هلیو X30 مدیاتک اسنپدراگون 820 کوالکوم را در آنتوتو شکست داد !

هلیو X30 مدیاتک اسنپدراگون 820 کوالکوم را در آنتوتو شکست داد !

در اواخر ماه گذشته خبرگزاری های مختلفی گفتند که مدیاتک ساخت پردازشگر هلیو ایکس 30 را شروع کرده است . امروز یکی از تحلیل گران با نام پن جیوتنگ وجود این سخت افزار را تایید کرد . انتظار می رود که این پردازشگر را شرکت TSMC با استفاده از فرآیند 10nm FinFET بسازد ؛ این کار باعث می شود که راندمان تراشه هلیو ایکس 30 در حدود دو برابر راندمان تراشه هلیو ایکس 20 باشد .

گفته شده است که در ساخت این پردازشگر از هسته های جدید آرتمیس ( Artemis ) شرکت آرم (ARM  ) در کنار هسته های قدیمی کورتکس استفاده می گردد . مدیاتک همچنین اعلام کرده است که هلیو ایکس 30 هم مانند پردازشگر قبلی این سازنده با آرایش 3 خوشه ای وارد بازار می شود . 

جیوتنگ در گزارش های خود حرفی از مشخصات هلیو ایکس 30 نزده اما اطلاعات منتشر شده از این امر حکایت می کند که پردازشگر جدید از دو هسته آرتمیس 2.8GHz ، چهار هسته کورتکس A53 2.2GHz و چهار هسته کورتکس A35 2GHz در کنار واحد پردازش گرافیکی PowerVR 7XT بهره می برد . هلیو ایکس 30 دوربین های دو قلو ، دوربین اصلی 26 مگاپیکسلی ، اتصالات VR و LTE Cat.13 و رم 8 گیگابایتی را پشتیبانی می کند .

در صفحه شخصی جیوتنگ در سایت ویبو ( Weibo ) یک چارت گنجانده شده است که مقایسه امتیازهای بنچمارک آنتوتو پردازشگر های مختلف را نشان می دهد .  در این چارت پردازشگر هلیو ایکس 30 با 160000 امتیاز در صدر لیست قرار دارد ؛ در رتبه دوم پردازشگر اسنپدراگون 820 ایستاده است که هم اکنون جدیدترین و برترین پردازشگر کوالکوم می باشد که در گوشی هایی نظیر سامسونگ گلکسی S7 ، ال جی G5 و اچ تی سی 10 به کار می رود . در مکان سوم نیز پردازشگر هلیو ایکس 20 ، اولین پردازشگر 10 هسته ای مدیاتک ، با 100000 امتیاز قرار دارد .

 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر