چگونه می توانید با هک پنتاگون پول دریافت کنید.

چگونه می توانید با هک پنتاگون پول دریافت کنید.

وزارت دفاع آمریکا از هکرهای متعهد و با پیشینه ی خوب دعوت کرده است که در ازای دریافت جایزه ی نقدی به یافتن نقص ها و ایرادات سیستم امنیتی پنتاگون بپردازند. به این ترتیب می توانند سیستم امنیتی شان را بهبود بخشند.

وزارت دفاع ایالت متحده از متخصصان حوزه ی کامپیوتر جهت هک وب سایت پنتاگون دعوت می نماید.
در ابتدای ماه آوریل پنتاگون از هکر های "کلاه سفید"  خارجی برای یافتن باگهای موجود در صفحه ی وب عمومی اش استفاده خواهد کرد. در برنامه ای که آنها به عنوان یک برنامه آزمایشی از آن یاد می کنند، از هکر ها خواسته خواهد شد که نقص موجود در یک واحد از پیش تعیین شده را به شکل کنترل شده و با زمان محدود پیدا کنند. کسانی که موفق شوند جایزه ی نقدی دریافت خواهند کرد.
شرکت کنندگان باید شهروند آمریکایی با پیشینه ی مشخص و بدون شبهه باشند. وزارت دفاع اعلام کرد که در هفته های آینده اطلاعات بیشتری در مورد شرکت کردن در برنامه ارائه خواهد داد.
برنامه ها ی bug bounty -که به توسعه دنهدگان اجازه می دهد Bug های یک نرم افزار را کشف کنند- در دنیای کمپانی های آنلاین و توسعه دهندگان نرم افزار ناشناخته نیست. سازمانهای بزرگی چون Facebook، Google و Reddit همیشه از آنها برای یافتن هر نوع نقصی در سیستم امنیتی شان قبل از اینکه یک هکر بد آن را پیدا کند، استفاده می کنند. از سال 2011، Facebook مبلغ 2 میلیون دلار را جهت برنامه های Bug Bounty  خرج کرده است. فقط در سال 2013، گزارش شده است که 687 جایزه به هکرهایی که نقص در سیستم امنیتی را تشخیص داده اند داده شده.
اگرچه این اولین باری است که دولت فدرال از هکرهای خارجی درخواست انجام این کار را کرده است.
وزیر دفاع، Ash Carter دلیل انتخاب هکر های بیرونی جهت هک سیستم را در بیانیه شان این گونه اعلام می کند: "من همیشه مردم را با فکر کردن از بیرون به این جعبه ی 5 وجهی یعنی پنتاگون به چالش می کشم. "
او اضافه کرد: "دعوت از هکر های مسئول برای امتحان کردن امنیت سایبری دقیقا همان امتحانی است که باید وجود داشته باشد. من مطمئن هستم که این ابتکار دفاع دیجیتالی ما را قوی تر کرده و نهایتا امنیت ملی مان را بهبود خواهد داد."
این حرکت همگام با طرح عملیات بین المللی سایبری است که در فوریه اعلام شد و یک رشته از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را برای قوی تر کردن امنیت سایبری ایالت متحده شروع کرد.

 

منبع خبر: iflscience

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر