اچ تی سی One S9 رسمی شد !

اچ تی سی One S9 رسمی شد !

نمایشگر 5 اینچی FHD در کنار پردازشگر هلیو X10

اچ تی سی اخیرا همه را متعجب کرده است . منابع خبری از ساخت یک گوشی هوشمند جدید توسط این سازنده خبر می دهند ! چند هفته پیش این سازنده تایوانی گوشی اچ تی سی 10 را وارد بازار کرد و هم اکنون قصد دارد مراحل ساخت یک گوشی جدید دیگر را با نام اچ تی سی وان S9 شروع کند .

محصول جدید همان طور که گفته شد پسوند وان ( One ) را نیز با خود یدک می کشد . ظاهرا این گوشی هوشمند به یک دوربین قدرتمند مجهز است و در یک مدل پلاس نیز عرضه می گردد . طبق خبرهای منتشر شده وان S9 از نظر راندمان و مشخصات فنی در یک مرحله پایین تر از مدل پیشرفته عرضه شده توسط سازنده تایوانی قرار دارد . 

به عنوان عضوی از نسل قبلی گوشی های اچ تی سی وان ، وان S9 از نظر ظاهری شباهت هایی با مدل وان M9 نیز دارد به این نحو که در واقع با نگاه کردن به کاور پشتی این دو محصول به سختی می توان آن ها را از یک دیگر تمایز داد . تفاوت ها در نمای جلوی این دو دستگاه دیده می شوند به این نحو که اچ تی سی در ساخت مدل وان  S9اسپیکرهای دستگاه را پشت یک بریدگی قرار داده است .

سازنده تایوانی در ساخت گوشی جدیدش از یک نمایشگر 5 اینچی FullHD سوپر LCD مجهز به یک لایه محافظتی گوریلا گلس ، پردازشگر هشت هسته ای 2GHZ کورتکس A53 مدیاتک هلیو X10 و رم 2 گیگابایتی استفاده کرده است . حافظه داخلی این محصول 16 گیگابایت می باشد که کاربر تنها به 9.24 گیگابایت آن دسترسی دارد ؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که وان S9 کارت حافظه SD را پشتیبانی می کند . اچ تی سی گفته است که کاربران می توانند حافظه گوشی جدید خود را تا 2 ترابایت هم ارتقاء دهند اگر چه که هنوز کارت حافظه ای با این حجم ذخیره سازی وارد بازار نشده است .

وان S9 از نظر مشخصات تصویر برداری شباهت های زیادی با مدل وان A9 دارد ، این دستگاه از یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی دارای گشودگی f/2.0 ، فاصله کانونی 28 میلی متری و قابلیت OIS و یک دوربین جلویی 4 مگاپیکسلی اولترا پیکسل دارای گشودگی f/2.0 ، فاصله کانونی 26.8 و رزولوشن 2 μm بهره می برد ؛ اما از نظر اندازه باید دستگاه جدید را بیشتر به برادر بزرگ ترش ، وان M9 ، شبیه دانست به این نحو که وان S9 با ابعادی معادل 144.6 x 69.7 x 10.1 میلی متر در اختیار کاربر قرار می گیرد . گوشی جدید فاقد اسکنر اثر انگشت است اما در عوض به اسپیکرهای استریو بوم ساوند (BoomSound  ) و یک باتری 2,840mAh مجهز می باشد . باید به این نکته نیز اشاره کرد که طرفداران برند تایوانی با خرید یک وان S9 قابلیت های اتصالی متعددی نظیر 9 باند LTE با سرعت Cat.4 ، وای فای a/b/g/n/ac ، بلوتوث v4.1 و GPS/GLONASS/Beidou را در اختیار می گیرند . اچ تی سی گفته است که سرباز جدید خود را با سیستم عامل اندروید مارشمالو و نرم افزار کمکی اچ تی سی سنس (HTC Sense  ) وارد بازار می کند .

با توجه به چنین مشخصاتی می توان گفت که وان S9 یک گوشی هوشمند قدرتمند رنج متوسط می باشد اگرچه که قیمت 499 یورویی آن ( در حدود 561 دلار ) باعث می شود که کاربران کمتری به خرید این گوشی هوشمند متقاعد شوند زیرا گوشی های ارزان تری با مشخصاتی مشابه در بازار عرضه شده است . 

منبع خبر: gsmarena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر