فبلت جدید لنوو با یک نمایشگر 7 اینچی می آید !

فبلت جدید لنوو با یک نمایشگر 7 اینچی می آید !

گوشی گلکسی نوت سامسونگ اولین دستگاهی بود که با نام فبلت وارد بازار شد . فبلت در واقع یک گوشی هوشمند است که از ضریب شکل یک تبلت بهره می برد . زمانی که طراحان برای اولین بار ایده ساخت این محصولات را مطرح کردند ، سازندگان تمایل چندان زیادی برای ساخت آن ها نداشتند اما هم اکنون فبلت ها سهم زیادی از بازار گوشی های همراه را به خود اختصاص داده اند و هر سازنده ای یک خط تولید از این محصولات را دارد .

پس از عرضه گلکسی نوت سازندگان هر ساله اندازه گوشی های خود را بزرگ تر کردند به این نحو که عرضه دستگاه هایی با اندازه بین 5 تا 6 اینچ امروزه امری رایج می باشد . لنوو نیز اخیرا از همین روند پیروی کرده و یک دستگاه 7 اینچی را با نام فب (Phab) وارد خط تولید کرده است . سازنده چینی هم اکنون مالک شرکت موتورولا می باشد به همین دلیل اطلاعات اندکی در مورد گوشی های بزرگ در اختیار دارد . 

لنوو فب یک محصول متوسط با ظاهری شبیه به گلکسی مگا 6.3 سامسونگ می باشد که برای بازارهای جدید ساخته شده است . این فبلت جدید از یک نمایشگر 6.98 اینچی 720 پیکسلی ، پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 410 ، رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می برد و همچنین می تواند کارت حافظه microSD را نیز پشتیبانی کند . از دیگر مشخصات این فبلت می توان به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ، قابلیت های اتصالی 4G LTE ، وای فای 820.11 b/g/n ، جی پی اس ، بلوتوث 4 سافت ور وایز (Software-wise) و سیستم عامل اندروید 5.1 لولی پاپ که میانجی کاربر وایب (Vibe) را نیز در خود دارد ، اشاره کرد . این میانجی استفاده از لنوو فب را برای کاربرانی که دستان کوچکی دارند ، ساده می سازد . 

ضریب شکل بزرگ به سازندگان این امکان را می دهد که به راحتی در ساخت محصولاتشان از باتری های بزرگ تری استفاده کنند به همین دلیل لنوو توانسته است در ساخت فب از یک باتری بزرگ و قدرتمند 4250 mAh استفاده کند . با توجه به چنین مشخصاتی نمی توان انتظارات بسیار زیادی از فب داشت .

در حال حاضر فب با قیمت 185 دلار در هند تولید می شود . لنوو در نظر دارد از این محصول در تاریخ 12 آوریل ( 24 فروردین ) رونمایی کند . هنوز اطلاعاتی در مورد بازارهای این دستگاه منتشر نشده است . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر