اولین اسمارت‌فون‌های اندرویدی بدون جک هدفون زودتر از آیفون وارد بازار شدند

اولین اسمارت‌فون‌های اندرویدی بدون جک هدفون زودتر از آیفون وارد بازار شدند

شایعات حاکی از این است که دیگر در آی‎فون 7 خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست. در عوض شما باید یک هدفون جدید Lightning خریداری کنید یا از مبدل استفاده کنید و یا به سراغ هدفون‎های بلوتوث بروید. اگر پاییز امسال این خبر به حقیقت برسد سر و صدای زیادی به راه خواهد افتاد. طرفداران اپل در ابتدا عصبانی خواهند شد، اما در نهایت با آن کنار خواهند آمد و شاید هم از طراحی اپل و تصمیم مهندسان‌اش راضی باشند. اینجا است که حسادت علاقمندان به آندرويد گل خواهد کرد. البته شاید هم این طور نشد. شرکت چینی LeEco برای کم نیاوردن از اپل تلفن‎های هوشمندی تولید کرده است که جک هدفون ندارد.

به نقل از سایت شبکه برای گوش کردن به موزیک در تلفن‎های هوشمند Le 2 ،Le 2 Pro و Le Max 2 شما باید از هدفون‎های دیجیتال USB Type-C که خود این شرکت آنها را نیز برای فروش آماده کرده استفاده کنید. هدفون‎های عرضه شده توسط LeEco به میکروفن و کنترل از راه دور مجهز هستند و توسط یک تراشه رمزگشایی دیجیتال و دو محفظه آکوستیک پشتی صدایی بدون نقص را به شما هدیه می‎کنند. تازه این همه ماجرا نیست، به گفته خود این شرکت صدای باس فوق‌العاده قوی این هدفون بهتر از EarPod های اپل است. از دیگر مشخصه‎های این هدفون قابلیت حذف صدای مزاحم فعال و عدم نیاز به باتری داخلی است. این شرکت می‎گوید این هدفون‎ با QC25 شرکت Bose قابل مقايسه است.

و اما در مورد خود تلفن‎ها، Le 2 با قیمت 170 دلار، Le 2 Pro با قیمت 230 دلار و Le Max 2 با قیمت 325 دلار در رده تلفن‎های آندروید کاملا معمولی هستند. از قابلیت‎های برجسته آنها می‎توان به یک پردازنده 10 هسته‎ای MediaTek و صفحه نمایش 5.5 اینچی برای دو مدل Le 2 و Le 2 Pro و یک نمایشگر 5.7 اینچی برای Le Max Pro که از یک تراشه 820 کوالکام و 6 گیگابایت حافظه رم قدرت می‎گیرد اشاره کرد. این در حالی است که اغلب تلفن‎های آندروید تنها از 3 یا 4 گیگابایت رم استفاده می‎کنند و آی‎فون 6s هم تنها به 2 گیگابایت رم نیاز دارد. تمام این تجهيزات در یک قاب با رنگ رز طلایی قرار داده شده‎اند و پشت این قاب نیز به یک سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده است.

هر چه تولید کنندگان تلفن همراه از پورت USB Type-C بیشتر در دستگاه‎های خود استفاده می‎کنند، این می‎تواند به این معنا باشد که تاریخ مصرف هدفون‎های جک 3.5 میلی متری رو به اتمام است. مسلما اگر اپل از پورت اختصاصی خود در آی‎فون بعدی استفاده کند با سایر تولیدکنندگان به مشکل خواهد خورد، چرا که هدفون‎های Lightning با مدل‎های USB Type-C (و برعکس) کار نخواهد کرد.
رقابت این‎چنینی بین هدفون‎ها باعث خواهد شد تا مدل‎های بلوتوث ارزش و رونق بیشتری پیدا کنند، چرا که استاندارد بلوتوث در هر دستگاهی یکسان عمل می‎کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر