این خودرو «ضد مرگ» را ببینید! + تصاویر

این خودرو «ضد مرگ» را ببینید! + تصاویر

به گزارش دیتالینک،عکس هایی از خودروی ضد مرگ ولوو منتشر شده است اما ورود رسمی این شاسی بلند به بازار های جهانی سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

غول های خودروسازی جهان این روزها روند متفاوتی در پیش گرفته‌اند و بر این باورند که مسئولیت بیشتری در برابر جان رانندگان و سرنشینان خودرو دارند.
خودروسازان بزرگ جهان، این روزها در اندیشه استفاده از فناوری‌هایی هستند که تنها به رفاه مشتریان بسنده نکرده و سلامت جان آنها را تضمین می‌کند. خودروهای هوشمندی که می‌توانند به جای رانندگان به هدایت خودرو در مسیر درست پرداخته و حتی در موارد لازم به جای آنها ترمز کنند.

مدت زیادى است که کارخانه سوئدى ولوو (Volvo)، چگونگى ایجاد جراحات شدید و مرگ و میر حاصل از تصادفات خودرویى را به طور جدى رصد کرده است.
این گروه خودروسازى از این داده‌ها برای امن‌تر کردن خودروها در تصادفات جاده‌اى استفاده مى‌کند و هدفش از چنین مطالعه‌اى را افزایش امنیت سرنشینان در برابر حوادث عنوان کرده است.
در حال حاضر ولوو متعهد شده تا سال ٢٠٢٠، خودروهاى SUV و سوارى را تولید کند که به هیچ کدام از سرنشینانش آسیب جدى وارد نکرده و به شکلى کامل از مرگ و میر آنها جلوگیرى کند.

اما این امر چگونه ممکن است؟!
خودروها با اضافه شدن فناورى‌هاى منحصربه فرد و خودکار در حال هوشمندتر شدن هستند و هر روز مستحکم‌تر مى‌شوند و این همان ترفندى است که ولوو امیدوار است به واسطه آن به هدف  “مرگ صفر” دست یابد.
البته، این طرح شامل کسانى که با بى پروایى رانندگی کرده و قصد جان خود را دارند، نمی‌شود.
گروه ولوو در حال حاضر از ویژگى‌هاى هوشمند متنوعى در خودروهاى خود استفاده مى‌کند، اما قصد دارد با ترکیب تمامى این فناورى‌ها محصولات قویترى را براى پایان دادن به تصادفات جاده‌اى تولید کند.
در حال حاضر کنترل تطبیقى کروز روى بسیارى از خودروها در جهان نصب شده است، این سامانه اجازه تنظیم حداکثر سرعت را به راننده مى‌دهد، اما استفاده از یک رادار کوتاه یا دوربرد مى‌تواند فاصله خودرو جلویى تا خودروى شخصى را کاملا به راننده هشدار دهد.از طرفى ولوو از فناورى‌اى استفاده خواهد کرد که در صورت لزوم به جاى راننده ترمز کند.

 این موضوع گام بزرگ و جدیدى براى اجتناب از برخورد کامل در صنایع خودروسازى محسوب مى‌شود. از طرفى زمانى که احتمال یک تصادف به وجود مى‌آید، هشدارى از سمت خودرو به راننده داده خواهد شد، اگر راننده عکس‌العملى نشان ندهد، خودرو براى به حداقل رساندن اثرات حادثه واجتناب از برخورد شروع به کم کردن سرعت ودر نهایت ترمز خواهد کرد.
یک فناورى جدید که ولوو قصد دارد به شکلى گسترده از آن استفاده کند، نگهدارنده‌هاى کمکى بین خطوط است. در این بخش خودروها به دوربین‌هایى مجهز مى‌شوند که به شناسایى خطوط جاده پرداخته و در صورت عبور راننده از این خطوط به راننده هشدار مى‌دهد.
این فناورى به شکل قابل توجهى تصادف ناشى از خواب، پریشانى و کلافگى رانندگان را کاهش خواهد داد. علامت‌هاى جاده‌اى به واسطه این فناورى تشخیص داده شده و به همین دلیل راننده محدوده سرعتى خود را تعین کرده و خطرات آینده را پیش‌بینى مى‌کند.

 

دوربین ها همچنین براى مشاهده عابران در مجاورت خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شبیه فناورى است که در خودروهاى خودران براى شناسایى موانع جاده‌اى استفاده می شود. در صورت وجود عابران در مسیر، هشدار خودرو به راننده ابلاغ شده و و در صورت لزوم ترمزهاى خودکار فعال خواهند شد. این فناورى در حفظ جان حیوانات رها شده در جاده‌ها یا بزرگراه ها نیز موثر خواهد بود. در این صورت ولوو از آسیب هاى وارده به خودرو نیز جلوگیرى خواهد کرد.
خودرو سازهایى ماند فورد و تسلا حرکت سریع و روبه جلوى خود را براى ساخت وسایل نقیله مستقل و هوشمند آغاز کرده اند. پس از آن برنامه خودروهاى خودران گوگل نیز آغاز شد. ولوو نیز به مرحله اول فناورى خودروهاى بدون راننده بسیار نزدیک است، اما در حال حاضر سیستم جدید رایانه‌اى را در کنار نظارت انسانى براى افزایش ایمنى خودروهایش برگزیده و این گزینه را از سیستم هاى خودران دقیق‌تر مى‌داند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر