رقابت رادیو Spotify در مقابل Pandora

رقابت رادیو Spotify در مقابل Pandora


رادیو Pandora با تغیرات اساسی در صنعت موزیک دیجیتال، به بهتر یا بدتر شدن آن کمک کرد. هنگامی که حدود 15 سال پیش شروع به کار کرد یک استاندارد جدید برای پخش موسیقی آنلاین ایجاد کرده بود. در تمام این سال ها رقیب های مختلفی پیدا شدند تا دستگاه کمی متفاوت تر با ویژگی های جدیدی را پیشنهاد دهند هر چند به سختی، مانند دستگاه قبلی باقی می ماند. پس از 6 سال از تسلط Pandora، دو تاجر سوئدی با ایده ای نو، سرویس گیرنده آنلاین را ارائه دادند که کاربران بتوانند دسترسی بی سابقه ای به تمام آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه خود داشته باشند. آنها دو سال به بررسی این ایده پرداختند و پس از مهارت در یک استراتژدی عملی، Spotify در سال 2008 در سراسر جهان رونمایی شد.

هفت سال خیلی سریع گذشت و Spotify شاید یکی از بزرگترین ارائه دهندگان موسیقی آنلاین باشد. حدود 15 میلیون مشتری که مبلغی را پرداخت میکنند و ماهانه 60 میلیون کاربر فعال دارد. با این حال Pandora تنها یک جعبه نیست بلکه یک تجارت است. ولی بعضی ها معتقدند که این یک محصول کمکی است. در اکتبر سال 2014، Pandora گزارش ثبت 250 میلیون کاربر را میدهد که حدود 81 میلیون از آنها به عنوان شنونده فعال هستند. در حالی که به احتمال زیاد یک کاربر Pandora دارای یک اشتراک Spotify نیز است. این آمار ثابت میکند که موسیقی آنلاین یک صنعت رو به رشد با سرعت شگفت آور را دارد. برای دریافت ایده بهتر از چگونگی ادغام این دو موسیقی آنلاین بزرگ، آنها در مرحله نهایی مسابقات موسیقی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. به خاطر داشته باشید آنچه دنبال میکنید تنها یک مقایسه از Pandora در مقابل Spotify است.

کاتالوگ موسیقی

به خاطر محبوبیت زیاد هر یک از سرویس ها، شما انتظار دارید هر دو، ویژگی نسبتا مشابهی از موسیقی داشته باشند. اما اینطور نیست! به راحتی به Spotify بروید، می بینید که فهرست آن تقریبا 20 برابر بزرگتر از Pandora است. در مجموع کتابخانه موسیقی Spotify، 20 میلیون آهنگ دارد در حالی که Pandora تقریبا یک میلیون آهنگ دارد در واقع Spotify در میان خدمات موسیقی می درخشد. Pandora با وجود ارائه آهنگ های محدود و خدمات، مهارت پیدا کردن هنرمندان ناشناخته را دارد. به این دلیل فهرست آن متفاوت باقی می ماند و به کاربران اجازه می دهد تا فرصت کافی برای کشف موسیقی جدید را داشته باشند.

ویژگی های اجتماعی

نمیتوان منکر شد که موسیقی قدرت باورنکردنی دارد و مردم را از مکان های دور و گسترده به هم متصل میکند. به عنوان یک ابزار ارزشمند Pandora و Spotify به کاربران اجازه میدهند با دوستانشان ارتباط برقرار کنند، آهنگ های مورد علاقه خودشان را به اشتراک بگذارند و به سادگی هنرمندان و لیست های پخش را معرفی کنند. با این حال برای مشتریان بسیار متفاوت است که ویژگی های اجتماعی وابسته به هریک از این خدمات باشد. Pandora تلاش بدون زرق و برق و ویژگی های اجتماعی لازم را ارائه میدهد. رضایت رسانه های اجتماعی نشان دهنده همکاری متقابل است. کاربران این توانایی را دارند تا لیست های مورد علاقه خود را در سراسرFacebook و Twitter به اشتراک بگذارند.اما هر لینکی به آهنگ های خاص مربوط است و به سادگی صفحه اطلاعات آهنگ را بدون گزینه ای برای اجرا یا به اشتراک گذاشتن آهنگ در اختیار کاربر قرار می دهد.

اما در Spotify به راحتی میتوان به این فهرست اشاره کرد و به کاربران گزینه هایی برای به اشتراک گذاری موسیقی و اتصال با دوستان را ارائه دهند. همه کاربران Spotify میتوانند آهنگ های شخصی، کل لیست پخش و حتی هنرمندان خاص را با هر یک از دوستان و همراهانشان درFacebook, Twitter یا Tumblrبه اشتراک بگذارند. علاوه بر این کاربران همچنین گزینه ارسال لیست پخش و آهنگ را به طور مستقیم از طریق برنامه Spotify انجام دهند. این لیست های پخش و آهنگ ها در صندوق ورودی کاربر از طریق برنامه های دسک تاپ و یا نرم افزار های موبایل در دسترس است. Spotify قدرت همکاری در لیست پخش را به کاربرانی که به این موسیقی ها گوش می دهند یا آنها را دنبال می کنند را می دهد. به عبارت ساده Spotify از نظر قابلیت های رسانه های اجتماعی بسیار بهتر از Pandora عمل میکند.

کشف موسیقی

شاید یکی از بزرگترین دلایلی که مردم یکی از سرویس ها را به جای دیگری انتخاب می کنند راحت پیدا کردن موسیقی جدید است. نمی توان منکر این واقعیت شد که مردم در کنار یک گروه موسیقی جدید و یا گوش دادن به اجرای یک موسیقی لذت نمی برند. به این دلیل، مشتریان موسیقی بیشتر تمایل به پیدا کردن بهترین موسیقی ها را در میان موسیقی آنلاین دارند.

در مرحله نهایی مسابقات یک برنده وجود دارد. Pandora با سرعت بالا در این مسابقه پیروز شد. زمانی که Pandora در صحنه های رادیویی در سال 2000 شکوفا شد یک نوع رادیو آنلاین ایجاد کرده بود که موسیقی را براساس نوع یا خواننده آن اجرا می کرد. با گذشت زمان مغز متفکری پشت Pandora بود که الگوریتم پیچیده ای به نام Music Genome Projectرا ساخت که توانایی خارق العاده ای برای ارائه موسیقی دقیق به شنوندگان را داشت حتی اگر هرگز اجرای آهنگ را نشنیده باشید. در بخش بزرگی ازMusic Genome Project، Pandora اجازه دارد تا برای تجربه کشف موسیقی، برای بار دوم موسیقی را پخش کند به راحتی مراحلی که Spotify در فهرستش دارد.

واضح است که Pandora با حاشیه های زیادی برنده این فهرست شده است. Pandora مجهز به اجرای رادیویی است که کاربران از آن لذت میبرند. عملکرد Spotify شبیه رادیویی است که در ماشین گوش می دهید و به ندرت در خارج از یک بخش، انواع موسیقی یا هنرمند انتخاب شده است. Spotify بزرگترین وسیله برای کشف موسیقی جدید نیست و یکی از دلایل آن بی میلی Spotify نسبت به سرمایه گذاران خارجی است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر