شمارش معکوس برای رونمایی از برترین گوشی های سال!

شمارش معکوس برای رونمایی از برترین گوشی های سال!

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، سال 2016 یکی از سالهای مهم برای سازندگان و علاقمندان به گوشیهای هوشمند است.

شمارش معکوس برای رونمایی از برترین گوشی های سال!

کنگره جهانی موبایل اخیرا برگزار شد و شایعات جالبی در خصوص معرفی گوشی های که در سال 2016 باید منتظر آن باشیم در سایت های مختلف دست به دست چرخید.حال همراه ما باشید تا برترین اسمارت فون های سال 2016 را به شما معرفی کنیم.

برترین گوشی های 2016 :

OnePlus 3

OnePlus با عرضه ی OnePlus 2  و OnePlus X جایگاه مخصوص به خودش را در بازار پیدا کرد. گوشیهایی با کیفیت و با قیمتی پایینتر از انتظار. ابتدا OnePlus تنها به افرادی  که دعوتنامه داشتند گوشی هایش را میفروخت، ولی حالا مدتی است که این محدودیت برداشته شده و احتمالا همین موضوع در خصوص OnePlus 3 نیز صدق می کند.

 

شایعات اولیه حاکی از استفاده شدن اسنپ دراگون 820 دارند، که بهترین انتخاب برای اندرویدی های امسال بوده است. انتظار می رود در کنار این پردازنده 4گیگابایت رم قرار بگیرد و صفحه نمایش آن دارای رزولوشن 1920x1080 باشد. آخرین رندرهای این گوشی بر خلاف انتظار اثری از اسکنر اثر انگشت ندارند، بنابراین ممکن است این اسکنر کلا حذف شده باشد یا با یک دکمه ی دیگر ترکیب شود.
از نظر قیمت، انتظار قیمتی کمتر از 300 پوند را داریم. سخت است دقیقا بگوییم چه زمانی عرضه خواهد شد، زیرا OnePlus برعکس بسیاری از کمپانیهای دیگر طبق برنامه ی مشخصی عمل نمی کند. ولی با توجه به عرضه ی OnePlus 2 در ماه جولای 2015 منطقی است که فرض کنیم گوشی جدید در تابستان امسال معرفی خواهد شد.

سونی Xperia X

سونی در کنفرانس جهانی موبایل امسال محصولات جدید خودش را معرفی کرد که تا حدودی موجب تعجب شد چراکه به جای عرضه ی گوشی Z6 ، سونی گوشیهایی تحت نام Xperia X معرفی نمود. مدل Xperia XA نوع پایه بوده و سپس Xperia X و Xperia X Performance در رده های بالاتر قرار دارند.

 

 

اکسپریا X دارای قاب پشتی فلزی صیقل خورده است، که تغییر خوشایندی نسبت به پشت شیشه ای سری Z به نظر می رسد. دارای دوربین 23مگاپیکسلی همراه با سیستم فوکوس هیبریدی با قابلیت پیش بینی است. لنز  آن تغییری نکرده است، ولی ماژول فوکوس جدیدش بهینه سازی بزرگی نسبت به Z5 است.  دارای پورت کارت حافظه ی میکرو اس دی است که تا 200گیگابایت می تواند به ظرفیت گوشی اضافه کند. همچنین امکان انتخاب بین مدلهای تک سیم کارت و دو سیم کارت وجود خواهد داشت. مدل تک سیم کارت دارای حافظه ی داخلی 32 و مدل دو سیکارت دارای حافظه ی داخلی 64گیگابایتی است. سونی نیز مانند اچ تی سی مدعیست باتری گوشی جدیدش می تواند دو روز دوام بیاورد، ولی باید صبر کنیم و ببینیم این ادعا تا چه حد صحت دارد.
 سونی هنوز اطلاعات چندانی در خصوص تاریخ عرضه ی این گوشی در کشورهای مختلف ارائه نکرده است.

سونی Xperia XA

با وجود تمامی پرچم دارانی که در کنفرانس جهانی موبایل معرفی شدند، جذاب ترین گوشی رونمایی شده مدل میان رده ی XA سونی بود. دلیل اصلیش نیز صفحه نمایشی است که عملا از دو طرف به کناره های گوشی چسبیده است. برای گوشی که احتمالا از تمامی گوشیهای دیگر این مطلب ارزانتر خواهد بود این دستاورد بزرگی است. سبک و باریک نیز هست. تنها 137 گرم وزن و 7.9 میلیمتر ضخامت دارد.

 

البته سخت افزار داخلش چندان هیجان انگیز نیست. صفحه نمایش 5اینچی آن دارای رزولوشن 1280x720 است و از چیپست میان رده ی MediaTek MT6755 و 2 گیگابایت رم استفاده می کند.  قطعا در مسابقات سرعت برنده نخواهد شد، ولی باید آنرا با هم قیمت هایش مقایسه کنیم.
حافظه ی داخلی آن 16گیگابایت بوده و می توانید تا 200گیگابایت حافظه ی جانبی microSD به آن اضافه کنید. دوربین 13مگاپیکسلی آن از تکنولوژی تعقیب سوژه استفاده می کند، تا بتوانید از سوژه های متحرک عکسهایی دقیق و باکیفیت بگیرید ، هنوز اطلاع دقیقی از قیمت و تاریخ عرضه ی این گوشی در دسترس نیست.

اپل iPhone 7

اپل قطعا همچنان از استراتژی عرضه ی گوشیهای جدید در سپتامبر پیروی خواهد کرد. در سال 2014 شاهد عرضه ی آیفون 6 و در سال 2015 شاهد عرضه ی آیفون 6S بودیم. بنابراین در سال 2016 باید انتظار عرضه ی مدلی کاملا جدید با طراحی متفاوت را داشته باشیم. نامش به طور حتم آیفون 7 خواهد بود و بدون شک در سپتامبر 2016 عرضه خواهد شد.

 

 

واقعیت این است که اطلاعات چندانی از طراحی آن در دسترس نیست، ولی شایعات فراوانند. یکی از قوی ترین شایعات این است که این گوشی فاقد جک 3.5میلیمتری برای هدفون خواهد بود، و به جایش از پورت Lightning و تکنولوژی وایرلس استفاده خواهد کرد. این کار در تئوری باعث باریک تر شدن گوشی خواهد شد، هرچند که عمر باتری همچنان بعنوان یک نگرانی باقی خواهد ماند. همچنین صحبت از دوربینی چند سنسوره برای افزایش کیفیت عکس و فوکوس به میان آمده است.

موتورولا Moto G 4

سرنوشت گوشیهای سری Moto G در حال حاضر هنوز مشخص نیست، زیرا لنوو اعلام کرد که برند Moto را از گوشیهای موتورولا حذف خواهد کرد، البته به استثنای مدلهای رده بالا. آیا نام Moto G را باز هم خواهیم دید؟ عکسهایی در اینترنت پخش شده اند که نام Moto G را برای سال 2016 تایید می کنند.


البته در این مرحله اطلاعات بسیار کمی از این گوشی در دسترس است. ولی ما انتظار داریم دارای صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280x720 ، ولی همراه با طراحی جدید و پردازنده ی جدید کوالکام ، اسنپ دراگون 435 یا اسنپ دراگون 625. همچنین باید منتظر دوربینی بهتر با 13 مگاپیکسل رزولوشن باشیم، که احتمالا موتورولا آنرا مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز خواهد کرد.
زمان عرضه ی نسل سوم Moto G در سال گذشته، ماه جولای بود، و به احتمال زیاد نسل چهارم آن نیز در ماه جولای امسال معرفی خواهد شد.

Surface Phone

شایعات زیادی از عرضه ی یک گوشی مایکروسافت شنیده می شوند . این گوشی تحت نظر Panos Panay در بخش دیوایس های مایکروسافت و کاملا مستقل از سخت افزارهای قبلی ساخت نوکیا شکل خواهد گرفت.

با توجه به موفقیت بزرگ Surface Pro 4  و جذابیت زیاد Surface Book ، چنین گوشیی به راحتی می تواند یکی از هیجان انگیزترین گوشی های سال باشد.بر طبق شایعات این گوشی از پردازنده ی جدید ساخت اینتل استفاده خواهد کرد. اطلاعات زیاد دیگری در دسترس نیست ، ولی ما بی صبرانه منتظر دیدن این گوشی جدید هستیم.

سامسونگ گلکسی نوت 6

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از نوت 6 در دسترس است  و توجه بیشتر افراد بر روی گلکسی S7 متمرکز شده است. البته گلکسی S7 اطلاعات زیادی را می تواند در مورد نسل آینده ی نوت به ما بدهد.
نوت 6 به صورت جداگانه از پرچم دارهای دیگر سامسونگ معرفی می شود، ولی اینکه متوجه شویم چه زمانی رونمایی خواهد شد،  سخت است. زیرا تا قبل از نوت 5 این گوشیها در نمایشگاه IFA برلین معرفی می شدند، ولی نوت 5 کمی زودتر در آگوست سال 2015 معرفی شد. بنابراین اگر فرض کنیم سامسونگ به طور تقریبی به این برنامه پای بند خواهد بود باید شاهد عرضه ی نوت 6 در آگوست امسال باشیم. شاید هم باز به IFA در ماه سپتامبر موکول شود.

نکسوس 5/6

این یکی کمی مشکل تر است، زیرا معمولا نمی توان حدس زد گوگل با گوشیهای برند خودش چه خواهد کرد و رده بندی و تعدادشان به چه شکل خواهد بود! البته سال گذشته به نظر می آمد که گوکل بالاخره راهش را پیدا کرده و دو گوشی نکسوس 5X و نکسوس 6P را برای جایگزینی مدلهای قبلی عرضه کرد. حالا در 2016 چه خواهند کرد؟
شایعات فعلی حاکی از این هستند که در سال 2016 نیز هواوی به عنوان سازنده ی نکسوس باقی خواهد ماند. با توجه به ساخت نکسوس 6P به احتمال زیاد وظیفه ی ساخت جانشینش نیز به عهده ی هواوی است. اگر هواوی نکسوس 6 یا  6P جدید را بسازد راه برای یک سازنده ی دیگر باز می شود تا یک نکسوس 5 دیگر را عرضه کند. در حال حاضر نیز قویترین شایعات نشان از این دارند که بار دیگر الجی وظیفه ی ساخت این گوشی را متقبل خواهد شد ،به نظر میرسد اکتبر 2016 زمان مناسبی برای عرضه ی این گوشیها همراه با عرضه ی نسخه ی جدید اندورید خواهد بود.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر