نازک ترین و سبک‌وزن‌ترین حافظه‌ی دیسک سخت به ظرفیت 4 ترابایت

نازک ترین و سبک‌وزن‌ترین حافظه‌ی دیسک سخت به ظرفیت 4 ترابایت


شرکت کره‌ای سامسونگ نازک ترین و سبک‌وزن‌ترین حافظه‌ی دیسک سخت به ظرفیت 4 ترابایت را به بازار عمومی معرفی کرد. در کل جهان این تکنولوژی برای اولین بار است که چنین حافظه‌ای با این چنین ویژگی‌ها تولید می‌شود. بخش حافظه‌ی دیسک سخت شرکت سامسونگ که به عنوان قسمتی از کمپانی آمریکایی انبار داده‌ی Seagate Technology می‌باشد، در تاریخ 17 ماه ژوئن 2015 حافظه‌ی خارجی دیسک‌های سخت قابل حمل و نقل سری M3 وP3 را به ظرفیت 4 ترابایت معرفی کرده است.

به علاوه این نوع دیسک‌های سخت اولین دیسک‌های سخت 4 ترابایتی با پورت USB برای تامین انرژی مورد نیاز و تنها با یک درایو و به اندازه‌ی 2.5 اینچ ،یعنی چیزی در حد 6.3 سانتی‌متر، هستند.
Dave Klenske، مدیر خط تولید بخش حافظه‌ی دیسک سخت شرکت سامسونگ اشاره می‌کند که پیش از این دستیابی به حافظه‌ای به ظرفیت 4 ترابایت تنها روی دسکتاپ و یا به صورت ترکیب مجموعه‌ای از دیسک‌های سخت، که از نظر حجمی فضای زیادی را اشغال می‌کردند، ممکن بود. اما در حال حاضر به کمک تکنولوژی طراحی و پیاده‌سازی شده توسط بخش حافظه‌ی دیسک سخت شرکت سامسونگ، قادریم این چنین حافظه‌ای با ظرفیت 4 ترابایت در سایز بسیار کوچک عرضه کنیم. تئوری پشت این محصول تک درایو بودن آن است. به این ترتیب این امکان فراهم آمده است که این دیسک سخت جدید تنها از طریق یک پورت USB قابل تغذیه باشد. در مورد قطر این دیسک سخت باید اشاره کرد که این نسخه تنها 0.1 اینچ نسبت به دیسک سخت با ظرفیت 2 ترابایت قطورتر است، یعنی در حدود 2 میلی‌متر. این دیسک‌های سخت بهترین دیسک‌های سبک‌وزن موجود برای کاربران کامپیوتر‌های نوت‌بوک، کسانی که حافظه‌های مهیا در اینترنت را برای ذخیره‌ی اطلاعات رسانه‌ای کوچک می‌دانند، هستند.
دیسک‌های سخت قابل حمل و نقل سری M3 وP3 به ظرفیت 4 ترابایت قطری به اندازه‌ی 0.78 اینچ، یعنی تقریباً 1.9 سانتی‌متر دارند و به وزن حدود 230 گرم هستند. این نوع دیسک‌ها تنها با یک پورت USB 3.0 قابل عمل‌کرد هستند بدون اینکه به منبع تغذیه‌ی خارجی نیازی داشته باشند.
مدیرکل بخش حافظه‌ی دیسک سخت شرکت سامسونگ، Doug DeHaan، اشاره می‌کند که این دیسک‌های سخت جدید در واقع با اجرای پروسه‌های تکاملی روی دیسک سخت Spinpoint M10P به ظرفیت 4ترابایت، تولید همین بخش و با افزایش تراکم هوایی آن‌ها تولید شدند. با توجه به اینکه کاربران روز‌به‌روز نیاز بیشتری به حافظه‌ی خارجی دارند، دیسک‌های سری M3 و P3 راه‌حل مناسبی برای نیاز روزافزون کاربران به حافظه خواهند بود و در این نوع دیسک‌ها در واقع به نیازهایی که بازار تکنولوژی‌های سیار در آینده با آن‌ها روبرو خواهند شد توجه شده است.
دیسک‌های سخت قابل حمل و نقل سری M3 وP3 به ظرفیت 4 ترابایت در ماه ژوین از طریق مراکز مطمئن قابل دسترس عموم قرار داده شده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر