نرم افزار جدید سامسونگ از چشمان کودکان شما محافظت می کند !

نرم افزار جدید سامسونگ از چشمان کودکان شما محافظت می کند !

آیا به خاطر دارید که چند بار والدینتان در دوران کودکی به شما گفتند که فاصله خود را با تلویزیون زیاد کنید ؟ کودکان امروزی از تلویزیون فاصله گرفته اند اما به نمایشگرهای تبلت ها و موبایل ها نزدیک تر شده اند . این امر سلامت چشمان آن ها را به خطر می اندازد .

سامسونگ اهمیت این موضوع را درک کرده و به همین دلیل نرم افزاری را ساخته است که کودکان را قانع می سازد تا از فاصله دورتری به نمایشگر تبلت و گوشی های هوشمند خود نگاه کنند .

نرم افزار اندروید سیفتی اسکرین (Safety Screen) سامسونگ از طریق نشان دادن یک تصویر انیمیشنی جالب از نگه داشتن تبلت و یا موبایل با چشم در یک فاصله نزدیک جلوگیری می کند . این نرم افزار از یک قابلیت تشخیص چهره استفاده می کند تا بفهمد که فاصله چشمان کاربر تا صفحه نمایشگر دستگاه در چه حدی قرار دارد . 

والدین می توانند این نرم افزار را از گوگل پلی استور دریافت و روی دستگاه های خود نصب کنند . این نرم افزار یک کد امنیتی را در اختیار شخص نصب کننده نرم افزار می گذارد تا با وارد کردن آن کد ، نرم افزار فعال گردد و شخص دیگری نتواند آن را غیر فعال سازد . استفاده از سیفتی اسکرین باعث می شود که کودکان در یک بازه زمانی یاد بگیرند که دستگاه های موبایل و یا تبلت را در فاصله مناسبی نسبت به چشمان خود نگه دارند . به گفته متخصصان استفاده بیش از حد از وسایل بصری و نگه داشتن آن ها در فاصله نزدیک با چشم ها می تواند آثار مخرب پایداری را بر روی قوه بینایی داشته باشد و یا خطر مبتلا شدن به سندروم کار با کامپیوتر را افزایش دهد . 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر