سیستم دعوت Project Fi و ارائه اتصال محدود بر روی گوشی های Nexus 5X :

سیستم دعوت Project Fi و ارائه اتصال محدود بر روی گوشی های Nexus 5X :

اگر شما هم یکی از مشتاقان گوگل در MVNO هستید ، به احتمال زیاد بهترین زمان برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان و در همین متن خواهد بود .

خب اجازه بدهید تا با یک سوال کوچک به سراغ بحث خود برویم . آیا شما هم یکی از میلیون ها نفری هستید که دوست دارید تا گوگل را در شبکه موبایل شخصی خود تجربه بکنید؟ و اگر چنین است و هنوز نمی دانید که چه سیستمی به درد شما می خورد پس این بحث را دنبال بکنید . تنها باید قبل از شروع مطلب این را اضافه بکنیم که برای این کار هیچ نیازی به گوشی Nexus ندارید که به وسیله آن به گوگل متصل بشوید . و حالا اگر این متن را می خوانید امروز روز خوبی برای شما خواهد بود .
در صفحه  Official Android Blog خود شرکت گوگل آمده است که این شرکت در حال اضافه کردن قسمت دعوت (  INVITE ) به Project Fi MVNO ( Mobile Virtual Network Operator ) خود می باشد . با ورود به سایت و مشاهده ی به روز رسانی های جدید ( که پس از مدت زمان تقریبا طولانی ارائه شده اند ) به راحتی می توان متوجه شد که گوگل در پی ارتقاء سریع خدمات خود می باشد . و این اقدام اخیر هم به عنوان گام اول برای عملی کردن این هدف است .
برنامه lone Project Fi بر خلاف آنچه که گفته شد باز هم دست نخورده و بدون هیچگونه تغییری باقی مانده است . کاربران این سیستم در هر ماه مبلغ 20 دلار پرداخت می کنند و در ازای آن برای هر خط ، مکالمه و پیام نامحدود دریافت می نمایند .
برای حجم داده ای هم به ازای هر 10 گیگا بایت مبلغ 10 دلار پرداخت می شود و هر میزان از حجمی هم که در موعد مقرر ( ظرف یک ماه ) استفاده نشود به طور خودکار برای ماه بعدی ذخیره می شود و کاربر می تواند در دوره ی بعدی از ان استفاده نماید . MVNO برای هر سیگنال خود در هر منطقه ای از شبکه های Sprint و T-Mobile استفاده می نماید تا بهترین سیگنال را به مخاطبان خود برساند و به این ترتیب کاربران آن از شبکه های وای فای نامحدودی برخوردار هستند که با فراغ بال می توانند آنها را مورد استفاده قرار بدهند .
البته باید گفت که کاربران هنوز هم برای استفاده از این خدمات نیازمند یکی از سیستم های Nexus 6 ، Nexus 5X و یا Nexus 6P هستند . برای آسان شدن درک این مطلب این مطلب را هم اضافه می کنیم که شرکت گوگل قصد دارد تا در ماه آینده با آگهی ویژه ای وارد کار بشود . اگر چنانچه شما Project Fi خود را با ورود به سایت فعال سازی نمایید ، تقریبا میزان 150 دلار در خرید Nexus 5X تخفیف دریافت خواهید کرد . به این معنی که برای مثال یک نسخه 16 گیگا بایتی از این نسخه در حالتی که تخفیف شامل کاربر بشود تنها 199 دلار خواهد بود و قیمت یک نسخه 32 گیگا بایتی آن هم با تخفیف 249 دلار خواهد شد . واقعا پیشنهاد خوبی به نظر می آید . حال اگر کاربری گوشی خود را بر روی Project Fi خود ار فعال سازی ننماید باید 150 دلار هم از حساب گوگل خود هزینه بکند بنابراین کاربران نباید به این فکر باشند که تنها وارد شدن با حساب کاربری و دریافت تخفیف کافی است و استفاده از سرویس اهمیتی ندارد .
حال باید به این مساله بپردازیم که اهمیت این مساله چیست و اصلا چرا مهم به شمار می رود : شبکه  Google یک تجربه جالب و بی نظیر است که در ابتدا با ارائه دسترسی های محدود که آن هم از محدودیت سیستم های دعوت – تنها و گوشی های Nexus ناشی می شود شروع می شود . خب همانطور که پیش تر نیز اشاره شد با استفاده از Google می توان هم به کار های خود پرداخت و هم اینکه با فعال سازی سیستم خود کلی تخفیف خرید گوشی های Nexus 5X گرفت . این احتمال هم وجود دارد که شرکت گوگل حساب مشترکان خود را نیز افزایش بدهد و به طور هم زمان کار فروش تجهیزات Nexus را نیز پیگیری نماید . ولی در حال حاضر هم Project Fi تا زمانی که به نیاز های مشترکان پاسخ ندهد و نتواند آنها را راضی بکند ، هیچ موفقیتی کسب نخواهد کرد و تنها در حد حرف و حدیث باقی می ماند . برای مثال Project Fi باید هر چه زودتر انواع گوشی های معروف را مورد پشتیبانی قرار بدهد تا هم کاربران بیشتری را به خود جذب بکند و هم اینکه کاربران برند های معروف گوشی از این سیستم محروم نمانند .

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر