چگونه چین و چروک های صورت را از بین ببریم؟

   
نام نویسنده:
|
دسته بندی:
|
توصیه می‌کنیم از این پس بیشتر مراقب بدن خود باشید زیرا پوست صورت از درون تغذیه می‌شود. بشقاب‌هایتان را پر از مواد غذایی مغذی کنید که پیدایش چین و چروک‌های صورت را به تأخیر می‌اندازد و پوست شما را خوش آب و رنگ و شاداب می‌سازد.

برای حفاظت بهتر و کاملتر از پوست صورت باید جدا از روش‌های بیرونی که برای حفظ جوانی و به تاخیر انداختن روند پیری پوست صورت می‌توانیم انجام دهیم، مراقبت‌های درونی را نیز مد‌نظر قرار دهیم. از آنجایی که پوست صورت ما از درون بدن تغذیه می‌شود باید رژیم غذایی خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در وعده‌های غذایی روزانه هم از مواد غذایی استفاده کنیم که با پیدایش چین و چروک‌های صورت مقابله می‌کنند و هم از مصرف مواد غذایی که روند پیری و پیدایش چین و چروک را سرعت می‌بخشد اجتناب نماییم.
در زیر تعدادی از این مواد غذایی که مصرف آنها برای پوست بسیار مفید است را برای شما آورده‌ایم:
بازسازی و ساخت سلول‌های پوستی با مواد غذایی پروتئینی

سینه مرغ، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی به علت محتوای بالای پروتئین برای بازسازی و ساخت سلول‌های پوستی و کلاژن که جزء اصلی تشکیل دهنده پوست می‌باشدـ بسیار ضروری و مهم است.
جلوگیری از چین و چروک پوست با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب ضروری است که دارای خواص ضدالتهابی است و از آسیب‌های پوست در برابر اثرات زیانبار تششعات خورشید ، آلودگی هوا، دود سیگار و مصرف غذا های آماده و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
حفاظت از پوست با خواص سیر

سیر به علت محتوای بالای آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول‌های برای حفاظت از پوست بسیار مناسب است و ضد جوش و ضد اکنه بسیار خوبی است.
تاثیر چای سبز در جلوگیری از چین و چروک پوست

چای سبز به علت محتوای بالای پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها برای حفاظت از پوست در معرض آفتاب، رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعههای مضر UV بسیار مفید است. به علاوه این ترکیبات سبب افزایش میزان بافت الاستیک پوست می‌شوند در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری خواهند کرد.
جلوگیری از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن با ماهی چرب

ماهی‌های چرب یکی از بهترین منابع غذایی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای پوست بسیار مفیدند. اسید چرب امگا ۳ از خشک شدن و پوسته پوسته شدن، اگزما، جوش و دیگر بیماری های پوستی جلوگیری می کند. علاوه بر آن در بهبود التهابات پوستی و در حفاظت و آبرسانی غشای سلولی نیز موثر است.
حفظ سلامت و جوانی پوست با سبزیجات

از آنجایی که سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج حاوی ویتامین C هستند که مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد می شود برای پوست بسیار مفیدند. همچنین سبزیجات رنگین مانند گوجه‌فرنگی هویج، انواع فلفل دلمه‌ای رنگین به علت محتوای بالای آنتی‌اکسیدان برای سلامت و جوانی پوست بسیار مفید هستند. از این رو تا جایی که می توانید هر روز از این سبزیجات در سالادها و غذاهایتان استفاده کنید.
غذاهایی که برای داشتن پوستی سالم و جوان نباید مصرف کرد

به‌طور کلی برای داشتن پوستی سالم و جوان از مصرف غذاهای فرآوری شده ، کافئین و شکر اجتناب کنید.کافئین ترشح هورمون‌های استرس به‌ویژه آدرنالین و نورآدرنالین را تحریک می‌کند که این موضوع سبب تسریع روند پیدایش چین و چروک پوست می‌شود همچنین مصرف کافئین با دهیدراته کردن بدن سبب کاهش خاصیت الاستیسته و کلاژن پوست شده که این عامل نیز سبب تضعیف پوست و افزایش چین و چروک در آن خواهد شد.

شکر موجود در مواد غذایی شیرین پس از ورود به جریان خون با چسبیدن به پروتئین‌ها سبب گلیکوزیله شدن و تبدیل آنها به مولکولی جدید و مضر می شود. از جمله این پروتئین‌ها کلاژن و الاستین موجود در پوست هستند که با آسیب رساندن به این فیبرهای پروتئینی سبب شکنندگی و پیدایش چین و چروک صورت خواهد شد.

غذاهای فرآوری شده انباشته از مواد افزودنی و نگهدارنده ها هستند که مصرف آنها سبب افزایش ناگهانی سطح قند خون خواهد شد. این موضوع با تحریک ترشح هورمون های استرس بدن سبب تولید بیش از حد چربی در پوست، مسدود شدن منافذ آن و پیری پوست خواهد شد.

اخبار مرتبط

دیگر اخبار نویسنده

ارسال نظر


شخصی سازی Close
شما در این صفحه قادر به شخصی سازی نمیباشید