منتظر گلکسی نوت 6 با نمایشگر خمیده و باتری بزرگ‌تر باشید

منتظر گلکسی نوت 6 با نمایشگر خمیده و باتری بزرگ‌تر باشید

بعد از معرفی دو گوشی سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge و رقابت آنها برای کسب عنوان بهترین اسمارت‌فون آندرویدی سال؛ حالا تمام نگاه‌ها به پرچمدار بعدی سامسونگ است: گلکسی نوت.

به گزارش وب سایت شبکه گفته می‌شود که احتمالا گلکسی نوت بعدی سامسونگ؛ گلکسی نوت 6 نام دارد اما تا قبل از تابستان نباید منتظر آن بود ولی از حالا حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آن به گوش می‌رسد. ظاهرا سامسونگ در حال تست دو مدل مختلف از گلکسی نوت 6 است: یکی از آن‌‌ها صفحه خمیده دارد و دیگری صفحه تخت. ولی هر دوی آن‌ها Quad HD با دقت تصویر 2560x1440 پیکسل هستند.

اما برخلاف سال گذشته که غول کره‌ای گلکسی نوت 5 و گلکسی +S6 Edge را با مشخصات مشابه اما با نمایشگرهای متفاوت عرضه کرد امسال فقط یک محصول را معرفی می‌کند. گلکسی نوت 5 دارای قلم استایلوس و صفحه تخت است اما مدل +S6 Edge لبه‌های شیشه‌ای خمیده در دو طرف دارد.

دو پرچمدار فعلی سامسونگ یعنی مدل S7 نمایشگر 5.1 اینچ و مدل S7 Edge نمایشگر 5.5 اینچ دارند. قرار است مدل گلکسی نوت هم نمایشگر 5.8 اینچ داشته باشد یعنی از نوت قبلی 0.1 اینچ بزرگ‌تر است.

از دیگر مشخصات نوت 6 باتری بزرگ‌تر4000mAh‌ است که می‌تواند مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد. باتری گلکسی نوت 5 تنها 3200mAh است. از شنیده‌های دیگر اسنفاده از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 823 و چیپ کوالکام Exynos 8890 است. رم این دستگاه 6GB‌ و حافظه داخلی آن 32GB‌ است. ممکن است از دیگر ویژگی‌های این مدل اسلات microSD؛ مقاومت در برابر آب و قابلیت شارژ سریع بی‌سیم است.

معلوم نیست چه نوع دوربینی در گلکسی نوت 6 به‌کار رود ولی به احتمال زیاد دوربین‌هایی که در حال حاضر در سری 7 دیده می‌شود، یعنی دوربین پشت 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در نوت جدید استفاده می‌شود. هم‌چنین سیستم فوکوس خودکار فوق سریع در این مدل دیده خواهد شد.

گلکسی نوت 6 می‌تواند جزء اولین دستگاه‌هایی باشد که از سیستم‌عامل آندروید N استفاده می‌کند. آندروید N نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلی گوگل است. سامسونگ خبری در مورد زمان معرفی این محصول اعلام نکرده اما اگر می‌خواهید نوت فعلی خود را بروزرسانی کنید احتمالا مدل بعدی هیجان زیادی برایتان به‌همراه خواهد داشت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر