اینوگرافی که نشان می دهد آیفون تا چه حد برای کمپانی اپل اهمیت دارد

اینوگرافی که  نشان می دهد آیفون تا چه حد برای کمپانی اپل اهمیت دارد

می دانید که هشت سال از اولین عرضه ی آیفون گذشته است؟ می توانید این تصور کنید این کمپانی نسبت به هست سال پیش چه تغییراتی کرده؟این روزها در دنیای تکنولوژی روند این هشت سال اپل از لحاظ ارائه ی تکنولوژی به ندرت اتفاق می افتد.به هر حال در اینوگرافی های طراحی شده به نکاتی توجه شده است که کم تر کسی از آن ها با خبر است.


طراحی اینوگرافی و تحقیقات  GadgetValuer اهمیت آیفون بر روند مالی اپل را به وضوح نشان می دهد.
در این اسلایدها به شما نشان می دهیم چگونه آیفون درآمد کمپانی اپل را افزایش داد،چگونه بر بازار سهام ها تاثیر گذاشت،فروش آیفون ها در طول سال چگونه بوده است و حقایق جالب دیگر را به شما نشان خوهیم داد.حقایقی که نشان دهنده ی درآمد  ده ها میلیارد دلاری است.
این اینوگرافی از بررسی CompareMyMobile وGadgetValuer بدست آمده است.

1-چگونه آیفون درآمد اپل را متحول کرد؟
درآمد کل در سال 2007 : 7.1 میلیارد دلار
قبل از این که ایفون عرضه شود،درآمد اپل 7.1 میلیارد دلار بوده است.محصول پر درآمد اپل،آیپاد بوده است،فروش آیپاد 3.4 میلیارد دلار بوده است.
در آمد کل در سال 2015:  74.6 میلیارد دلار
هشت سال بعد از اولین ارائه ی آیفون،تنها خود آیفون 51.2 میلیارد دلار درآمد داشته است.بنابراین با توجه به درامد سال 2007 آیفون 70 درصد درآمد اپل را در اختیار دارد.


2-سهام اپل 12 ماه پس از ارائه ی محصول جدیدیش
سرمایه گذران به موفقیت مالی عظیمی دست پیدا کردند.خرید سهام اپل قبل از تولید محصول جدیدیش برای خریداران سهام به شدت سودمند بوده است و ارزش سهام ،سهام داران بعد از ارائه ی محصول جدید اپل در یک سال بسیار ارزشمند شد.


3-فروش جهانی آیفون  
از 2007 تا 2014(سال مالی)تنها در هشت سال اپل فروش آیفون های خود را از 1.39میلیارد دستگاه به 169.22 میلیارد دستگاه رساند.در واقع، میزان محبوبیت و فروش آیفون تنها از سال 2007 تا 2008 ،726 درصد افزایش یافت.


4-فروش اولیه ی  آیفون های اپل
 از زمان عرضه ی آیفون6 و آیفون 6 پلاس آمار فروش آخر هفته ی آیفون در روزهای آغازین عرضه در سطح بالا بوده است.یعنی چیزی در حدود 10 میلیارد دستگاه که نسبت به فروش اولیه ی آیفون در سال 2007 که 700 هزار دستگاه بوده است،بسیار بیش تر است.

5-نمودار فروش بر اساس سود و علاقه مندی
فروش آیفون های اپل قبل از به شهرت رسیدن آن و قبل از اینکه طرفداران زیادی پیدا کند،زیاد نبوده است.
تحقیقات جهانی نشان می دهد با بازگشت ایفون به بازار در سال 2012 و عرضه ی آیفون 5 علاقه مندان آن و هم چنینی فروش افزایش یافته است.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر