MSI شرکت تایوانی تولید‌کننده‌ی رایانه و تجهیزات جانبی ، نسخه‌ی اول کارت گرافیک Geforce GTX 980 ti را به بازار عمومی معرفی کرد.

MSI شرکت تایوانی تولید‌کننده‌ی رایانه و تجهیزات جانبی ، نسخه‌ی اول کارت گرافیک Geforce GTX 980 ti را به بازار عمومی معرفی کرد.


MSI شرکت تایوانی تولید‌کننده‌ی رایانه و تجهیزات جانبی ، نسخه‌ی اول کارت گرافیک Geforce GTX 980 ti را به بازار عمومی معرفی کرد.این کارت گرافیک در واقع نسخه‌ی سفارشی ، ساخته‌شده از روی برد مرجع شرکت NVIDIA (شرکت آمریکایی پیشگام در امرتکنولوژیهای کارتهای ویدئویی وگرافیکی) می باشد .البته این نسخه شامل اجزا و پوشش خنک‌کننده‌ی تعبیه‌شده‌ی خاص شرکت سازنده و مستقل از الگوی ارائه‌شده توسط شرکت NVIDIAاست.

و این موضوع باعث می‌شود که سود کسب شده از این قطعه برای MSI بیشینه شود، چرا که در این وضعیت شرکت سازنده تنها واحد پدازش گرافیکی را از شرکت NVIDIA خریده است  و سایر قسمت‌ها ساخت خود شرکت MSI می‌باشد. در حالی که این شرکت می‌توانست برد مدار چاپی، نسخه‌ی مرجع ارائه شده از شرکت NVIDIA ، را توسعه دهد و آن را به کل در نسخه‌ی جدید کارت گرافیک خود کپی کند. در واقع از روند مونتاژ برد مدار چاپیNVIDIA  استفاده نکرده است. البته که طراحی و معماری برد مدار چاپی ساخت شرکت MSI به طراحی و معماری برد مرجع ارائه‌شده توسط شرکت NVIDIA نزدیک است و از اصول به کار رفته در برد مرجع پی‌روی کرده است. مثلاً سیستم کنترل دمای به‌ کار رفته در این کارت، در قسمت زیرین پوشش خارجی آن، مشابه با سیستم خنک‌کننده‌ی ساخت شرکت NVIDIA به نامNVTTM است. ‌اما پوشش سیستم خنک‌کننده و سیستم دمنده در نسخه‌ی شرکت MSI، پوشش پلاستیکی نقره‌ای رنگ با سرپوش فلزی سیاه رنگ، از تولیدات خود شرکتMSI   هستند. این نسخه از نظر سرعت، حافظه و پردازنده‌ی گرافیکی مشابه نسخه‌ی مرجع آن عمل می‌کند. این کارت گرافیکی هسته‌ای با سرعت 1000 مگاهرتز، واحد پردازش گرافیکی 1076 مگاهرتزی و حافظه‌ی 7 گیگاهرتزی دارد. در حال حاضر این نسخه به قیمت 649.99  دلار، یعنی چیزی در حدود 22000000 ریال به فروش می‌رسد


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر