بهترین کارت‌‌های حافظه بازار برای پرچمداران 2016

بهترین کارت‌‌های حافظه بازار برای پرچمداران 2016

پرچمدارانی نظیر LG G5، HTC 10، Samsung Galaxy S7 و S7 Edge امسال معرفی شده‌اند که همگی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده این گوشی‌ها نظیر فیلم‌برداری 4K نمی‌توان یک کارت حافظه ارزان قیمت از بازار تهیه کرد زیرا این موضوع می‌تواند پتانسیل‌های گجت را سرکوب کند. در این مقاله بهترین کارت‌های حافظه بازار را برای پرچمداران 2016 معرفی خواهیم کرد...

 به نقل از جی اس ام : ابداع حافظه‌های لوحی به سال‌ها پیش و به طور دقیق 1956 میلادی بازمی‌گردد؛ اولین حافظه را کمپانی IBM ساخت که نامش IBM 350 و حجمش 3.75 مگابایت بود. شاید باورتان نشود که ابعاد فیزیکی آن با یک یخچال Side-By-Side امروزی برابری می‌کند و تنها می‌توان یک فایل موسیقی MP3 روی آن نگه داشت. اکنون پس از گذشت 60 سال کارت‌های حافظه‌ای مشاهده می‌کنیم که حجم‌های 512 گیگابایتی دارند و در یک گوشی هوشمند کوچک هم جا می‌شوند!

اگرچه حجم کارت‌های حافظه روز به روز بیشتر می‌شود اما باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران حرفه‌ای باشد. این موضوع در حوزه‌های مختلف از محصولات تکنولوژی مشاهده می‌شود؛ به عنوان مثال کارت‌های گرافیک‌ فوق‌العاده قدرتمندی تولید می‌شود اما باز هم بعد از مدت کوتاهی صاحب خود را ناامید می‌کنند زیرا بازی‌های قوی‌تری معرفی شده و نیاز به قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتری دارند. این معضل در دنیای اسمارت‌فون‌ها هم وجود دارد. اگرچه کارت‌های حافظه 200 گیگابایتی هم در بازار پیدا می‌شوند اما پرچمداران کنونی به دوربین‌هایی با قابلیت فیلم‌برداری 4K مجهز شده‌اند و بازی‌هایی با حجم‌های چندین گیگابایتی که همه دست به دست هم می‌دهند تا فضای 200 گیگابایتی را هم به اشغال خود درآورند.

خرید کارت حافظه یکی از اساسی‌ترین نیازها پس از خریداری یک گوشی قدرتمند است. پرچمداران امسال مانند Galaxy S7، Galaxy S7 Edge، HTC 10 و LG G5 از جمله گوشی‌هایی هستند که از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند و همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K دارند پس باید یک کارت حافظه قدرتمند و در خور پرچمدار برای آن‌ها تهیه کرد. پیش از آن‌که به سراغ بخش اصلی مقاله برویم به این نکته دقت داشته باشید که کارت‌های microSD فقط تا ظرفیت 2 گیگابایت را پشتیبانی می‌کنند حال آن‌که کارت‌های MicroSDHC ظرفیت 2 تا 32 گیگابایت را به کاربر ارائه می‌دهند؛ گروه دیگری که پیشرفته‌ترین‌ها هستند microSDXC نام دارند که ظرفیت آن‌ها معادل 32 گیگابایت تا 2 ترابایت است، اگرچه تاکنون حجیم‌ترین کارت تولید شده فقط 512 گیگابایت حجم دارد؛ با توجه به این موضوع از این پس دقت داشته باشید که هر کارت حافظه‌ای لزوما microSD نیست بلکه این‌ها فقط یک گروه از کارت‌های حافظه هستند که در حقیقت سال‌هاست منقرض شده و اکنون تنها شاهد حضور microSDHC و microSDXC در بازار هستیم.

در ادامه 7 کارت حافظه را که مناسب پرچمداران 2016 هستند معرفی و بررسی خواهیم کرد؛ با جی‌اس‌ام همراه باشید.

   

1- SanDisk Ultra 200GB

 

 

اولین پیشنهاد ما یک غول بی‌شاخ و دم به نام SanDisk Ultra است که حجمی 200 گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این میزان برابر با بیش از 24 ساعت فیلم با کیفیت FHD یا گنجایش 10 هزار فایل موسیقی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارت حافظه قیمت 80 دلاری (حدودا 300 هزار تومان) آن است که برای حجم 200 گیگابایت کاملا منطقی به نظر می‌رسد. البته معایب نسبتا قابل توجهی هم در آن دیده می‌شود؛ به عنوان مثال سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این کارت حافظه قابل رقابت با رقیبان نیست. SanDisk Ultra از سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 90 و 40 مگابایت بر ثانیه برخوردار است که برای فیلم‌برداری با کیفیت 4K کافی است اما بهتر از آن هم در بازار پیدا می‌شود. اگر تمایل زیادی به کارهای سنگین مانند فیلم‌برداری 4K و اعمالی از این قبیل دارید پیشنهاد می‌کنیم یک کارت حافظه با ظرفیت کمتر اما سرعت بالاتر انتخاب کنید.

 

2- SanDisk Extreme Plus UHS-I U3

 

از آن‌جا که چندی پیش سریع‌ترین محصول SanDisk تحت استاندارد UHS-II با سرعت خواندن 275 و نوشتن 100 مگابایت بر ثانیه معرفی شد، مسلما Extreme Plus UHS-I نمی‌تواند لقب پرسرعت‌ترین کارت حافظه SanDisk را به خود اختصاص دهد. البته دلیلی برای دلسرد شدن وجود ندارد؛ این کارت با حجم 128 گیگابایت، سرعت 95 مگابایت بر ثانیه در خواندن و 90 مگابایت بر ثانیه در نوشتن می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای روزانه کاربر باشد. نکته دیگر درباره کارت‌های فوق‌العاده پرسرعت مانند UHS-II این است که گوشی‌ها توانایی بهره‌گیری از تمام امکانات آن را ندارند یا حداقل اسمارت‌فون‌های امروزی که همچنان ناتوان مانده‌اند پس همین Extreme Plus UHS-I گزینه مناسب‌تری است.

 

3- Kingston UHS-I U3

 

نام پرآوازه Kingston را احتمالا تمام علاقمندان به محصولات هوشمند شنیده‌اند و بعضا از کالاهای بی‌نظیر این برند استفاده کرده‌اند. بهترین کارت حافظه این کمپانی تحت استاندارد UHS-I U3 تولید شده که ظرفیتی 128 گیگابایتی داشته و می‌تواند اطلاعات را با سرعت 80 مگابایت بر ثانیه ثبت کند؛ این میزان از سرعت برای تمام اعمال سنگین از جمله فیلم‌برداری 4K کاملا مناسب است.

قیمت 85 دلاری نسخه 128 گیگابایتی احتمالا برای بعضی کاربران اندکی سنگین باشد که در این صورت پیشنهاد ما نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی هستند؛ این دو به ترتیب قیمت‌هایی 17 و 34 دلاری (70 و 130 هزار تومان) دارند که با توجه به سرعت نوشتن 80 و خواندن 90 مگابایت بر ثانیه کاملا منطقی به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب برند Kingston، گارانتی مادام‌العمر محصولات است که خیال کاربر را از بابت هرگونه نقص و اشکال‌ای راحت می‌کند.

 

4- Lexar High-Performance 633x

برند Lexar از آن دسته کمپانی‌های معتبر است که محصولات آن به ندرت در ایران دیده می‌شود اما این موضوع هیچ خدشه‌ای به اعتبار برند و عملکرد محصولاتش وارد نمی‌کند. کارت حافظه 633x که از نوع UHS-I U3 است می‌تواند اطلاعات را با سرعت‌های 90 و 80 مگابایت بر ثانیه به ترتیب بخواند و بنویسد. حجم این کارت‌ها از 16 گیگابایت شروع شده و به 128 گیگابایت ختم می‌شود؛ البته یک نسخه 200 گیگابایتی هم در راه است که به زودی معرفی خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جذاب کارت‌های حافظه Lexar این است که هر کارت‌ای همراه با یک کارت‌خوان از نوع USB 3.0 به مشتری فروخته می‌شود؛ این موضوع می‌تواند هر کاربری را وسوسه به خرید 633x کند! قیمت کارت‌های این برند از 16 دلار (65 هزار تومان) برای نسخه 16 گیگابایتی شروع شده و به 80 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی ختم می‌شود.

 

5- Samsung Pro+ U3

همان‌طور که می‌دانید برند سامسونگ هم در تولید هارد، کارت حافظه وSSD ید طولایی دارد. یکی از جدیدترین کارت‌های حافظه کره‌ای‌ها Pro+ نام دارد که تحت استاندارد UHS-I U3 تولید شده است. این کارت طبق ادعای سامسونگ می‌تواند با سرعت 95 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را بخواند و همچنین داده‌ها را با سرعتی معادل 90 مگابایت بر ثانیه ثبت کند که برای فیلم‌برداری 4K مناسب خواهد بود.

این کارت‌ها هم‌اکنون با قیمت 25 و 50 دلار (100 و 200 هزار تومان) برای نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده‌اند. البته در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توان کارت Pro+ با حجم 128 گیگابایت را هم انتخاب کرد که قیمت آن از تمام رقیبان بیشتر بوده و برای خریدش باید هزینه‌ای معادل 90 دلار (330 هزار تومان) متقبل شد.

 

6- Patriot EP Pro 32/64GB

کمپانی Patriot هم پرچمداران خود را در این حوزه با نام EP Pro عرضه کرده است که در مقایسه با کارت‌های معمولی جایگاه فوق‌العاده‌ای دارند اما در مقایسه با گزینه‌های این لیست ممکن است به چشم نیایند! این کارت که در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده اطلاعات را با سرعت 90 و 80 مگابایت بر ثانیه به ترتیب می‌خواند و می‌نویسد. این عدد برای قیمت 30 و 50 دلاری نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی چندان هم چشم‌گیر نیست زیرا با مبلغی کمتر از این قیمت می‌توان نمونه‌های دیگر را حتی با سرعت‌های بالاتر خرید. به هر حال همان‌طور که پیش‌تر گفتیم پرچمداران Patriot از معمولی‌های بازار بهتر هستند اما در مقابل بزرگان حرفی برای گفتن ندارند!

 

7- PNY Pro Elite 64GB U3

و اما آخرین گزینه در لیست پرسرعت‌ترین کارت‌های حافظه بازار را محصولی به نام Pro Elite از کمپانی PNY به خود اختصاص داده است. اگرچه فروش محصولات این برند در ایران چندان چشم‌گیر نیست اما سابقه 30 ساله‌اش را در زمینه تولید هاردهای اینترنال، اکسترنال، SSD و حافظه‌های فلش نباید دست کم گرفت.

قوی‌ترین محصول PNY از استاندارد UHS-I U3 بهره‌مند شده است و حجمی معادل 64 گیگابایت دارد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در Pro Lite به 95 و90 مگابایت بر ثانیه محدود شده است که برای قیمت 50 دلاری آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد. این کارت متاسفانه فقط در نسخه 64 گیگابایتی تولید شده پس در صورت نیاز به حجم‌های بیشتر باید محصولی را از دیگر برندها انتخاب کنید.

 

نظر شما درباره این لیست چیست؟ هنگامی که برای خرید کارت حافظه اقدام می‌کنید چه ملاک‌هایی را مد نظر قرار داده و چه مشخصه‌ای از کارت برای شما مهم است؟ نام کارت حافظه‌ای که اکنون از آن استفاده می‌کنید، چیست و آیا خرید آن را به کاربران جی‌اس‌ام هم پیشنهاد می‌کنید؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر