مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری گوشی های اندرویدی

مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری گوشی های اندرویدی

همهٔ ما با توجه به شرایط و مواقعی گاهی دوست نداریم که عکس های واتساپ یا تلگراممان داخل گالری گوشی که شامل همهٔ عکس ها ست و تقریباً می توان گفت که عمومی است نشان داده شود، بخصوص اگر دوستانی داشته باشید که گوشی تان را قرض بگیرند و سراغ عکس هایتان رفته و تمام آنها را زیرورو کنند.

با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم که چگونه به سرعت و به آسانی عکس های واتساپ و یا تلگرامتان را مخفی کنید تا در گالری نمایش داده نشود.

چیزهایی که برای مخفی کردن تصاویر در گالری نیاز اریم نیاز داریم:

برای انجام این کار لازم نیست که گوشی شما روت شده باشد شما فقط به یک فایل منیجر (نرم افزار مدیریت فایل) هر چند ساده نیاز دارید.

اگر این برنامه را ندارید می توانید در لیست برنامه های اندروید و مارکت ها آن را دانلود و نصب نمایید.
مراحل کار:

۱- برنامه فایل منیجر را باز کنید در این آموزش ما از فایل منیجر ES explorer استفاده کرده ایم.

۲- به پوشهٔ مربوط به برنامهٔ واتساپ بروید احتمالاً این پوشه داخل کارت حافظه تان قرار دارد. برای درک بهتر می توانید تصویر آن را در زیر ببینید.

پوشه واتساپ را باز کرده و سپس media را انتخاب کنید.

مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری

۳- در پوشه های موجود whatsApp image را انتخاب و باز کنید.می خواهیم یک فایل ایجاد کنیم بدین منظور روی آیکون سه نقطه که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید (ضربه بزنید) در منوی ظاهر شده File را انتخاب کنید.

مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری

۴- در کادری که مشاهده می شود عبارت nomedia. را تایپ کنید و ok بزنید.

به شما تبریک میگوییم به همین سادگی شما توانستید یک فایل بسازید.

مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری

۵- به برنامه گالری گوشی تان بروید خواهید دید که عکس هایتان نمایش داده نمی شود و مخفی شده اند.

چنانچه خواستید عکس هایتان به گالری برگردد کافی است فایلی را که در مراحل قبل ساختید را حذف کنید یعنی فایل nomedia. را حذف کنید.

اگر آدمی زیرک و باهوش با گوشی شما کار کند یعنی به گالری شما رفته و بداند که عکس های واتساپ یا تلگرامتان را مخفی کرده اید می تواند به راحتی فایل nomedia. را حذف کند و به عکسهایتان دسترسی پیدا کند، به همین خاطر توصیه می کنیم بعد از ساخت فایل nomedia. آن را مخفی کنید تا کسی نتواند آن را ببیند.
مخفی کردن فایل nomedia. :

برای مخفی کردن هر فایل یا پوشه ای می توانید بدین صورت عمل کنید: فایل مورد نظر را (که در اینجا فایل nomedia. است) چند ثانیه در حالت انتخاب نگه دارید آیکون سه نقطه که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد را بزنید از منوی ظاهر شده گزینهٔ Hide را انتخاب کنید با این دستور فایل شما مخفی می شود.

مخفی کردن تصاویر تلگرام و واتساپ در گالری

۶- چنانچه خواستید آن را از حالت مخفی خارج کنید آیکونی در بالای صفحه سمت چپ وجود دارد که شکل آن به صورت سه خط زیر هم است آن را انتخاب کنید گزینهٔ Show Hidden Files را انتخاب کنید.

اگر چنانچه این گزینه به صورت تیک دار شدن یا نشدن بود باید بگوییم تیک دار بودن این گزینه یعنی نمایش دادن فایل های مخفی و تیک دار نبودنش به معنی عدم نمایش فایل های مخفی است.

چنانچه شما هم راه حلی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید منتظر نظراتتان هستیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر