باینری های لینوکس بر روی ویندوز 10 اجرا می شوند.

باینری های لینوکس بر روی ویندوز 10 اجرا می شوند.

 

در واقع چیز جدیدی در مورد "لینوکس بر روی ویندوز" وجود ندارد. سیستم های فرعی گوناگونی برخی  سازگاری های لینوکس را  در طول سال ها فراهم کرده اند. پشتیبانی خود مایکروسافت از مثلأ Posix ، تنها به این دلیل با شکست مواجه شد که آن را به خوبی انجام نداده بود، و اضافه کردن  Cygwin  رازی برای بسیاری از برنامه نویسان ویندوز بوده است. اساسا لینوکس بر روی ویندوز مردابی از مشکلات بود.
در حال حاضر ما یک سیستم فرعی لینوکس درون ویندوز 10ساخته ایم و قادر به اجرای فایل های باینری اصلاح نشده لینوکس شده ایم.
داستان این است که مایکروسافت تصمیم گرفت راهی برای اجرای برنامه های آندروید بر روی ویندوز پیدا کند - پروژه آستوریا- و برای این مساله نیاز به پیاده سازی یک سیستم فرعی لینوکس داشت - به یاد داشته باشید که در آندروید یک هسته لینوکس نسبتا استاندارد است. این پروژه، لغو شد اما به نظر می رسد سیستم های فرعی  لینوکس به زندگی
خود ادامه داده اند. سیستم های فرعی جدید ویندوز برای لینوکس (WSL) سیستمی را به قدر کافی پیاده سازی می کنند و به برنامه های فضایی کاربر اجازه می دهند تا بطور اصلاح نشده اجرا شوند.
برخی می گویند این  یک لینوکس کامل بر روی ویندوز نیست،  فقط یک تلاش برای اجرای Bash است. با این حال، حتی اگر شما فقط Bash  را اجرا کنید، هنوز هم مقدار زیادی از  لینوکس را در دستور خود دارید. به طوری که مایکروسافت برای بسته بندی فایل سیستم ریشه ای  اوبونتو در یک بسته نرم افزاری ویندوز برای فروشگاه ویندوز همکاری کرد. بنابراین به نظر می رسد  اگر ویندوز 10 ، WSL  نصب شده را بطور پیش فرض داشته باشد، پس  کاربر می تواند فایل سیستم ریشه ای اوبونتو را با تمام مزایای خط فرمان لینوکس، بطور کامل دانلود و نصب کند.
پس از نصب، فایل سیستم ریشه به فایل سیستم ویندوزتان از طریق mount - /mnt/c دسترسی خواهد داشت. شما می توانید از فایل سیستم ویندوز، فایل سیستم ریشه را در AppData/Local/Lxssrpptfs/  ببینید.

در کجا این پیاده سازی لینوکس بر روی ویندوز، توقف کوتاهی می کند؟
در نظر داشته باشید که این یک سیستم فرعی حالت کاربر است و به عنوان مثال هیچ درایور خاص لینوکسی وجود ندارد. یعنی اینکه شما می توانید X  را راه اندازی کنید و با یک UI مبتنی بر گرافیک کار کنید. تا زمانی که شما از محدود بودنتان به خط فرمان خوشحالید و نمی خواهید به هیچ سخت افزار اضافه ای دسترسی داشته باشید، پس بسیاری از چیزها باید کار کنند. با این حال، به نظر می رسد که از vim, emacs, apache, python, gcc, php و ... پشتیبانی می کند.
در حال حاضر تنها هشدار  این است که MySQL  "مسائلی" دارد. شگفت انگیز است که MySQL  همه را  در مرحله اولیه  اجرا می کند و این باید به شما این ایده را بدهد که ما در اینجا چیزی شبیه به یک سرور لینوکس در داخل ویندوز داریم.
توجه کنید که این بدان معنی است که شما می توانید برنامه های خط فرمان جدید را اجرا کنید و توسعه دهید. اگر در آینده سیستم فرعی ای شامل گرافیک هایی اضافه شود،  پس احتمالا شما به اجرای برنامه های مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی قادر خواهید بود. 
هدف مایکروسافت از انجام این کار چه بود؟
هر برنامه نویس ویندوز که با وب کار می کند، مجبور به برقراری ارتباط با لینوکس است، چرا که اکثر وب سرورها، سرورهای لینوکس هستند. بنابراین توانایی  کار با خط فرمان لینوکس تحت ویندوز مضمون خاصی دارد! بدان معنی که لازم نیست شما PowerShell  یا خط فرمان ویندوز را یاد بگیرید. با این حال PowerShell  بسیار قوی تر از Bash است.
علاوه بر این، به نظر میرسد که WSL بسیار مایل است که یک سرور لینوکس تعبیه شده درون ویندوز را در اختیار داشته باشد.
جالب است که ببینیم کاربران این ایده را کجا به کار می گیرند. در حال حاضر بخش مایکروسافت سیستم، کدباز نیست اما ممکن است بشود. در این صورت می توان یک لینوکس کامل تحت ویندوز را گسترش داد- هر چند هم اکنون این ایده بسیار عجیب است...

منبع خبر: i-programmer

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر