چگونه به iPad قدیمی خود دوباره زندگی دهیم ؟

چگونه به iPad قدیمی خود دوباره زندگی دهیم ؟

آیا صاحب یک iPad قدیمی هستید که الان در گوشه ای از خانه بدون استفاده افتاده و یا در قفسه در حال خاک خوردن است ؟ در این صورت هنوز می توانید به استفاده از آن امیدوار باشید . با خواندن این مطلب می آموزید که چگونه دستگاه های قدیمی خود را دوباره مورد استفاده قرار دهید .

مقدمه

این ضرب المثل که می گوید " نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار " در مورد هر وسیله ای صدق می کند و آی پد هم از این قضیه مستثنی نیست . با روی کار آمدن محصولاتی نظیر آیفون 6s پلاس وسایلی مانند آی پد کمتر در دست قرار می گیرند به همین دلیل است که اغلب اوقات چنین دستگاه هایی را در کشوی یک کمد قدیمی می یابیم ، در حالی که پر از خاک شده اند ؛ البته با انجام اقداماتی ساده می توانید از بروز چنین حالتی برای این محصولات جلوگیری کنید ؛ تنها کافی است که اقدامات زیر انجام شوند تا یک آی پد قدیمی دوباره جان بگیرد !

-     با پاک سازی حافظه دستگاه شروع کنید 

یکی از ویژگی های برتر دستگاه های iOS این است که هنگامی که کاربران یک دستگاه جدید را خریداری می کنند به راحتی می توانند از آن دستگاه به عنوان مکمل دستگاه قدیمی خود استفاده نمایند . چنین کاری زحمت دانلود کردن نرم افزارهای جدید را از روی شانه های کاربران بر می دارد و البته به این قیمت که کاربر مجبور است که با نرم افزارهای قدیمی ، عملکردهای پایین و ... دست و پنجه نرم کند ؛ اگرچه که کاربر می تواند با فلش کردن دستگاه خود همه چیز را از نوع بسازد .

-    پلت فرم دستگاه را به iOS 9 ارتقاء دهید 

نرم افزار iOS 9 بر روی همه آی پد هایی که بعد از آی پد 2 ساخته شده اند و همچنین آی پد 2 قابل نصب می باشد از این رو مجبور نیستید که یک پلت فرم قدیمی ، منسوخ شده و فاقد امنیت را روی آی پد خود داشته باشید . بروز رسانی پلت فرم علاوه بر این که آی پد قدیمی شما را ایمن تر می کند ، ویژگی ها و خدمات جدیدی را نیز در اختیار کاربر می گذارد که او را قادر می سازد تا استفاده بیشتری از دستگاه خود ببرد .

-    نرم افزارهای جدید و بروز رسانی شده را نصب کنید 

زمانی که اولین آی پد وارد بازار شد ، دیدگاه متفاوتی نسبت به نرم افزارها وجود داشت . به طور مثال کاربر تنها می توانست نرم افزارهای خاصی را روی دستگاه خود نصب کند . در آن زمان کاربران حتی به نرم افزارهایی محتاج بودند که بتوانند با استفاده از آن ها اسناد مجموعه آفیس را باز کنند و یا فایل های فشرده شده را دوباره مورد استفاده قرار دهند .
اما امروزه همه چیز عوض شده است . علی رغم این که هنوز امکان استفاده از نرم افزارهای قدیمی به دلیل عرضه بروز رسانی ها وجود دارد کاربران می توانند با صرف کمی وقت در اپ استور اپل به نرم افزارهای جدیدی دست یابند که ویژگی های بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهند .

-    تعدیل کردن یکپارچه سازی بین پلت فرم های iOS و  X

اپل کار خود را با پلت فرم های iOS 8 و X 10.10 شروع و سپس یکپارچه سازی بی نظیری را بین این دو پلت فرم ایجاد کرد . با عرضه نسخه های بعدی پلت فرم های iOS و X این یکپارچه سازی بهتر و مطمئن تر شد . بهره گیری از ویژگی های یکپارچه سازی این دو پلت فرم قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد .

-    استفاده از iCloud

یکپارچه سازی iCloud راه زیادی را از زمان شروع شدن این فرآیند پشت سر گذاشته است . با عرضه iCloud Drive  و سیستم عامل iOS 8 این یکپارچه سازی بهبود یافت ، از این رو استفاده از iCloud مخصوصا به آن دسته از کاربرانی که از پلت فرم مک (Mac ) استفاده می کنند ، توصیه می گردد .
در صورتی که مانند بسیاری از کاربران نمی خواهید از سیستم iCloud استفاده کنید می توانید از ابزارهای دیگری که ویژگی های یکسانی را ارائه می کنند ، استفاده نمایید . دراپ باکس ، گوگل درایو و باکس از جمله سیستم هایی هستند که ویژگی های مشابهی را با کیفیت خوب در اختیار کاربران می گذارند . آزاد سازی حافظه دستگاه و ارائه مطالب به نحوی که کاربران بتوانند با استفاده از همه دستگاه های خود به آن مطالب دسترسی داشته باشند ، راندمان کار کاربر را به راحتی افزایش می دهد .

-    تجهیزات جانبی آی پد را به کار بگیرید 

یکی از راه هایی که به واسطه آن کاربران می توانند حداکثر استفاده را از آی پد های خود داشته باشند ، بهره گیری از وسایلی می باشد که در قالب تجهیزات جانبی برای این دستگاه ها عرضه شده اند . هم اکنون شرکت های واسط ابزارهای زیادی را برای آی پد ها وارد بازار کرده اند . یکی از مفید ترین ابزارهای عرضه شده برای این محصولات صفحه کلید می باشد . یک صفحه کلید فیزیکی خوب می تواند به راحتی یک آی پد را به یک میز کار مجهز مبدل سازد و راندمان کاری کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد .

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر