هفت روش برای کنترل خانه با استفاده از فرمان های صوتی

هفت روش برای کنترل خانه با استفاده از فرمان های صوتی

کنترل خانه با استفاده از فرمان صوتی دیگر چیزی دور از ذهن نیست، و حتی غیر قابل دسترسی نیز نیست. با هفت روشی که در این مقاله گفته شده است، می توانید در خانه خود بنشینید و با دستور دادن کارهای خود را انجام دهید!

خانه هوشمند 
هفت روش برای کنترل خانه با استفاده از فرمان های صوتی 

کنترل خانه با استفاده از فرمان صوتی دیگر چیزی دور از ذهن نیست، و حتی غیر قابل دسترسی نیز نیست. با هفت روشی که در این مقاله گفته شده است، می توانید در خانه خود بنشینید و با دستور دادن کارهای خود را انجام دهید! 
کار کردن با خانه هوشمند از آنچه فکر می کنید راحت تر است، و آنقدر ها هم برای شما هزینه بر نیست. در اصل، سخت ترین چیز در مورد داشتن خانه هوشمند این است که چه محصولاتی را خریداری کنید!
یکی از بهترین مزایا در مورد خانه های خودکار ادغام رو به رشد کنترل صوتی با هر دستگاه هوشمند است. عالی نمی شود اگر بتوانید فقط با فرمان دادن یک فنجان قهوه داشته باشید و یا پرده ها را بکشید؟ خوب این کار امکان پذیر است. 
در اینجا به گزینه هایی اشاره می کنیم که به شما یاد می دهد چگونه با محصولات مختلف از طریق پیام صوتی استفاده کنید. 

1-    آمازون اکو (Amazon Echo)
آمازون اولین در معرفی فرمان صوتی خانگی نیست، اما قطعا این قابلیت را با استفاده از اکو به خیلی ها معرفی کرد. در اصل، اکو فقط یک " اسپیکر بلوتوثی بی سیم" است- اما چیزی که آن را عالی می کند قابلیت تعامل آن با دیگر محصولات هوشمند است. 
اکو یک دستگاه حرف گوش کن است. برای مثال، می توانید آن را به لامپ های فیلیپس هو متصل کنید و فقط با گفتن " لامپ های آشپزخانه را خاموش کن" آن ها را خاموش و یا روشن کنید. 

2-    کسل او اس (CastleOS)
کسل او اس را نمی توان یک سیستم عامل دانست. فقط یک " موتور" مرکزی است که روی ویندوز اجرا می شود و به همه دستگاه های هوشمند متصل می شود، و به عنوان یک " اپراتور" مرکزی بین همه دستگاه های هوشمند خانه شما عمل می کند. افراد کمی در مورد آن می دانند ولی عالی است. 
برای استفاده از فرمان های صوتی، باید مایکروسافت کینکت (Microsoft Kinect) را نصب کنید. احتمالا شما در خانه یک کینکت ندارید، اما وقتی که دریابید که با کسل او اس می توانید فرمان های صوتی را با زبان برنامه نویسی #C بسازید، و می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید، قطعا روی آن سرمایه گذاری خواهید کرد. 
کستل او اس هر پروتوکل مهم خانه هوشمند را پشتیبانی می کند: Nest, WeMo, Z-Wave, Ecobee, X10, Sonos, Insteon, Lutron و غیره. همچنین به خاطر معماری باز آینده آن تضمین شده است، به این معنی که پروتوکل های آینده می توانند به راحتی با آن همگام کرد. 


3-    گوگل نو (Google Now) 
اگر یک کاربر اندروید هستید و از گوگل نو استفاده نمی کنید، اشتباه بزرگی می کنید. گوگل نو می تواند کارهای بسیار جالبی انجام دهد، از جمله تسهیلات استفاده بدون دست در هنگام رانندگی و همچنین قابلیت کنترل اپلیکیشن های شخص ثالث با صدا. 
اما چیزی که جالب تر است این است که گوگل نو می تواند زندگی خانگی شما را خودکار کند. البته نه به صورت مستقیم، اما با جادوی IFTTT، می توانید هر نوع وظیفه خودکار را ایجاد کنید که زندگی خانگی شما را بسیار راحت و جذاب تر می کند. 


شاید بهترین مثال این است که چگونه گوگل نو با ترموستات های نست از طریق  IFTTT همگام می شود، و اگر درست از آن استفاده کنید، می توانید به راحتی هزینه سیستم گرمایشی خود را به نصف کاهش دهید. دیگر ایده ها برای همگام سازی شامل دستگاه های Fitbits, WeMo،محصولات SmartThings و غیره می شود. 
البته، گوگل نو به طور مستقیم با این چیزها همگام نمی شود، اما چه اهمیتی دارد؟ نه تنها IFTTT بسیار جالب است، بلکه می توانید برای هزاران ایده دیگر نیز از IFTTT  استفاده کنید. 

4-    ایوی وویس (Ivee Voice) 
خیلی ها در مورد ایوی نشنیده اند، بیشتر به این دلیل که این شرکت هنوز چیز قابل توجهی نساخته است. اگر نگاهی به آمازون بیاندازید چند دستگاه می بینید که خیلی مورد توجه قرار نگرفته اند، مانند Flex ( رادیویی که با صدا کنترل می شود) و Digit ( ساعت زنگ داری که با صدا کنترل می شود). 
اما در حال حاظر ایوی با وویس  قدم بزرگی را در این زمینه برداشته است. یک دستیار فرمان صوتی خانگی که یادآور آمازون اکو است. گفته شده است که وویس به همه خدمات و دستگاه های هوشمند متصل می شود و می تواند آن ها را کنترل کند. 
به نظر خیلی عالی می آید، اما قسمت بد آن این است که هنوز در مراحل آخر تولید و انتشار است، پس باید صبر کنید. 

5-    نوکلئوس (Nucleus)
نوکلئوس یک محصول بسیار جالب است چرا که دستگاهی منحصر به فرد با هدفی خاص است- " مخابره داخل ساختمان هوشمند" که ارتباط بین دوستان و افراد خانواده را ساده تر می کند، نه تنها در یک خانه بلکه در بین چندین خانه. 
سه قابلیت بسیار جالب وجود دارد: ویدئو اتاق به اتاق، ویدئو خانه به خانه، و ویدئو موبایل به خانه. این قابلیت مثل یک دستگاه اسکایپ یا فیس تایم است که به طرز شگفت انگیزی با قابلیت های کمکی بسیاری انعطاف پذیر است. 
البته نوکلئوس می تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد. می توانید از آن به عنوان موزیک پلیر، شبکه دوربین امنیتی و مانیتور کودک استفاده کنید. اما از همه مهم تر،با دستگاه های Nest, SmartThings و  Insteon همگام می شود. 
و از آنجایی که نوکلئوس فرمان های صوتی را پشتیبانی می کند، می توانید با حرف زدن به همه دستگاه های هوشمند متصل شوید. 
البته قطعا اگر فقط کنترل از طریق صدا مد نظر شماست، محصولات دیگر را انتخاب می کنید، اما اگر یک دستگاه مخابره داخل ساختمان می خواهید، این دستگاه به کارتان می آید. 

6-    مایکروسافت کورتانا (Microsoft Cortana) 
اینترنت اشیا این روزها بسیار پر طرفدار شده است، و بسیاری از شرکت ها این روزها به آن رو آورده اند. در اصل، نام های بزرگی وجود دارند که در زمینه اینترنت اشیا کار می کنند، و یکی از این نام ها مایکروسافت کورتانا می باشد. 
اگر نشنیده اید، روزی می رسد که کورتانا به همه دستگاه های خانه شما متصل می شود و آن ها را کنترل می کند، که شامل یخچال، ماشین لباس شویی، لامپ ها و بیشتر است- و شما می توانید همه آن ها را از فاصله دور با استفاده از دستگاه ویندوز سازگار کنترل کنید. 
مشکل اینجاست که مایکروسافت خیلی در مورد حفظ حریم شخصی کاربران خوشنام نیست در نتیجه اگر نگران این هستید که دستگاه های هوشمند داده های شخصی شما را ردیابی کنند، احتمالا کورتانا ایده خوبی برای شما نخواهد بود. 

7-    سیری + هوم کیت (Siri + HomeKit) 
برای کسانی که نمی دانند، اپل یک چهارچوب برای دستگاه های هوشمند به نام هوم کیت دارد، و به وسیله آن می توانید دستگاه های هوشمند را با استفاده از آیفون، آیپد و ساعت اپل کنترل کنید. در اصل، حتی می توانید دستگاه های هوم کیت را با استفاده از سیری کنترل کنید! 
تکنولوژی آن جدید است اما با آن کارهای خارق العاده ای می توان انجام داد. 
اما این پروسه بسیار پیشرفته است و خیلی برای کاربران راحت نیست. چیزی که ناراحت کننده است این است که با وجود این که هوم کیت چند ماهی است که منتشر شده است، هنوز دستگاه های زیادی با آن سازگار نیستند، در نتیجه در حال حاظر قابلیت های آن بسیار محدود است. 

چگونه خانه خود را به صورت صوتی کنترل می کنید؟ 
البته مواردی که گفتیم تنها گزینه های پیش رو نیستند، اما مواردی هستند که بیشترین پتانسیل را برای همگام سازی دارند. با این حال، اگر فردی هستید که ترجیح می دهید خودتان کارهای انجام دهید و چیزی پیچیده تر می خواهید می توانید از  Jasper و  VoxCommando استفاده کنید. 
در نهایت، به یاد داشته باشید که خودکارسازی خانه هوشمند گران قیمت نیست و آنقدر ساده است که همه بتوانند از آن استفاده کنند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر