گوگل شهر دیجیتال می سازد !

گوگل شهر دیجیتال می سازد !

خودروهای خودکار ، وای فای در مقیاس گسترده و ....

در آینده نه چندان دور همه شهر های جهان از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته تر از آنچه گوگل در حال حاضر به عنوان فناوری برتر ارائه می کند ، می شوند به نحوی که ساکنان این شهرها به همه نوع فناوری از خودروهای خودکار گرفته تا وای فای فوق سریع دسترسی خواهند داشت .

خبرهای منتشر شده از این امر حکایت می کنند که آلفابت (Alphabet) گوگل در نظر دارد چنین شهری را با تمام تجهیزات و زیرساخت های آن بسازد . ظاهرا ساید واک لبس (Sidewalk Labs) ، یکی از شرکت های زیر مجموعه آلفابت ، مسئولیت طرح ریزی بستر آزمایشی این فناوری جدید را بر عهده دارد . در این شهر قرار است بخش هایی از شهرهای دنور و دیترویت نیز ساخته شوند . 

مسلما در حال حاضر نقاطی در برخی از شهرهای جهان وجود دارد که سازندگان از آن ها برای آزمایش کردن خودروهای خودکار و فناوری های آینده نگرانه خود استفاده می کنند اما باید به این نکته اشاره کرد که پروژه گوگل بسیار بزرگ تر از این مقیاس های ابتدایی می باشد . زمانی که این شهر ساخته شود آلفابت قادر خواهد بود تا همه فناوری های جدید خود را در آن به عنوان یک بستر واقعی زندگی ، اجرا کند و به بهره برداری برساند .  

برای آینده آماده باشید .

ساکنان این شهر علاوه بر وای فای همه جانبه و خودروهای خودکار به طور مثال به ربات های حامل و تحویل دهنده کالا و سیستم چراغ های راهنمایی هوشمند ، که از یک سیستم مرکزی فرمان می گیرند ، نیز دسترسی خواهند داشت . فلسفه این پروژه ها این است که اگر که به زیرساخت های قدیمی موجود عادت نکرده باشید آزادی بیشتری خواهید داشت تا برای نسل بعدی زندگی شهری امکانات جدید و نوآورانه خلق کنید .

آلفابت در ماه اوت ( 10 مرداد تا 9 شهریور ) ساخته شد تا دنبال کننده گوگل باشد و این شرکت را گسترش دهد . لیست شرکت هایی که در حال حاضر زیرمجموعه آلفابت می باشد بسیار طولانی است . این لیست صنایع مرتبط با هوش مصنوعی ، بهداشت ، اینترنت ، تصویر برداری ماهواره ای ، فناوری خانه هوشمند ، واقعیت مجازی و بسیاری دیگر از شرکت ها را شامل می شود .

در حال حاضر این اطلاعات تنها در حد شایعه هستند اما شایعه ای که برای آلفابت و ساید واک لبس  اهمیت بالایی دارد . نمایندگان این دو شرکت از بیان جزییات مرتبط با این پروژه خودداری کرده اند اگرچه که ساید واک لبس  هم اکنون پروژه هایی را برای ارائه وای فای قدرتمند در مناطق شهر نیویورک و روان تر کردن ترافیک عبور و مرور در ایالات متحده شروع کرده است . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر