سونی اکسپریا Z3 ، اولین گوشی مجهز به پلت فرم اندروید N Dev

سونی اکسپریا Z3 ، اولین گوشی مجهز به پلت فرم اندروید N Dev

کاربران این دستگاه از هم اکنون می توانند این سیستم عامل را از وب سایت سونی دانلود کنند !

در اوایل این ماه گفته شد که گوگل می خواهد به کاربران گوشی های غیر نکسوس هم اجازه دهد که نسخه هایی را که تا به حال از پلت فرم اندروید N Dev آزمایشی عرضه شده است ، دانلود کنند . این اتفاق به زودی رخ می دهد اما هنوز معلوم نیست که کدام یک از گوشی های هوشمند این پلت فرم را پشتیبانی می کنند . در گذشته انتظار می رفت که سازندگانی مانند اچ تی سی ، ال جی و موتورولا اولین سازندگانی باشند که به استفاده از سیستم عامل اندروید N روی بیاورند .

با وجود این سونی همه را متعجب کرد زیرا گزارش های منتشر شده از این امر حکایت می کنند که گوشی سونی اکسپریا Z3 اولین دستگاه غیر نکسوسی خواهد بود که پلت فرم اندروید N را دریافت می کند ؛ گوگل هم این اطلاعات را اخیرا تایید کرده و گفته است که کاربران این گوشی هوشمند از هم اکنون می توانند این پلت فرم را از وب سایت سونی دانلود نمایند . 

گوگل می گوید : " برای شروع کاربران می توانند جدید ترین نسخه پلت فرم اندروید N Developer Preview را از وب سایت سونی دانلود نمایند . هم اکنون نسخه دوم این نرم افزار روی سایت سازنده ژاپنی قرار دارد . بعد از دانلود کردن پلت فرم جدید ، کاربران بروزرسانی های این نرم افزار را به صورت OTA مستقیما از شرکت سونی دریافت می کنند . "

به زودی گوشی های دیگری نیز می توانند نسخه بتا پلت فرم اندروید N را دریافت کنند . برخی از این گوشی های هوشمند عبارتند از : نکسوس 5X ، نکسوس 6 ، نکسوس 6P ، نکسوس پلیر ، تبلت پیکسل C و جنرال موبایل 4G ( اندروید وان ) .

خبر خوب این است که گوگل گفته که در تلاش است تا به کاربران اندروید آپشن های بیشتری برای استفاده و تست کردن پلت فرم اندروید N بدهد . از این حرف می توان این گونه برداشت کرد که در آینده نزدیک گوشی های غیر نکسوس بیشتری می توانند از پلت فرم عرضه شده اندروید N بتا استفاده کنند .

گوگل هنوز تصمیمی در مورد نام نسخه بعدی پلت فرم اندروید خود نگرفته و در واقع به همین دلیل است که هم اکنون از یک حرف ( N ) برای نامیدن آن استفاده می کند ، علاوه بر این هنوز هم مشخص نیست که پلت فرم جدید برای اولین بار در چه تاریخی به طور عمومی وارد بازار می شود اگر چه که انتظار می رود که به زودی جزییات بیشتری در مورد این قضیه در I/O گوگل که در تاریخ هجدهم ماه مه ( 29 اردیبهشت ) برپا می شود ، منتشر گردد .

منبع خبر: softpedia

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر