برنامه ناسا برای مدیریت ترافیک پهپادها

برنامه ناسا برای مدیریت ترافیک پهپادها

آژانس فضانوردی آمریکا برای مدیریت ترافیک هوایی ناشی از افزایش پهپادها وارد عمل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ همزمان با توسعه خیره‌کننده فناوری پهپادها، نه تنها مردم عادی بلکه شرکت‌ها، مراکز و سازمان‌های زیادی به استفاده از این فناوری نوظهور و کاربردی روی آورده‌اند تا جایی که این نگرانی مطرح می‌شود که پرواز انبوه این سیستم‌های هوایی ترافیک گسترده‌ای را در آسمانه‌ای شهرهای جهان ایجاد کند.

اکنون دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) وارد عمل شده و بر روی نوعی سیستم مدیریت ترافیک هوایی ویژه پهپادها کار می‌کنند تا این مشکل به حداقل برسد.

آن‌ها به‌تازگی این سیستم را مورد آزمایش قرار داده‌اند  تا ببیند که چگونه هماهنگی لازم میان پهپادهای مختلفی که در سراسر یک کشور به پرواز درمی‌آیند ایجاد می‌شود.

سیستمی که این دانشمندان بر روی آن کار می‌کنند بی‌شباهت به سیستم مدیریت ترافیک زمینی نیست که در آن از اطلاعات متنوعی است نظیر جاده، قوانین راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های هشداردهنده و خطوط جاده استفاده می‌شود.

نوآوری دانشمندان ناسا را می‌توان این‌گونه بیان کرد که نسخه هوایی چنین سیستم مدیریت ترافیکی را برای استفاده پهپادها ارائه می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا پهپادها با قرار گرفتن در مسیرهای هوایی مشخص، خطری برای سایر سیستم‌های پروازی ایجاد نکنند.

در سیستم موردنظر این دانشمندان فاکتور مهمی به نام اوضاع جوی نیز مدنظر قرار گرفته می‌شود.

در نخستین آزمایش این فناوری، ۲۴ پهپاد به طور همزمان در منطقه‌ای مشخص به پرواز درمی‌آیند و فرآیند مدیریت ترافیک هوایی آن‌ها از مرکز تحقیقات ایمز ناسا در کالیفرنیا صورت می‌گیرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر