سقوط آزاد تجارت تلفن‌های همراه مایکروسافت

سقوط آزاد تجارت تلفن‌های همراه مایکروسافت

هیچ کس انتظار ندارد که در سال 2016 تجارت بخش تلفن‌های همراه مایکروسافت رشد داشته باشد و به سود دهی برسد، در سالی که فروش کلی اسمارت فون‌ها کاهش قابل توجه‌ای به خود دیده است و کمپانی‌های بزرگ این صنعت با افت فروش روبه‌رو بوده‌اند. براساس گزارشی که به تازگی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند منتشر شده، بخش موبایل مایکروسافت 46 درصد با کاهش درآمد روبه رو شده و این کمپانی در سه ماهه گذشته به فروش 2.3 میلیون لومیا رضایت داده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 73 درصد افت فروش را نشان می‌دهد.

 

با این وجود مایکروسافت هنوز هم از بخش موبایل خود در حال کسب درآمد است؛ این کمپانی با فروش 20.5 میلیون دلاری توانسته است 3.8 میلیون دلار سود خالص را روانه جیب‌های خود کند و همچنین فروش خوبی را نیز در بخش سرفیس ها تجربه کرده است. در سه ماهه گذشته ردموندی ها 1.1 میلیون سرفیس را به فروش رسانده‌اند که نسبت به سه ماهه اول سال 2015 در حدود 6.1 درصد رشد داشته است. با این حال هیچ اطلاعات دقیقی از آمار فروش سرفیس بوک‌ و سرفیس پرو 4 در دسترس نیست و انتظار نمی‌رود که مایکروسافت آمار و ارقامی ارائه کند.

از بخش موبایل مایکروسافت که عبور کنیم، نوبت به بخش های دیگر این کمپانی همچون آفیس، سرویس های Azure و ابری می رسد. آفیس 7 درصد در بخش تجاری و 6 درصد نیز در بخش مصرف کنندگان برای این کمپانی در آمده داشته که این را باید قدردان سرویس آیفون 365 این کمپانی دانست. این سرویس با رشد قابل توجه ای روبه رو شده و در حال حاضر بیش از 22.2 میلیون مشتری را به خود جلب کرده است و Azure نیز با 120 درصد رشد درآمد عظیمی برای مایکروسافت به ارمغان آورده است.

در حقیقت که سیاست های ساتیا نادلا مبنی بر سرمایه گذاری بر روی سرویس های ابری، نجات دهنده مایکروسافت بوده است، چرا که بیشتر بخش های این کمپانی از جمله بخش تجارت موبایل، درآمد چندانی برای ردموندی ها نداشته اند و از طرفی ویندوز که روزی یکی از پر درآمدترین بخش های مایکروسافت بود دیگر از دوران طلایی درآمد زایی خود عبور کرده است. برای مثال بر اساس گزارشات منتشر شده، اینتل که بخش عمده‎‌ای از درآمد خود را مدیون فروش پردازنده های سیستم های PC است مجبور شده بیش از 11 درصد از نیروی کار خود را اخراج کند، چرا که بازار سیستم های پی سی در حال حرکت به سمت دره مرگ است و در این راه کمپانی‌های زیادی را نیز با خود خواهد برد!

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر