سونی از اکسپریا Z5 Premium Pink خود رونمایی کرد !

سونی از اکسپریا Z5 Premium Pink خود رونمایی کرد !

گوشی جدید احتمالا از ماه مه ( 12 اردیبهشت تا 11 خرداد ) وارد بازار می شود !

سونی احتمالا در هفته آینده یک همایش جدید برگزار می کند .
بسیاری از افراد فکر می کنند که سازنده ژاپنی تصمیم دارد گوشی جدید خود را ( اکسپریا Z5 پریمیوم ) با رنگ های مختلفی وارد بازار کند .

و البته به نظر می رسد که شایعه هایی که در گذشته منتشر شدند ، حقیقت داشتند زیرا سونی موبایل (Sony Mobile) امروز از عرضه ورژن صورتی رنگ گوشی اکسپریا Z5 پریمیوم خبر داد . متاسفانه سازنده جز ارائه اطلاعاتی مختصر در مورد مشخصات فنی دستگاه و این که احتمالا اکسپریای جدید از ماه مه عرضه می شود ، جزییات دیگری را منتشر نکرده است ؛ البته به احتمال زیاد این محصول در بازارهای آسیایی نظیر بازارهای کشورهای چین ، تایوان ، هنگ کنگ و همچنین هند نیز عرضه می شود ، اگر چه که باید در نظر داشت که سونی هنوز این امر را تایید نکرده است .

میوری سان (Murai-san) ، طراح اکسپریا Z5 ، می گوید : " موضوع انتخاب رنگ را ابتدا برای اکسپریا Z5 پینک مطرح کردیم اما با گذشت زمان اکسپریا Z5 پریمیوم نیز شامل این موضوع شد . همانند دیگر دستگاه های Z5 پریمیوم می خواستیم محصول جدید هم یک حس راحتی و سبکی در دستان کاربر ایجاد کند به همین دلیل موضوع تصمیم گیری در مورد آپشن های رنگ دستگاه جدید مطرح شد .  نتیجه کار خوب بود به نحوی که توانستیم رابطه بسیار خوبی بین صفت پریمیوم و کیفیت نهایی ظاهری و ساخت ایجاد کنیم . "

مشخصات فنی

جزییات زیادی برای گفتن در مورد مشخصات فنی اکسپریا Z5 پریمیوم وجود ندارد زیرا سونی در ماه نوامبر سال 2015 ( 10 آبان تا 9 آذر سال 94 ) از این دستگاه رونمایی کرد و تا به حال خبرهای زیادی در مورد اکسپریا Z5 پریمیوم منتشر شده است . طبق اطلاعات موجود مشخصات پریمیوم با مشخصات مدل های دیگر که در رنگ های متفاوتی عرضه می شوند ، یکسان است . البته یک تفاوت کوچک وجود دارد به این نحو که پریمیوم با یک پردازشگر کوالکوم اسنپدراگون 810 ، واحد پردازش گرافیکی Adreno 430  و رم 3 گیگابایتی وارد بازار می شود . 

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.5 اینچی 2160 در 3840 پیکسلی لمسی خازنی مجهز به شیشه ضد خش ، دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی دارای قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار ، فلش LED و فیلم برداری 4K ، دوربین سلفی 5.1 مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید 5.1.1 لولی پاپ بهره می برد . البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که سونی اخیرا عرضه پلت فرم اندروید 6 مارشمالو را برای خانواده گوشی های اکسپریا Z5 آغاز کرده است . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر