اچ تی سی 10 بالاخره آمد !

اچ تی سی 10 بالاخره آمد !

نمایشگر 5.2 اینچی QHD در کنار پردازشگر 820 کوالکوم اسنپدراگون !

اچ تی سی 10 وارد دنیای واقعیت شد . بعد از ماه ها شایعه ، تبلیغات و انتشار جزییات اچ تی سی بالاخره از گوشی پرچم دار جدید خود رونمایی کرد . این گوشی هوشمند قرار است رقیبی برای گوشی های سامسونگ گلکسی S7 ، آیفون 6S ، ال جی G5 ، شیائومی Mi 5 و سایر دستگاه های پیشرفته باشد .

اگر که بخواهیم با فاکتور طراحی دستگاه شروع کنیم می توانیم بگوییم که اچ تی سی می توانست کار بهتری را عرضه کند . علت وجود داشتن چنین گلایه ای این است که اچ تی سی 10 فرق چندانی از نظر ظاهری با دیگر گوشی های سری وان اچ تی سی ندارد . همه قطعات دستگاه در داخل یک بدنه با طرحی ساده اما زیبا از جنس آلومینیوم سخت با لبه های شیب دار پشتی و یک نوار سیاه رنگ در جلو بدنه و در کنار  لوگو اچ تی سی ، قرار گرفته است . در این بدنه یک نمایشگر 1440 در 2560 پیکسلی 5.2 اینچی QHD و یک پنل سوپر LCD 5 قرار دارد . پنل سوپر LCD فاصله هوایی بین شیشه خارجی و اجزای نمایشگر را ندارد . به کار گیری این ویژگی باعث می شود که کاربران تصاویر بهتری را در اختیار داشته باشند ، قابلیت دیده شدن نمایشگر در فضای خارج از خانه ارتقاء یابد و همچنین مصرف شارژ باتری دستگاه نیز کمتر شود . این گوشی جدید یک کلید خانه فیزیکی نیز دارد که اسکنر اثر انگشت را در بر گرفته است .

مشخصات فنی

اچ تی سی در ساخت سلاح جدید خود از یک پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 820 ، رم 4 گیگابایتی ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه Micro SD و یک باتری 3,000 mAh که با شارژ کامل 2 روز گوشی را روشن نگه می دارد ، استفاده کرده است . قابلیت شارژ سریع اچ تی سی 10 می تواند باتری را در عرض 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کند . چنین مشخصاتی باعث می شود که اچ تی سی 10 رقیبی قاطع برای دیگر گوشی های پرچم دار باشد . گفتن این نکته نیز ضروری است که بهینه سازی سیستم عامل ، این گوشی هوشمند را به یکی از سریع ترین دستگاه های موجود تبدیل ساخته است . از دیگر مشخصات این تازه وارد قدرتمند می توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت OIS ، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی UltraPixel مجهز به قابلیت های OIS ، فوکوس خودکار لیزری و فلش دو مرحله ای LED ، سیستم عامل Sense 8.0 ( بر مبنای پلت فرم 6.0.1 اندروید مارشمالو ) ، Quick Charge 3.0 ، پورت USB نوع C 3.1   و اسپیکر های های فای بوم ساوند ادیشن (BoomSound Hi-Fi Edition) اشاره کرد . گزارش های منتشر شده حاکی از این است که پلت فرم به کار رفته مصرف انرژی کمی دارد و سرعت بالا و عملکرد روانی را در اختیار اچ تی سی 10 گذاشته است .

اچ تی سی در نظر دارد گوشی جدید خود را با یک پرچسب قیمت 799 دلاری و در رنگ های طلایی ، نقره ای و مشکی وارد بازار کند . کاربران از هم اکنون می توانند این دستگاه را سفارش دهند .

مشخصات اچ تی سی 10 در یک نگاه :

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر