دیتاسنتر های گوگل چگونه کار میکند

دیتاسنتر های گوگل چگونه کار میکند

میزبانی و نگهداری اطلاعات در حجم عظیمی که گوگل با آن سر و کار دارد، چالش‌های مهم و بزرگی را پیش روی مهندسان قرار می‌دهد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نحوه مراقبت و تامین امنیت این اطلاعات است. برای بسیاری از علاقه‌مندان این سوال بوجود می‌آید که این کمپانی چگونه بر این چالش‌ها فائق آمده است؟ برای پاسخ به این سوال، گوگل خود پیش‌قدم شده و سعی کرده در یک ویدیوی کوتاه ۸ دقیقه‌ای، هر آنچه را ما مجاز به دانستنش در رابطه با دیتاسنترهای گوگل هستیم، به نمایش در آورد.

اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید گیت‌های امنیتی است که در حالت معمول حتی برای کارمندان گوگل نیز قفل هستند. پس از آن با تمام راهکارهای امنیتی موجود برای یک مراقبت ۲۴ ساعته در طول هفته آشنا می‌شوید. همانند بسیاری از دیتاسنترهای مدرن، راهکارهای احراز هویت دوگانه، علاوه بر محدودیت‌های فیزیکی مانند قفل و گیت در نظر گرفته شده که گوگل برای این منظور از اسکنر عنبیه چشم به عنوان بخشی از فرایند احراز هویت، بهره گرفته است.

با مشاهده‌ی این ویدیو می‌توانید به طور اجمالی با ساختمان یک دیتاسنتر بزرگ آشنا شوید. در مصاحبه‌ای با ویرجیانا، یکی از مسئولان شبکه، وی می‌گوید که این ساختمان می‌تواند از ۷۵,۰۰۰ دستگاه با حجم انتقال داده‌ای بیش از یک پتابایت پشتیبانی کند.

 در ادامه آنها اطلاعاتی در رابطه با چگونگی حذف اطلاعات و درایوها از سیستم ارائه می‌دهند؛ فرایندی که ابتدا با WIPE درایو (فرایندی که طی آن حجم زیادی از اطلاعات اتفاقی بارها و بارها روی درایو نوشته و پاک می‌شوند تا امکان ریکاوری اطلاعات از روی آن به صفر نزدیک شود) شروع شده و سپس با خرد شدن توسط دستگاهی شبیه به چوب خردکن که البته اختصاصا برای خرد کردن هارد دیسک‌ها ساخته شده است، ادامه می‌یابد.

در ادامه نگاهی به این بازدید جذاب داشته باشید و خود، عظمت گوگل و راهکارهایش را در زمینه‌ی نگهداری از اطلاعات این کمپانی و مشتریانش مشاهده کنید. این ویدیو حاوی پیام‌های تبلیغاتی برای پلتفرم ابری گوگل است و از همین رو احتمالا کمی جذاب‌تر از واقعیت نیز به نظر برسد!
با توضیحاتی که در بالا داده شده حتما ویدئوی زیر رو تماشا کنید و لذت ببرید

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر