خطوط هوایی ایالت متحده در تلاش برای پیدا کردن نقص های ایمنی پرواز

خطوط هوایی ایالت متحده در تلاش برای پیدا کردن نقص های ایمنی پرواز

 

هواپیمایی ایالات متحده و شرکت های بزرگ برای پیدا کردن نقص در سیستم ایمنی، به مهندسان کامپیوتر برای تعیین کد ها پاداشی در نظر گرفته اند. متحده در تلاش برای پیدا کردن سوء استفاده در سیستم پرواز است که تا 50000 مایل بر روی سیستم تاثیر می گذارد و سوء استفاده هایی که می تواند از محرمانه بودن اطلاعات تا حدود 250000 مایل موثر باشد. معایب عمده مربوط به اجرای کد حداکثر تا 1000000 مایل است.


فقط در 5 سال گذشته، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت همه پاداش های مالی را برای پیدا کردن اشکالات پرداخت کرده اند. این اطلاعات ارزشمند بدست آمده از طریق هک کردن می تواند به بهتر شدن سیستم شرکت ها کمک کند. این شرکت ها از مرورگر های شبکه های اجتماعی متوجه شده اند که با تحت کنترل در آوردن مهارت های این افراد (هکر ها) راحت تر می توان آنها را دستگیر کنند و تا زمانی که شرکت ها نتوانند کسانی را که به معایب سیستم حمله می کنند دستگیر کند این مشکلات ادامه دارد.
در اواسط ماه اوریل امسال، هکر متخصص اینترنت به نام کریس رابرت در اتاقی توسط ماموران FBI به مدت 4 ساعت مورد باز خواست قرار گرفت. همه اینها به خاطر ساختن جکی در مورد نقص ایمنی در سیستم های ارتباطی هواپیما بود. هواپیمایی متحده او را از ادامه رسیدن به قصد نهایی اش محروم کرد و او را از پرواز در خطوط هوایی ممنوع اعلام کرد.
رابرت می خواست در دو کنفرانس امنیتی شرکت کند. رابرت می گوید: من نمی توانم به این سیستم صدمه یا آسیبی وارد کنم، من یک محقق هستم و این چیزی است که انجام می دهم. برای چه چیزی من را به عنوان محقق انتخاب کردند؟ اگر من را نمی خواهند، پس چه کسی این معایب را پیدا خواهد کرد؟
خطوط هوایی به حمله کنندگان بی رحم(حملات از طریق DOS یا هر تحقیقاتی که توسط محققان سایت های اینترنتی  در سیستم های هیئت مدیره انجام شود یا مسائلی که بر روی مرورگر های پشتیبانی نشده تاثیر بگذارد) جایزه نخواهد داد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر