اندروید N به قابلیت 3D Touch اپل مجهز شده است

اندروید N به قابلیت 3D Touch اپل مجهز شده است

وقتی گوگل دومین پیش نمایش از اندرويد N را برای توسعه دهندگان عرضه کرد، مشخص شد که میانبرهای جدیدی در صفحه اصلی وجود دارد که کاری شبیه به 3D Touch اپل را انجام می‎دهند. از آنجا که گوگل تایید کرده است که این میانبرها با نمایشگرهای حساس به فشار کار خواهند کرد، حالا ما می‎دانیم که این قابلیت خیلی بیشتر از آنچه تصور می‎شد شبیه به 3D Touch اپل خواهد بود.

این لانچر میانبرهای جدید به این منظور طراحی شده تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد میانبرهای سفارشی خود را به صفحه اصلی اندروید اضافه کنند. برای مثال، شما می‎توانید یک میانبر در اپلیکیشن پیام رسان ایجاد کنید تا یک پیغام را به یکی از مخاطبین موجود در لیست تماس‎های‎تان ارسال کند، یا در اپلیکیشن maps به مکان مشخصی جابجا شوید. وبلاگ اندرويد Phandroid با Nova Launcher در حال همکاری است تا این قابلیت جدید را با استفاده از حرکات دست به گونه‎ای برنامه ریزی کند تا بتوان از این طریق میانبرهای کاربردی ساخت.
اگر چه نمونه ساخته شده توسط Phandroid به حرکاتی خاص (مثل پایین کشیدن انگشت) برای فعال كردن میانبرها وابسته است، اما با نمایشگرهای حساس به فشار نیز کار خواهد کرد و خود گوگل نیز این موضوع را تصدیق کرده است. این به این معنا است که توسعه دهندگان قادر خواهند بود از این قابلیت در تلفن‎های حساس به فشار مثل Huawei Mate S و ZTE Axon mini نیز استفاده کنند.

آنچه مسلم است اندرويد N هنوز مراحل اولیه توسعه خود را سپری می‎کند و گوگل می‎تواند بین این نسخه پیش نمایش تا زمان عرضه نسخه نهایی تغییرات زیادی روی آن انجام دهد. اما می‎توان حدس زد که در زمان کنفرانس I/O developer آتی گوگل که ماه آینده برگزار می‎شود، خبرهای زیادی درباره این قابلیت (و دیگر به‎روزرسانی‌های اندروید) خواهیم شنید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر