آیا کروم‌بوک‌ها قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را پیدا خواهند کرد؟

آیا کروم‌بوک‌ها قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را پیدا خواهند کرد؟

جی اس ام نوشت: سیستم‌عامل دسکتاپ گوگل احتمالا به زودی با مجهز شدن به اپلیکیشن‌های گوگل پلی قدرتمندتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد فاصله بین دو سیستم‌عاملش یعنی Chrome OS و اندروید را بیش از گذشته کاهش دهد و به همین منظور احتمالا به زودی می‌بینیم که کروم‌بوک‌ها به قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی مجهز می‌شوند. یکی از کاربران Reddit که در حال استفاده از نسخه 51 کروم او‌اس بوده لحظاتی گزینه‌ فعال‌سازی اپلیکیشن‌های اندروید برای اجرا روی کروم‌بوک را مشاهده کرده است. این گزینه البته خیلی زود از بین رفته، اما نمایش این گزینه، که اشتباه سهوی یا عمدی گوگل بوده است، نشان می‌دهد که احتمالا به زودی کاربران کروم‌بوک قادر خواهند بود به بیش از یک میلیون بازی و اپلیکیشنی دسترسی پیدا کنند که در گوگل پلی‌استور وجود دارد.

نسخه کروم او‌اسی که این گزینه در آن مشاهده شده مخصوص توسعه‌دهندگان بوده و البته کسانی که آن را فعال کرده‌اند گفته‌اند که تنها یک آموزش در مورد استفاده از این قابلیت مشاهده کرده‌اند و سپس این آموزش بسته شده و اتفاق خاص دیگری رخ نداده است. احتمال می‌رود این اتفاق آماده‌باشی از طرف گوگل به توسعه‌دهندگان باشد و گوگل قصد داشته باشد این قابلیت را در کنفرانس آتی گوگل I/O معرفی کند که 18 تا 20 مه (29 الی 31 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

ایده‌ قابلیت اجرای یک اپلیکیشن روی پلتفرم‌های مختلف چندان ناآشنا نیست. مایکروسافت نیز سال گذشته برخی اپلیکیشن‌های خود را با قابلیت یونیورسال عرضه کرد؛ بدین صورت که توسعه‌دهندگان می‌توانند با تولید یک اپلیکیشن قابلیت استفاده از آن را در پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز فون، تبلت، رایانه شخصی و حتی ایکس‌باکس نیز به دست آورند. گوگل نیز اکنون قصد دارد اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل محبوب موبایلی‌اش را در کروم ‌اواس در دسترس قرار دهد تا کمبود اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل به‌خوبی برطرف شود و کاربران بیشتری برای استفاده از آن رغبت نشان دهند. پیش از این نیز گوگل برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی را مانندVine ،Evernote  و اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo را برای کروم او‌اس عرضه کرده بود و حال قصد دارد گام بسیار بزرگ‌تری بردارد.

به هرحال این خبر خوبی برای کاربران کروم او‌اس است که بتوانند به دریای اپلیکیشن‌های گوگل پلی دسترسی پیدا کنند. آیا شما نیز از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنید؟ نظرتان در مورد این قابلیت چیست؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر