نمایشگر های Asus VN247H: ایده آل برای بازی های با چند نمایشگر

نمایشگر های Asus VN247H: ایده آل برای بازی های با چند نمایشگر

نمایشگر فول اچ دی Asus با قاب نازک که مناسب برای بازی و نیز اتصال چند نمایشگر می باشد، عرضه شده است که دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز و وضوح صفحه 1080×1920 می باشد.

 نمایشگر فول اچ دی Asus VN247H می تواند مورد مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک طراحی با کناره های نازکتر هستند، که با زمان پاسخ کوتاهی که دارد تجربه خوبی برای بازی در اختیارتان قرار می دهد.
Asus VN247H یک نمایشگر LED 23.6 اینچی با وضوح 1080×1920 می باشد که برای افرادی که به دنبال یک نمایشگر فول اچ دی مطابق با بودجه شان هستند که بتوانند هم برای کار و هم بازی از آن استفاده کنند مناسب است. یکی از بهترین ویژگی هایش نازک بودن قاب اطراف این نمایشگر است که باعث می شود انتخاب خوبی برای تنظیم دو یا سه صفحه نمایشگر باشد. این نمایشگر را می توانید با قیمت 139.10 پوند از Amazon خریداری نمایید.
بررسی نمایشگر Asus VN247H: کیفیت ساخت و طراحی
پایه ی آن تنها یک شیب دارد (از جلو با زاویه ی 5 درجه و از عقب با زاویه ی 20 درجه)، ساخته شده از پلاستیک طرح دار، که ما فکر می کنیم از سطوح صیقلی و یا سطوح مات فلزی خیلی بهتر است.
هیچ محور و یا تنظیم کننده ی ارتفاعی ندارد، اما می توانید آن را با پایه ی VESA 100×100 میلی متری خودتان تعویض کنید، که در صورتی که بخواهید روی دیوار نصب کنید و یا از نمایشگر چند پایه استفاده کنید مفید می باشد.
قاب اطراف نمایشگر خیلی نازک بوده، که شکاف بین صفحه نمایشهای واقعی را به حداقل می رساند تا یک تجربه ی دیدن بدون درز و شکاف داشته باشید.
در سمت راست نمایشگر چند نماد قرار داده شده است، که دکمه هایی برای دسترسی سریع می باشند:
•    دکمه ی اول که نزدیک به پایه ی نمایشگر است برای عملکرد QuickFit  است که امکان دیدن یک پیش نمایش از سند ها و تصاویر قبل از چاپ را به شما می دهد.
•    دکمه ی بعدی که شبیه نماد دو صفحه ی کوچک است، اجازه ی می دهد مدهای رنگی مختلف را به سرعت امتحان کنید.
•    نماد بلندگو برای دسترسی به خروجی صدای نمایشگر می باشد.
•    نماد منو برای نشان دادن تنظیمات OSD به کار می رود.
•    نماد دندانه تنظیمات روشنایی نمایشگر را بالا می آورد.
•    نماد صفحه ی کوچک با علامت یک پیکان در اطرافش برای تعویض سریع ورودی به کار می رود.
دکمه هایی که در پشت نمایشگر قرار دارند، که برای تنظیمات می باشند و کمی ناشیانه و غیر طبیعی به نظر می رسد.
یک پنل پشتی طرح دار زیبا نیز وجود دارد و همچنین یک لبه جهت پوشیدن ورودی و خروجی های نمایشگر. هر زمان که بخواهید کابلی را از پشت به آن متصل یا قطع کنید، جداسازی پنل به راحتی صورت می گیرد.
نمایشگر یک صفحه ی مات دارد، که از انعکاس نور در شرایط قرار گیری در معرض نور جلوگیری می کند.


بررسی نمایشگر Asus VN247H: اتصالات و OSD
همینطور که می بینید، دو ورودی HDMI وجود دارد، یک ورودی D-Sub VGA و یک جفت جک کوچک 3.5 میلی متری. هیچ ورودی DVI در آن قرار داده نشده است، ولی Asus یک کابل تبدیل HDMI به DVI را به همراه آن عرضه می کند.
نمایشگر دو بلندگوی 2W دارد، که برای داشتن صدای ویندوزی مناسب است. همچنین قابلیت خروجی صدا از طریق جکهای 3.5 میلی متری کمکی را نیز دارد، که در صورتی که بخواهید مستقیما از طریق نمایشگر به موزیک گوش کنید و یا بازی کنید مفید خواهند بود.
از طریق OSD قادر به تنظیم مدهای مختلف صفحه، تغییر میزان رنگ و تنالیته ی صفحه و نیز تغییر در وضوح صفحه خواهید بود، همچنین امکانی در OSD برای پیمایش آسان و نیز سفارشی سازی نمایشگر وجود دارد.


بررسی نمایشگر Asus VN247H: عملکرد
VN247H با نرخ تازه سازی 60 هرتز در حالت فول اچ دی کار می کند که به اندازه ی کافی خوب است، چون بیشترین نرخ تازه سازی که گزارش شده مربوط به کارت گرافیک AMD Radeon و 75 هرتز می باشد. طبق آزمایشهای ما با بازی های مختلف، به نظر می رسد عملکرد خوبی دارد.


ما همچنین هیچ لگ قابل توجهی نیز در آن پیدا نکردیم، که برای بازی کننده هایی که عملکرد سریع نیاز دارند حیاتی می باشد. بنابراین این نمایشگر برای بازی های رقابتی خیلی مناسب است، مخصوصا وقتی هیچ شبه قابل تشخیصی وجود ندارد.
طبق آزمایشات Spyder5Elite ما، نمایشگر میزان gamut زیر میانگین را کسب کرد، که 94 درصد از فضای رنگ RGB و73 درصد از Adobe RGB را پس از کالیبره شدن نشان می دهد. دقت رنگش نیز زیر میزان متوسط با Delta E 1.72 بوده، در مقایسه با نمایشگر بسیار گران قیمت تری مثل BenQ RL2460HT که در حدود Delta E 1.03 می باشد.


در مقایسه با رقبایی مثل ViewSonic VX2457، رنگهای VN247H یک بیت کم رنگتر به نظر می رسد. اگر چه فقط در حالت استاندارد این گونه است. اگر شما اشباع رنگی بالاتری می خواهید، خیلی راحت می توانید میزان RGB را در OSD تغییر دهید. یا می توانید به سادگی یکی از مدهای از پیش آماده را استفاده کنید، مثل مد Scenery و یا sRGB.
از طرفی هیچ ناسازگاری با LED های پس زمینه وجود نداشته و رنگ پاشی های پس زمینه هم در کمترین میزان خود قرار دارد.


با استفاده از Spyder5Elite برای اندازه گیری روشنایی و نرخ کنتراست ما میزان 206 cd/m2 با نرخ کنتراست 910 را گزارش کردیم. هر دوی این نتایج خوب هستند، اما رقیبی مثل ViewSonic VX2457-MHD  عملکرد بهتری دارد.

 

منبع خبر: pcadvisor

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر