شارژ تلفن هوشمند به کمک گیاه خانگی

شارژ تلفن هوشمند به کمک گیاه خانگی

شرکتی آمریکایی موفق به ایجاد نوعی گلدان شده است که با کنترل عمل فتوسنتز گیاهان، انرژی موردنیاز برای شارژ ابزارهای هوشمند را تأمین می‌کند.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ شرکت بارسلونا (Barcelona)، طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن گیاهان خانگی به ابزاری برای شارژ تلفن هوشمند تبدیل می‌شوند. این فناوری از لحاظ تئوری نوعی باتری با انرژی نامحدود حساب می‌شود و تنها 112 دلار هزینه خواهد داشت. نام فناوری معرفی شده توسط این شرکت بیو لایت (Bioo Lite) است و از فناوری آرکین (Arkyne Technologies) برای مهار عمل فوتوسنتز گیاهان و تبدیل نور خورشید به انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. بیولایت نوعی گلدان است که با قرار گرفتن دو محفظه‌ی کوچک حاوی نوعی باکتری در زیر گیاهان به آب واکنش نشان می‌دهند. به محض این که گیاه شروع به عمل فتوسنتز کند، ترکیبات ایجاد شده از خاک و آب از یک غشاء نیمه تراوا عبور کرده و به محفظه حاوی باکتری‌ها وارد می‌شود. این باکتری‌ها انرژی ایجاد شده را از طریق سیم‌های نانویی به باتری‌ تعبیه شده در گلدان انتقال می‌دهند و می‌توان با استفاده از کابل یو. اس. بی از این انرژی بهره‌مند شد. شرکت سازنده‌ی بیولایت ادعا می‌کند، ولتاژ ایجاد شده توسط این فناوری 3.5 است که با ولتاژ ایجاد شده توسط رایانه‌ها برای پورت یو. اس. بی برابری می‌کند. همچنین این فناوری می‌تواند یک تلفن هوشمند را تا 3 بار در روز به‌صورت کامل شارژ کند یا در تمام طول شب به شارژ ابزارهای هوشمند مشغول باشد. میزان انرژی تأمین شده در این گلدان به نوع گیاه نیز بستگی دارد. سازندگان اعلام کردند گیاهان برگ سبز بهترین گزینه برای قرار گرفتن در این گلدان‌ها به شمار می‌روند. فناوری بیولایت تا پایان سال 2016 به بازار عرضه شده و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر