هواوی از ساخت هدست VR با صدای 360 درجه خبر داد !

هواوی از ساخت هدست VR با صدای 360 درجه خبر داد !

هواوی نیز به دنیای مجازی آمد . این سازنده موبایل امروز از یک هدست با نام Huawei VR در چین رونمایی کرد که همانند هدست VR سامسونگ برای استفاده از آن باید از یک گوشی هوشمند استفاده کنید . این هدست می تواند گوشی های هوای P9 ، P9 پلاس و Mate 8 را پشتیبانی کند .

از آنجایی که هواوی در ساخت همه گوشی های خود تنها از نمایشگرهای 1080 پیکسلی استفاده می کند ، کیفیت تصاویر قابل پخش توسط هدست این سازنده به خوبی کیفیت تصاویر هدست VR سامسونگ که با گلکسی S7 و یا S6 پخش می شود ، نیست .البته هدست های هواوی این قابلیت را دارند که برای فیلم های 360 درجه فیلدهای صوتی 360 درجه پخش کنند . این امر ضعف نمایشگرها را کمتر نشان می دهد . 

برای استفاده از این ویژگی مسلما باید فیلم هایی پخش شود که قابلیت پخش 360 را داشته باشند و علاوه بر این کاربر باید هدفون های خود را نیز به هدست وصل کند . هدست Huawei VR دارای یک پنل لمسی ، دکمه پشتی و کلیدهایی برای تنظیم صدا ( در سمت راست هدست ) می باشد . کاربرانی که از عینک های طبی استفاده می کنند نمی توانند در هنگام استفاده از هدست عینک بزنند اگر چه که جایی برای نگرانی نیست زیرا لنزهای قابل تنظیم هدست هواوی برای کسانی که دارای چشمان نزدیک بین با درجه -7.00 هستند نیز تصاویر را به گونه ای مناسب پخش می کند . 

از دیگر ویژگی های هدست هواوی می توان به نهفتگی 20ms ، میدان دید 95 درجه و فیلتر نور آبی آن اشاره کرد . هواوی از این فیلتر به منظور محافظت از چشمان کاربران استفاده کرده است . سازنده چینی گفته است که 4000 فیلم رایگان را به همراه این هدست به خریدار می دهد . البته مشخص نیست که چه تعداد از این فیلم ها VR هستند . کاربران علاوه بر این 40 بازی رایگان ، 350 تصویر پانورامیک ( panoramic ) و همچنین 150 تور مجازی پانورامیک را دریافت می کنند . 

هواوی اعلام کرده است که هدست خود را تنها در بازارهای محدودی عرضه می کند . هنوز اطلاعاتی در زمینه قیمت و جزییات بازارهای فروش این دستگاه منتشر نشده است .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر