Waze اپلیکیشنی برای جهت یابی ساده و سریع

Waze اپلیکیشنی برای جهت یابی ساده و سریع

معمولا مساله ترافیک و میانبرهای مسیر همچنین دانستن مسیرهای کم ترافیک از جمله اطلاعاتی است که هر فرد به آن نیاز دارد مخصوصا کسانی که مسیر رفت و برگشت هرروزه و طولانی از خانه به محل کار دارند یا مسافرانی که با جاده ها و مسیرها آشنایی ندارد همه و همه به یک جهت یاب که بتواند برای حل این مسائل به آنها کمک کند نیاز دارند.اپلیکیشن ها و برنامه های جهت یاب بهترین گزینه برای حل این مشکل هاست با ما همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین اپلیکیشنهای جهت یابی به نام Waze آشنا کنیم.

«ویز» (Waze) یک اپلیکیشن جهت یابی جغرافیایی بر مبنای GPS است که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است. این برنامه در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد. همچنین در همان سال در کنگره‌ی جهانی موبایل، جایزه‌ بهترین اپلیکیشن موبایل را کسب کرد. این برنامه‌ی رایگان برای سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS در دسترس است.
البته باید بدانید که Waze تنها یک اپلیکیشن جهت یابی صرف نیست، بلکه یک برنامه اجتماعی هم هست. Waze با ایجاد ارتباط بین رانندگان، کمک می‌کند که کاربران و رانندگان بتوانند گروه های محلی را شکل داده و موجب افزایش کیفیت روزانه رانندگی شود.

بعد از اجرای برنامه، نقشه ی محل فعلی قرارگیری شما، نمایش داده میشود. میتوانید موقعیت فعلی خود و زمان تقریبی رسیدن به مقصد یا آدرس خانه و محل کار خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. البته به یاد داشته باشید که استفاده از این قابلیت به این اپلیکیشن اجازه دسترسی و جست‌وجو در مخاطبان را میدهد.
بعد از تایپ‌کردن مقصد مورد نظر، کاربران میتوانند از اطلاعات جاده ها و ترافیک مسیر خود آگاه شوند. ولی وجه تمایز این اپلیکیشن با اپلیکیشنهای مشابه این است که شما میتوانید اطلاعاتی را به نقشه اضافه کنید. اگر در مسیر خود شاهد تصادفی بودید که منجر به ترافیک و مسدود شدن خیابان شده بود، میتوانید آن را ثبت کنید تا کاربران دیگر از آن مطلع شوند. همچنین میتوانید حضور پلیس، ساخت و سازها و غیره را نیز به نقشه اضافه کنید.

اپلیکیشن Waze تنها به شما در زمینه‌ ترافیک کمک نخواهد کرد بلکه، رستورانها، موزه ها و پمپ بنزینها را هم نمایش میدهد. هنگامی که به یک حادثه نزدیک شوید، یک پنجره‌ ی کوچک (Pop Up) باز شده و میتوانید برای دیدن اطلاعات کامل تر روی آن کلیک کنید. میتوانید تراکم ترافیک را گزارش کنید و حتی از ترافیک عکس بگیرید.

البته اگر در موقعیتی قرار گرفتید و متوجه شدید که اطلاعات نقشه نادرست است میتوانید آن را گزارش کنید. اگر بیش از یک مسیر برای رسیدن به مقصد وجود داشته باشد، Waze با توجه به اطلاعات ترافیکی، سریع ترین مسیر را انتخاب میکند. البته اگر چندین بار در مسیرهای موردنظر خود رانندگی کنید، این اپلیکیشن مسیری که ترجیح میدهید را تشخیص خواهد داد.
برخلاف گوگل مپس (Google Maps)، این اپلیکیشن مسیرهای حمل‌ونقل عمومی یا پیاده‌روی را نشان نمیدهد و به‌طور اختصاصی برای رانندگی طراحی شده است. شما میتوانید داده های این برنامه را ذخیره کرده و اگر گوشی خود را عوض کردید، به‌راحتی با ارائه ی شماره موبایل ثبت شده‌ ی خود، اطلاعات را به گوشی جدید منتقل کنید. اگر با خودروی خود زیاد سفر میکنید و دوست ندارید که در ترافیک گیر کنید، این برنامه به کمک شما می آید؛ اگر معمولا از خودرو استفاده نمیکنید بهتر است گوگل مپس (Google Map) را انتخاب کنید.
برای کسانی که به دنبال یک برنامه ترافیکی قابل اعتماد به جز برنامه اپل و گوگل مپس هستند، این برنامه ارزش دانلود را دارد.
مزایا:

• استفاده‌ راحت در مسیریابی با توجه به اطلاعات ترافیکی
• دسترسی به اطلاعات جاده ها
• امکان اضافه کردن اطلاعات مثل حادثه، ساخت و ساز، حضور پلیس و غیره
• اشتراک‌گذاری اطلاعات با مخاطبان
معایب:

• عدم دسترسی به اطلاعات مسیرهای حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌روی

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر