AMD پردازنده‌هایی اختصاصی برای دولت چین تولید خواهد کرد

AMD پردازنده‌هایی اختصاصی برای دولت چین تولید خواهد کرد

در آخرین گزارش مالی که شرکت AMD منتشر کرده، خبر همکاری این شرکت با دولت چین نیز به تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. اینطور که مدیران AMD اشاره کرده‌اند، دولت‌مردان کشور چین نمی‌توانند به سیستم‌هایی که در پردازنده‌ها به کار گرفته شده اعتماد کامل داشته و می‌خواهند تمامی بخش‌های دولت چین و همینطور شرکت‌های تابع آنها از پردازنده‌هایی استفاده کنند که علاوه بر قدرت بالا، مورد تایید کشور چین نیز قرار گرفته باشد.

تک نیوز می نویسد: در قراردادی که میان AMD و دولت چین منعقد شده، شرکت AMD وظیفه دارد تا پردازنده‌هایی اختصاصی را برای کشور چین طراحی نماید. این کار قرار است در مرکز Sunnyvale شرکت AMD که در شهر کالیفرنیا واقع شده، انجام گردد. همچنین ناظرینی از کشور چین نیز قرار است در این کارخانه حضور پیدا کرده و روند تولید این پردازنده‌ها را به صورت کامل کنترل و آنها را تایید نمایند. AMD اعلام کرده که بابت این قرارداد، 293 میلیون دلار پول از کشور چین دریافت کرده که در اوضاع نا به سامان این شرکت می‌تواند برای آنها بسیار کارآمد باشد.

در رقابتی که AMD و THATIC (یکی از شرکت‌های تولیدکننده چیپ‌های سخت‌افزاری) با یک دیگر دارند، عملکرد بهتر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری که شرکت AMD در محصولات خویش به کار می‌گیرد سبب شده تا این شرکت بخواهد طرف قرارداد دولت چین قرار بگیرد. AMD قصد دارد با پلتفرم x86 خویش، بسیاری از دیتاسنترها، بخش‌های نظامی و سایبری دولت چین و همچنین سیستم‌های سخت‌افزاری پوشش داده و سیستم روی چیپ‌های (SoC) مورد نیاز دولت چین را نیاز تامین نماید.

از طرف دیگر پلتفرم x86 شرکت AMD با دو مهندسی مختلف می‌تواند در این عرصه حضور داشته باشد. یکی اینکه برخی از پردازنده‌هایی که AMD تولید می‌کند علاوه بر مصرف پایینی که دارند، هسته‌های پردازشگر زیادی داشته و می‌توانند عملکرد بسیار خوبی نیز داشته باشند. نمونه این پردازنده‌ها را می‌توانیم در Play Station 4 یعنی پردازنده‌های Jaguar مشاهده نماییم. در حالت دیگر، پردازنده‌های AMD می‌توانند علاوه بر تعداد بالای هسته‌های پردازشگر، فرکانس بالایی نیز داشته و قدرتی فوق‌العاده بالا را پیش روی کاربران قرار دهد. از نمونه این پردازنده‌ها نیز می‌توانیم به سری محصولات FX و Operton X اشاره نماییم.

جزئیات بیشتری از روند این قرارداد و اینکه AMD قصد دارد این پردازنده‌های اختصاصی را بر پایه کدام دسته از محصولات خویش عرضه کند، مشخص نشده اما انتظار می‌رود که در آینده و با شروع نمایشگاه کامپیوتکس، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر