Fossil Q Founder: یک ساعت هوشمند با Android Wear

Fossil Q Founder: یک ساعت هوشمند با Android Wear

گروه تولیدی Fossil ساعت هوشمند Q Founder را با سیستم عامل Android Wear عرضه کرده است که قیمت مناسبی داشته و از لحاظ ویژگی های یک دستگاه هوشمند با ساعتهای تولید کمپانی های مشهوری مثل Huawei و Apple قابل رقابت است. البته در صفحه نمایش این نوع ساعت هوشمند یک ایراد وجود دارد.

سازندگان ساعت ها ی هوشمند درحال تلاش برای تولید بهترین ساعت هوشمند می باشند. Fossil همراه با Android Wear ارائه شده است، بنابراین در اینجا راجع به Q Founder بحث می کنیم.ساعت های هوشمند برای مدتی مورد توجه بوده اند ولی مدت زمانی طول می کشد تا سازندگان این ساعت ها آن را در بازی ها قرار دهند. کمپانی شناخته شده ی مد، Fossil، تعداد زیادی از ساعتهای هوشمند Q را دارد و Q Founder بر روی Android wear اجرا شده و می تواند با نمونه های مشابهی چون Moto 360 ، LG Watch Urban و ساعت Huawei رقابت کند.


بررسی Fossil Q Founder: قیمت و رقابت
با وجود ساعتهایی مثل Tag Heuer Connect Watch با قیمت عجیب 1000 پوندی، Fossil چیزهای بیشتری برای رقابت دارد. چهار مدل از Q Founder با شروع قیمت از 259 پوند موجود است.
با این قیمت یکی از مدلها با بند چرمی را می توانید داشته باشید،  با بدنه ی طلایی قیمت به 279 پوند می رسد یا می توانید به جای آن مدلی با بدنه ی نقره ای و بند فلزی را با همان قیمت داشته باشید. البته مدلی با ترکیب هر دو طرح طلا و نقره و ضد زنگ با قیمت 299 پوند نیز موجود است.
این تعداد انتخاب بسیار خوب بوده و با قیمت پایینتر نسبت به کمپانی های تکنولوژی رقیب مثل Huawei و Apple Watch خیلی مقرون به صرفه تر است. با این حال یکی از رقبای اصلی Moto 360 (نسل دوم) می باشد که با قیمت 229 پوند در دسترس است.


بررسی Fossil Q Founder: طراحی و ساخت
چرا باید یک ساعت هوشمند را به جای خرید از کمپانی های تکنولوژی از سازندگان ساعت خریداری کرد؟ خب طراحی و کیفیت ساخت یکی از دلایل مهم است. البته شاید بخواهید یکی از محصولات برندی را بخرید که شبیه به یکی از برندهای لباس مد روز باشد. اگرچه آرم fossil به جای جلوی ساعت در قسمت تا شدگی بند فلزی قرار دارد.
نه اینکه با ساخت بقیه ی ساعتهای هوشمند Android Wear مشکلی نداشته باشیم، اما fossil Q Founder یک وسیله ی فلزی زیبا ست که توجهات زیادی را هنگام تست آن به خود جلب کرد. درواقع یک ساعت مچی خوب است که ویژگی های یک دستگاه هوشمند را نیز دارد.
البته شایان ذکر است که مدلی که بند فلزی دارد خیلی سنگین و بزرگ است. بخش زیادی از این سنگینی به خاطر وزن بند فلزی است که حتی با وجود سه لینکی که از آن جدا شده است، حدود 100 گرم می باشد. خود بدنه فقط 65 گرم وزن دارد بنابراین ممکن است مدلهای با بند سیلیکون یا چرمی برای عده ای راحتتر باشد.
Fossil از مکانیزم جداسازی سریع 22 میلی متری استفاده می کند که به این ترتیب به راحتی می توان بر حسب موقعیت آن را تعویض کرد. بند خود کمپانی با قیمت 15 پوند و با جنس نایلون آغاز شده و اگر بند چرمی یا فولادی بخواهید تا 39 پوند  بالا می رود.
مانند بقیه ی دستگاههای پوشیدنی Android، Fossil Q Founder نیز دارای امتیاز IP67 بوده و ضد گرد و غبار و نیز ضد آب می باشد طوری که می توانید با آن دوش بگیرید. درواقع می تواند برای 30 دقیقه در زیر آبی به عمق 1 متر غوطه ور شود اما اگر می خواهید به همراه آن شنا کنید مراقب باشید.


بررسی Fossil Q Founder: سخت افزار، مشخصات، ویژگی ها و عملکرد
Fossil یک ساعت هوشمند زمان سنج با ویژگی های هوشمند ساخته است اما Q Founder یکی از مدلهای برتر با صفحه ی لمسی و Android پوشیدنی می باشد. به نظر می رسد صفحه ی مربعی شکل ساعت از گذشته آمده و اگرچه خوب است ولی یک مشکل وجود دارد.
درواقع منطبق با Moto 360 با نمایشگر ال سی دی 1.5 اینچی و وضوح 326×360 و  در نتیجه تراکم پیکسل 240 ppi می باشد. هر دوی آنها واضح و روشن هستند ولی مشکل بزرگ بخش سیاه در قسمت پایینی می باشد.
برای اولین بار در Moto 360 دیده شد و "تایر پنچر" نامیده شد و برای حسگر نور محیط خانه قرار داده شده است. نه تنها چشم ها را اذیت می کند، بلکه در ساعتهای دیگری مثل LG Watch Urban و Huawei نیز قرار ندارد. (با اینکه آنها نیز وضوح صفحه ی بالاتری دارند.)
ممکن است که بخواهید از یک ساعت با رنگ سیاه یا تیره برای پنهان کردن آن استفاده کنید اما حتی در این صورت هم بسیاری از ویژگی های عالی تعبیه شده در Fossil بی ارزش می شود.
در حالی که ساعتهای هوشمند با Android wear توسط Qualcomm Snapdrogon 400 پشتیبانی می شود، Fossil با یک Intel AtomZ34XX ارائه شده است. ظرفیت RAM در آن 1GB می باشد که این عدد در بعضی نمونه های رقیب دو برابر است، البته در مقایسه با ساعتهای ارائه شده با Qualcomm تفاوتی حس نمی شود، ولی Q Founder در حالت کلی کمی سریعتر است.
حافظه ی داخلی آن 4 گیگا بایت و دارای سنسور هایی مثل سرعت سنج 3 محوره و گردش سنج 3 محوره برای ردیابی فعالیتها می باشد. Q Founder می تواند گامهای شما را پیگیری کند ولی مانیتوری برای ضربان قلب در آن وجود ندارد. GPS نیز در آن تعبیه نشده است.
نیاز به اتصال ساعت از طریق بلوتوث 4.1 به اندروید 4.4 به بعد و یا iPhone (iOS 8.2 به بعد) می باشد تا بتوان بهترین حالت از اعلان ها را داشته باشیم اما Q Founder همچنین در داخل خود Wi-Fi داشته تا بدون وجود دستگاههای همراه دچار مشکل نشود. یک روزنه ی کوچک در سمت چپ آن به عنوان میکروفن تعبیه شده است تا بتوان از طریق صدا دستورات را به آن دیکته کرد.
از آنجا که Q Founder اندروید پوشیدنی را اجرا می کند، تجربه ی کار با آن خیلی متفاوت با وسیله های رقیب که قبلا ذکر شدند نیست. Fossil تعداد زیادی از صفحات ساعت را از قبل نصب می کند با این وجود چیزهای بیشتری هم می توان اضافه نمود و این ویژگی بسیار خوب است.
آنها قابلیت سفارشی سازی دارند تا بتوانیم رنگشان را تغییر داده و یا اطلاعاتی که می خواهیم روی صفحه نشان داده شود را انتخاب کنیم، اطلاعاتی مثل درصد شارژ باطری، میزان پیشرفت مراحل، وضعیت آب و هوا و منطقه ی زمانی. همانطور که قبلا گفته شد، فقط یک ایراد بزرگ وجود دارد که در بخش پایینی ساعت توسط همان "تایر پنچر" برش داده شده است.
معمولا به برنامه ی اندروید پوشیدنی بر روی تلفن نیاز است اما Fossil یک app همراه نیز ارائه می دهد تا بتوانید فعالیتهای روزانه تان را پیگیری کنید، اعلان هایتان را مدیریت کنید و صفحات مختلف ساعت را سفارشی کنید.
به روز شده: از زمان انتشار این بازبینی، Fossil Q Founder ورژن 1.4 اندروید پوشیدنی را نصب کرده است که ویژگی های مثل حرکات لمسی بیشتر، مجوزهای برنامه و عمر بیشتر باطری با Doze را ارائه می دهد.


بررسی Fossil Q Founder: عمر باطری و شارژ
آنچه بیشتر شبیه به یکی از بخشهای بوکس می باشد درواقع شارژر Q Founder است که یک LED کوچک هم روی آن قرار دارد. شارژ به صورت بی سیم صورت می گیرد، اما چون خیلی بزرگ است و با آن بند فلزی باید شارژر طوری قرار گیرد تا ساعت به درستی روی آن جا شود.
هیچ ساعت هوشمندی با  Android Wear  عمر باطری را به خوبی حفظ نمی کند، بنابراین انتظار بیشتر از یک روز شارژ را با Fossil Q Founder نداشته باشید، مگر اینکه نور صفحه را کمتر کرده و کمتر از امکانات استفاده کنید. با استفاده ی سبک از ساعت بعد از 24 ساعت می توان 25 درصد از باطری را هنوز داشت اما درواقع هر شب نیاز به شارژ دارد. ما متوجه شدیم که با شارژ 400 میلی آمپر بر ساعت نزدیک به 50 درصد در مدت زمان 30 دقیقه شارژ می شود که خیلی هم بد نیست. فقط حجیم بودن شارژر حمل آن را سخت می کند.

 

منبع خبر: pcadvisor

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر