چشمانتان به شما چه می گویند؟

چشمانتان به شما چه می گویند؟

ایران تکنولوژی:
آیا دکترها با نگاه کردن به چشمان شما می توانند بگویند که کلسترول شما بالا است؟
پاسخ مثبت است.
چشم ها چیزی فراتر از پنجره ای به روح شما است؛ آن ها دریچه ای رو به سلامتی شما نیز هستند.علاوه بر تشخیص بیماری های چشمی، پزشکان می توانند نشانه های کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و سایر مشکلات سلامتی را با معاینه چشمان شما مشاهده کنند. آسیب به عروق خونی در پشت چشم ممکن است اولین علامت یک مشکل پزشکی باشد.

سوزش چشم و دید تار در محل کارممکن است نشانگرچه مشکل چشمی باشد؟ آب مروارید، سندروم بینایی کامپیوتر و یا پارگی شبکیه؟
سندروم بینایی کامپیوتر،CVS، علائمی مانند خستگی چشم، قرمزی چشم، تاری دید و سوزش چشم ایجاد می کند؛ که نشان می دهد که چشمان شما به استفاده طولانی مدت از کامپیوتر واکنش نشان می دهند. وقفه های منظم برای استراحت دادن به چشم،استفاده از فیلترهای ضد انعکاس، تغییر موقعیت مونیتور و اطمینان از کافی بودن نور راه حل های این مشکل هستند. همچنین استفاده از مرطوب کننده های چشمی و عینک های مخصوص کامپیوتر می توانند کمک کننده باشند.
آیا اگر پدر و مادر عینکی دارید احتمال دارد که شما هم عینکی شوید؟
بلی. اگر یکی از والدین شما یا هر دوی آنها نزدیک بین و یا دوربین هستند این احتمال برای شما هم افزایش می یابد. دو مورد از شایع ترین مشکلات چشمی، یعنی نزدیک بینی و دوربینی معمولا ارثی هستند. افراد نزدیک بین در دیدن اشیا دور به صورت واضح مشکل دارند، در حالیکه دیدن اشیا نزدیک برای افراد دوربین مشکل است.
هنگامی که برای خواندن منوی رستوران مشکل پیدا می کنید چند ساله هستید؟
اوایل دهه ۴۰، زمانی است که مشکل بیشتر افراد برای خواندن روزنامه و منو آغاز می شود. با افزایش سن، توانایی تغییر شکل عدسی چشم برای تمرکز بر روی اشیا نزدیک به تدریج کم می شود. به این عارضه پیر چشمی گفته می شود. پیرچشمی نوعی از عیوب انکساری مانند دوربینی و نزدیک بینی و آستیگماتیسم است که در آن ها چشم ها قادر به متمرکز کردن پرتو های نور بر روی شبکیه نیستند.
دوبینی ناگهانی ممکن علامت چه بیماری باشد؟ آب سیاه، تباهی لکه زرد و یا سکته؟
دوبینی ممکن است به علت مشکلات چشمی مانند آب مروارید یا مشکلات مغزی مانند سکته ایجاد شود. پزشکان برای تشخیص دوبینی از بیمار می خواهند که یکی از چشمانش راببندد. اگر دوبینی هنگامی که بیمار با یکی ازچشمان خود نگاه می کند وجود داشته باشد مشکل از چشم ها است. اگر دوبینی فرد با بستن یکی ازچشم ها برطرف شود علت آن انحراف چشم ها است که می تواند به علت بیماری هایی باشد که بر روی اعصاب و ماهیچه های کنترل کننده حرکات چشم اثر می گذارند.
شایع ترین مشکل چشمی در کودکان چیست؟
بیشتر کودکان حداقل تا حدودی دوربین هستند. دوربین بودن باعث مشکل در خواندن و یا دیدن اشیا نزدیک می شود؛ علت این است که پرتوهای نور که وارد چشم می شوند به جای اینکه بر روی شبکیه متمرکز شوند در پشت آن متمرکز می شوند. نشانه های دوربینی بیش از حد احساس فشار روی چشم، خستگی، سر درد و سوزش و درد چشم ها است.
بیشتر افراد کوررنگ در دیدن چه رنگ هایی مشکل دارند؟ سبز و قرمز، آبی و زرد و یا همه رنگ ها؟
اگر شما کوررنگ هستید این بدان معنی نیست که شما دنیا را به صورت سایه هایی از رنگ خاکستری می بینید. این حالت تنها در موارد شدید و نادر کوررنگی اتفاق می افتد. بیشتر افراد کور رنگ در تمایز رنگ های سبز و قرمز مشکل دارند. کور رنگی به علت مشکل در سلول های مخروطی شبکیه که مسئول تشخیص رنگ هستند ایجاد می شود.
چه مواردی احتمال ایجاد آب مروارید را افزایش می دهند؟
اگر اشیا را تار و مه آلود می بینید و یا اینکه اشیا به روشنی قبل نیستند شما ممکن است آب مروارید داشته باشید. آب مروارید عارضه ای است که در آن عدسی چشم کدر می شود. برخی از افرادی که آب مروارید دارند می گویند که همانند نگاه کردن از پشت شیشه کثیف است. بیشتر افراد بالاتر از ۶۰ سال علائمی از آب مردارید را نشان می دهند. عوامل خطر برای این بیماری سن بالا، فشار خون بالا، دیابت و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.
مهمترین علت افت دید دائمی در افراد بالاتر از ۵۰ سال چیست؟ دیابت، آب سیاه و یا تباهی لکه زرد؟
پاسخ تباهی لکه زرد است. در این بیماری لکه زرد که قسمتی از شبکیه است درگیر می شود. لکه زرد دید مرکزی را کنترل می کند و به شما اجازه می دهد که سوزن نخ کنید و یا حروف ریز را بخوانید. این بیماری افراد مسن را مبتلا می کند.
علت زردی چشم ها چیست؟
یرقان، زرد شدن سفیدی چشم ها و پوست ممکن است علت وجود یک مشکل در کبد، صفرا یا پانکراس باشد. التهاب، سرطان، بیماری های خونی بیماری هایی هستند که ممکن است علت یرقان باشند. اگر پوست شما زرد یا نارنجی است اما این تغییر در سفیدی چشم ها دیده نمی شود، احتمالا مواد غذایی مانند هویج مصرف کرده اید که در آن ها رنگدانه نارنجی به نام بتاکاروتن در مقادیر بالا یافت می شود.
چرا احتمال وجود مشکلات چشمی در افراد مبتلا به دیابت بیشتر است؟
بالا بودن فشار خون و قند خون به شبکیه چشم، عدسی و عصب بینایی آسیب می زند. ریسک ابتلا به آب سیاه، آب مروارید و رتینوپاتی دیابتی در افراد دیابتی بیشتر است. آسیب به شبکیه چشم از عوارض طولانی مدت دیابت است. رتینوپاتی دیابتی منجر به تورم و نشت مایع از عروق خونی شبکیه می شود و هم چنین باعث رشد عروق خونی نابجا و غیر طبیعی در چشم می شود.
تنبلی چشم چیست؟
افرادی که تنبلی چشم دارند معمولا در یکی از چشم هایشان دید کمتری دارند؛ علت این است که چشم آن ها در کودکی به صورت کامل تکامل نیافته است. در کودکان، تنبلی چشم با بستن چشم قوی تر و استفاده از چشم ضعیف تر قابل درمان است. با گذشت زمان چشم ضعیف، قوی تر می شود و اجازه تکامل طبیعی می یابد. در کودکان با انحراف چشم و تنبلی چشم قبل از اقدام به جراحی باید بستن چشم را مد نظر قرار داد. هم چنین ممکن است به استفاده از عینک هم نیاز باشد.
نقطه کور گذرا به علت چه بیماری است؟
میگرن چشمی که به آن میگرن شبکیه ای هم گفته می شود نوعی از سردرد میگرنی است که می تواند باعث افت دید یا نقطه کور گذرا، معمولا در یک چشم شود. این مشکلات چشمی مرتبط با سردرد است و معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر