Docker اختصاصی ویندوز و مک

Docker  اختصاصی ویندوز و مک

نسخه های اختصاصی Docker برای ویندوز و مک به صورت بتای محدود شده در دسترس قرار گرفته اند.

نسخه های اختصاصی Docker  برای ویندوز و مک به صورت بتای محدود شده در دسترس قرار گرفته اند.

Docker تکنولوژی بسیار موفقی است که به شما اجازه میدهد یک اپلیکیشن را بدون نگرانی در مورد سیستم مورد نظر یا دارا بودن وابستگی های ملزوم ،مورد استفاده قرار دهید. اپلیکیشن شما  ، محیط  سیستم عاملی  مختص به خودش را بسته بندی شده، خواهد  داشت.

نسخه ی بتای جدید محیطی یکپارچه برای ساخت ، اسمبل کردن و ارسال اپلیکیشن ها برای مک و ویندوز فراهم آورده است.

Docker مک و ویندوز دچار تغییراتی شده است تا بتواند بهتر از جعبه ابزار Docker مورد استفاده در این محیط ها باشد.

توسعه دهندگان میگویند که نسخه های اختصاصی سریعتر و قابل اعتماد تر از نسخه های اصلی هستند که برای کار به جعبه ی مجازی (VirtualBox) نیاز دارند.ماشین Docker  بر روی توزیعی از لینوکس Alpine   و روی ماشین مجازی Xhye برای سیستم عامل مک X و یا روی یک ماشین مجازی Hyper-V بر ای ویندوز راه اندازی می شود، که این ماشین مجازی توسط اپلیکیشن Docker  مدیریت می شود.

یکپارچگی ابزارها جنبه ای دیگر است که بهبود یافته است. نسخه ها دارای واسط های کاربری ملی هستند که به صورت خودکار به روز شده و به همراه یک دستگاه جانبی شامل  : خط دستور Docker  ، خلق کردن در Docker و خط دستور رسمی Docker  ، عرضه می شوند.

نسخه های جدید نیز دسترسی آسان به محتویات در حال راه اندازی بر روی میزبان شبکه ی محلی را ارائه می دهند  :

Docker  مک و ویندوز، دارای یک سرور DNS  برای محتویات است که با سیستم عامل X مک و سیستم شبکه ای ویندوز ، یکپارچه شده اند.

Docker مک ، می تواند همزمان به عنوان جعبه ابزار Docker بر روی یک ماشین واحد مورد استفاده قرار بگیرد و به توسعه دهندگان این اجازه را میدهد که از جعبه ابزار ، در حالی که به ارزیابی Docker برای مک مشغولند ، استفاده کنند. اما در مورد ویندوز ، شما باید جعبه ابزار را قبل از استفاده از Docker برای ویندوز ، متوقف کنید.

این نسخه ی بتا دسترسی مخصوص و محدود شده ای دارد و با ثبت نام برای آن ، شما به لیست انتظار اضافه می شوید. محصولات در مراحل متفاوتی از توسعه هستند  و Docker  ویندوز ، هم اکنون با سرعت کمتری به سمت کاربران پیش می رود. این نسخه در واقع تمامی عملکردهای Docker مک را ارائه خواهد داد. Docker  ویندوز در حال حاضر تنها بر روی نسخه های ویندوز 10 که Hyper-V را پشتیبانی می کنند  ، ارائه می شود.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر