو قلو 12 مگاپیکسلی لشیا (Leica) در کنار پردازشگر 955 کرین !

بعد از اتمام فرآیند ساخت و انتشارهای روزانه خبرها و جزییات ، هواوی سرانجام از گوشی هوشمند جدید خود ، هواوی P9 ، در لندن رونمایی کرد . نکته جالب این است که سازنده چینی در کنار P9 ، گوشی P9 پلاس را در معرض عموم قرار داده است و نه P9 مکس !

دوربین های دو قلو 12 مگاپیکسلی لشیا (Leica) در کنار پردازشگر 955 کرین !

بعد از اتمام فرآیند ساخت و انتشارهای روزانه خبرها و جزییات ، هواوی سرانجام از گوشی هوشمند جدید خود ، هواوی P9 ، در لندن رونمایی کرد . نکته جالب این است که سازنده چینی در کنار P9 ، گوشی P9 پلاس را در معرض عموم قرار داده است و نه P9 مکس !


 

هواوی P9

هواوی P9 یک گوشی پرچم دار در اندازه معمولی می باشد . سایز این گوشی هوشمند تقریبا با سایز آیفون 6S اپل برابری می کند . P9 از یک نمایشگر 5.2 اینچی 1080 پیکسلی IPS LCD بهره می برد . هواوی در ساخت این دستگاه از پردازشگر کرین 955 استفاده کرده است . این پردازشگر هشت هسته ای ترکیبی از یک تراشه 2.5GHz چهار هسته ای کورتکس A72 و یک تراشه چهار هسته ای 1.8GHz کورتکس A53 می باشد . کاربران می توانند هواوی P9 را در دو مدل مجهز به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی و همچنین رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی خریداری کنند . هر دو مدل کارت های حافظه SD را نیز پشتیبانی می کنند .

با همه این تفاسیر مشخصه اصلی گوشی های جدید هواوی دوربین های دو قلوی آن ها می باشد که با همکاری سازنده آلمانی ، لشیا ، ساخته شده است . مدل P9 به یک دوربین اصلی دو قلوی 12 مگاپیکسلی مجهز است . یکی از این دوربین ها تصاویر رنگی و دیگری تصاویر سیاه و سفید را عکس برداری می کند . البته عملکرد دو واحد با یکدیگر هماهنگ شده است تا جزییات تصاویر در هنگام وجود داشتن نور کافی به میزان خوبی حفظ شود و در هنگامی که نور کم است میزان نویز تصاویر کاهش یابد . لنزهای به کار رفته در این دوربین ها از نوع f/2.2 می باشد . قابلیت فوکوس خودکار این دوربین ها نیز در نوع خود حرف اول را میزند . این دوربین ها به فلش دو مرحله این LED نیز مجهز هستند . هواوی به دلیل عدم امکان پایدار سازی دو دوربین به گونه ای مشابه ، گوشی جدید خود را به قابلیت OIS مجهز نکرده است . تمام این تجهیزات در یک قاب آلومینیومی در کنار هم قرار گرفته اند . از دیگر مشخصات گوشی جدید می توان به اسکنر اثر انگشت پشتی ، باتری 3,000mAh و پورت USB نوع C آن اشاره کرد . در مورد تجهیز بودن این دستگاه به قابلیت شارژ سریع هنوز حرفی زده نشده است .

هواوی P9 پلاس

در گذشته شایعه شده بود که هواوی در کنار مدل P9 از یک مدل 6.2 اینچی با نام P9 مکس نیز رونمایی می کند اما ظاهرا این گونه نیست زیرا هم اکنون در کنار P9 یک مدل 5.5 اینچی پلاس قرار گرفته است . با توجه به اندازه های ذکر شده می توان گفت که هواوی در آینده مدل مکس را نیز در معرض عموم قرار می دهد .

نمایشگر مدل پلاس از همان رزولوشن 1080 پیکسلی مدل پایه بهره می برد البته باید به این نکته اشاره کرد که این نمایشگر در مقایسه با نمایشگر مدل P9 حساسیت بیشتری به فشار دارد . این فناوری پرس تاچ (Press Touch) نام دارد . هواوی اعلام کرده است که مدل Mate S را نیز به این فناوری مجهز می کند .

mz524

هواوی P9 پلاس به یک رم 4 گیگابایتی ، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و باتری 3,400mAh مجهز می باشد . این گوشی هوشمند از قابلیت شارژ سریع dual-IC Rapid Charge نیز بهره می برد . با استفاده از این فناوری کاربران می توانند بعد از 10 دقیقه شارژ کردن دستگاه 6 ساعت با آن صحبت کنند .

هواوی گفته است که این دو دستگاه را از تاریخ 19 آوریل (31 فروردین) ابتدا در خاور میانه و سپس در 29 کشور اروپایی عرضه می کند . در مورد قیمت محصولات جدید هنوز حرفی زده نشده است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر