در بازار فروش اپلیکیشن: اپل رو در روی گوگل

در بازار فروش اپلیکیشن: اپل رو در روی گوگل

گزارش‌های مختلفی درباره اپل و کاهش فروش محصولاتش منتشر شده است. اما گزارشی که از اپ‌استور اپل و مقایسه آن با گوگل‌پلی منتشر شده نشان‌دهنده سود بیشتر اپل است.

App Annie اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن دو فروشگاه نرم‌افزاری مطرح در پلتفرم موبایل (اپ استور و گوگل‌پلی) را با هم مقایسه کرده است. با توجه به بازار این دو، اصلا عجیب نیست که تعداد دانلود اندروید بیشتر از آی‌اواس باشد. اما نکته جالب‌تر در این گزارش این است که درآمد اپل تقریبا دو برابر گوگل است.

این آمار را باید با سهم این دو از بازار تفسیر کرد. سهم بازار اندروید تقریبا چهار برابر آی‌اواس است، ولی مدل اپل بسیار بهینه‌تر از اندروید است. موبایل‌های اپل قیمت زیادی دارند، به گونه‌ای که حتی ارزان‌ترین موبایل اپل (یعنی آیفون SE) هم 400 دلار است. همین باعث می‌شود که مشتری‌هایش تعهد و دلبستگی بیشتری به گوشی‌هایشان داشته باشند.
شما برای خرید محصولات اپل باید از قبل و با آگاهی تصمیم گرفته باشید و پول جمع کرده باشید. هرچند این موضوع چندان به چشم نمی‌آید، این‌که مشتری‌های اپل درآمد بیشتری دارند نشان‌دهنده این است که آنها با احتمال بیشتری اپلیکیشن می‌خرند یا برای اشتراک رسانه‌ها پول می‌دهند.

استراتژی اپل برای تشنه نگهداشتن مشتری‌ها باعث شده که همیشه تقاضای زیادی برای آیفون وجود داشته باشد. درنتیجه آیفون تبدیل به گوشی لوکس می‌شود. و این در حالی است که بازار جنس دست دوم باعث می‌شود که مشتریان آی‌اواس مجبور نشوند از محصولات اپل دل بکنند و به بازارهای دیگر روی بیاورند.

اپل اپلیکیشنی هم طراحی کرده است که اطلاعات با آن به سادگی از اندروید به آی‌اواس منتقل می‌شود و برای هر گوشی میان‌رده و بالارده اندرویدی معادلی هم در نظر گرفته است. در این شرایط به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با جذب مشتری‌های «باارزش» گوگل، جایگاه این شرکت را در بازار تضعیف و جایگاه خودش را تقویت کند.

با این حساب، شاید اندروید بیشترین سهم را از بازار داشته باشد، اما گاهی بازدهی مهم‌تر از عددهای بزرگ است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر