بهترین آنتی ویروس ها و اپلیکیشن‌ های امنیتی اندروید

بهترین آنتی ویروس ها و اپلیکیشن‌ های امنیتی اندروید

دنیای تکنولوژی از نوع آنلاین‌اش منطقه‌ی بی رحمی است. دنیایی که در آن دام‌هایی بزرگ یافت می‌شود؛ از کلاه برداری‌های اینترنتی گرفته تا نفوذ از طریق هک و آلوده کردن دستگاه هدف با بدافزارهای مختلف! در این دنیا افرادی نیز وجود دارد که از همه جا بی خبر اند، قربانیانی که تنها با قبول یک پیغام و یا کلیک بر روی یک آگهی تبلیفاتی دروغین، اطلاعات مهم خود را از دست داده‌اند. حال که بیشتر کاربران از گوشی‌های خود برای گشت و گذار در محیط آنلاین استفاده می‌کنند توجه به امنیت آن امری ضروری قلمداد می‌شود. دیگر نام اندروید برای هر کاربری شناخته شده است. سیستم عاملی که میلیاردها کاربر در سرتاسر جهان دارد و رقیبی برای خود نمی‌بیند. اما این سیستم عامل نقطه ضعف بزرگی نیر دارد .بر اساس گزارش اخیر کمپانی‌های امنیتی، نزدیک به 100 درصد از بد افزار های موبایل در گوشی‌های اندرویدی یافت می‌شوند، سیستم عاملی که توسط آن میلیون‌ها کاربر به گشت و گذار در وب می‌پردازند و لحظات و اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند!

در سال‌های گذشته گوگل تلاش خود را کرده تا هر روز بر امنیت سیستم عامل اندروید بیافزاید اما با این حال هیچ کدی و سیستمی نمی‌تواند غیر نفوذ باشد و یا به زبان ساده تر هرجا که کدی هست باگی (اشکالی) هم وجود خواهد داشت و این موضوع را نمی‌توان هیچگاه انکار کرد.

یکی از راه‌هایی که برای کم کردن خطرات ناشی از استفاده از محیط آنلاین و همچنین امن کردن دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد، نصب اپلیکیشنی امنیتی و آنتی ویروس است. اگر سری به فروشگاه اپلیکیشن اندروید بزنید به طور حتم با صدها اپلیکیشن مختلف روبه‌رو خواهید شد که هر کدام شعار امن کردن دستگاه شما را سر می دهند. اما ما در این فرصت قصد داریم بهترین‌ آن‌ها را به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد پشتوانه کمپانی‌هایی را دارند که چندین سال در عرصه امن نگه داشتن سیستم‌های دسکتاپ فعالیت کرده‌اند. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید و بر روی آن آنتی ویروسی نصب کرده‌اید شما این شانس را خواهید داشت که نسخه‌ای از این نرم افزارهای امنیتی را بر روی موبایل و با تبلت خود داشته باشید. آن هم به صورت رایگان! بنابراین در ادامه با معرفی بهترین آنتی ویروس‌ها و اپلیکیشن‌های امنیتی اندرویدی با ما همراه باشید.
5 آنتی ویروس و اپلیکیشن‌ برتر امنیتی اندروید:
1. CM Security

CM Security را می توان در نوع خود کم نظیر دانست. اپلیکیشنی که با آنتی ویروسی با موتور داخلی و ابری به خود می‌بالد و بارها و بارها در آزمون‌های انجام شده توسط AV-TEST و AV-Comparatives سربلند بیرون آمده است. این اپلیکیشن با اسکن فایل‌های سیستمی، فایل‌ها و وب سایت‌ها، امنیت دستگاه شما را در آن واحد تضمین می‌کند. CM Security با خود سیستمی به نام AppLock به همراه دارد که شما را قادر خواهد ساخت فایل ها و پیام‌های خود را قفل گذاری کنید تا از چشمان دیگران دور بمانند. همچنین بخشی نیز به نام “Find My Phone” در این اپ گنجانده شده که هماطور که از نامش پیداست ابزاری برای مکان یابی گوشی بر روی نقشه می‌باشد و بیشتر در زمانی که گوشی خود را به هر دلیلی گم کرده باشید به کار خواهد آمد و حتی می‌توانید آن را از راه دور قفل کنید.

این اپلیکیشن با سیستم آنتی ویروس قوی خود قادر خواهد بود فایل‌های کارت‌های حافظه خارجی را نیز اسکن کرده و تهدیدها را شناسایی و آنها را از بین ببرد. حتی شما می‌توانید زمان‌های معینی را برای اسکن آنتی ویروس تعیین کنید تا دستگاه شما از وجود فایل‌های مخرب در امان باشد.

ویژگی‌های CM Security به همین‌ها ختم نمی‌شود، چرا که این اپ در خود قسمتی نیز برای مسدود کردن شماره‌ها و وب سایت‌ها قرار داده است تا با استفاده از آن از شر مزاحم‌ها و همچنین وب سایت‌های نا امن رهایی یابید.


2. Avast Mobile Security

Avast Mobile Security یکی دیگر از مدافعان قابل اعتماد اندروید در برابر فایل های مخرب، بدافزارها، جاسوس افزار ها، ویروس ها و همچنین حملات فیشینگ می باشد. در آخرین نسخه از این اپلیکیشن ویژگی‌هایی گنجانده شده است که در گذشته فقط در دسترس کاربرانی پریمیوم قرار داشت و باید در ازای استفاده از آن‌ها مبلغی پرداخت می‌شد. موتور آنتی ویروس Avast به صورت خودکار به اسکن اپلیکیشن‌ها، تروجان‌ها و اپلیکیشن های جدیدی که برای اولین بار استفاده می شوند می پردازد. همچنین این اپ وب و تمامی فایل های گوشی را برای حفاظت کامل دستگاه اسکن کرده و بینشی به منظور دسترسی های غیر مجاز اپلیکیشن های نصب شده در اختیار شما قرار می دهد.



3. NoRoot Firewall

NoRoot Firewall راهی برای حفظ کردن امنیت کامل دستگاه شما نیست اما با این حال این اپ هدف خود را به خوبی انجام می‌دهد. NoRoot به دسترسی روت سیستم عامل نیازی ندارد ( روت کردن گارانتی دستگاه شما را از بین خواهد برد )، نام هاست و دامنه ارتباطی را پنهان می‌کند و در گشت و گذار در محیط آنلاین امنیت شما را تضمین خواهد کرد.

NoRoot Firewal از اطلاعات شخصی شما که بدون اجازه در محیط اینترنت فرستاده می‌شوند محافظت کامل می‌کند و زمانی که اپلیکیشنی قوانین‌ را زیر پا بگذارد شما را از طریق نمایش اعلان‌هایی با خبر خواهد کرد تا با انتخاب گزینه های Allow( اجازه دادن) و یا Deny( رد کردن)اپلیکیشن را کنترل نمایید.


4. Kaspersky Internet Security

کسپرسکی در دنیای امنیت نامی بسیار آشنا و محبوب است. کمپانی‌ای که سال‌هاست در زمینه فراهم کردن نرم افزار های امنیتی برای سیستم‌های دسکتاپ معمولی و چه سرور فعالیت می‌کند و در این راه موفقیت‌های چشمگیری داشته است. Kaspersky Internet Security اپلیکیشن این کمپانی برای اندروید می‌باشد که به بهترین شکل ممکن از تمامی اطلاعات گوشی و یا تبلت شما محافظت خواهد کرد. شناسایی تهدیدها، ویروس‌ها، بدافزارها، تروجان ها و نفوذ ها از جمله‌ ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌باشد. همچنین قابلیت‌هایی برای حفظ امنیت اطلاعات در محیط آنلاین نیز در این اپ گنجانده شده است؛ از مسدود سازی وب سایت های مخرب گرفته تا جلوگیری از حملات فیشینگ.

این اپلیکیشن بخشی نیز برای کنترل دستگاه از طریق دور در خود جای داده است تا در ربوده شدن گوشی و یا حتی گم کردن آن به هر دلیل بتوانید آن را مکان یابی کرده و اطلاعات خود محافظت کنید.

Kaspersky Internet Security تنها اپلیکیشنی است که به دارندگان دیوایس های پوشیدنی با سیستم عامل اندروید ویر این امکان را خواهد داد تا بر روی مچ دست خود از امنیت گوشی خود مطلع شوند و آن را کنترل کنند. KIS در دو نسخه عرضه می‌شود؛ کاربران می‌توانند از نسخه پریمیوم و با تمامی امکانات به مدت 30 روز و رایگان استفاده کرده و بعد از آن اپلیکیشن را با پرداخت درون برنامه‌ای خرید کنند و یا از نسخه رایگان استفاده کرده و قید ویژگی‌های خاص و پیشرفته آن را بزنند.


5. Malwarebytes Anti-Malware

Malwarebytes Anti-Malware یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید می‌باشد که قادر است تروجان ها، بد افزاها، کدهای مخرب، لینک به وب سایت‌های مخرب در پیام‌های متنی، برنامه‌های ردیابی مکان و دیگر آسیب پذیری‌های امنیتی را شناسایی کرده و شما را با خبر سازد. همچنین این اپ اطلاعاتی درباره اپلیکیشن‌های در حال استفاده در اختیار شما قرار می‌دهد تا دقیقا بدانید اپلیکیشن‌ها در زمان اجرا چه اعمالی را انجام می‌دهند و چه اطلاعاتی را دریافت و ارسال می‌کنند. برای مثال کم نیستند اپلیکیشن هایی بی‌نیاز از اینترنت، که در زمان اتصال به شبکه اطلاعاتی را رد و بدل می‌کنند!

امیدواریم از این مقاله بهره‌ی کافی ببرید و امنیت دستگاه شما همیشه پابرجا باشد!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

دوشنبه, 06 اردیبهشت 1395

سلام ممنون از اطلاع رسانی
لطفا یه ارجاعی هم به سایت AV-Test داشته باشید و نتایج اوین سایت رو در مورد موضوعات Protection , Usability مدنظر قراردهید.

با سپاس

پاسخ

sam

دوشنبه, 07 تیر 1395

بهترین برنامه آنتی ویروس Dr.Mobile آنتی ویروس و امنیتی
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.DrMobile

پاسخ

ثبت نظر