چگونه گوشی های خیس شده در آب را نجات دهیم

چگونه گوشی های خیس شده در آب را نجات دهیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی تان به هر دلیلی خیس شده باشد مثلا استخر یک لیوان آب سینک ظرفشویی و…. اصولاً در چنین شرایطی همهٔ ما گیج می شویم و نمی دانیم راه درست و عکس العمل صحیح کدام است اما باید بگوییم که نگران نباشید در این گونه مواقع عکس العملی سریع و راهکاری درست می تواند مانع از آسیب دیدن گوشی شود بنابراین با نکست باشید تا به شما یاد دهیم چگونه گوشی تان را که خیس شده است را درست کنید بدون هزینهٔ حتی یک ریال!

به سرعت گوشی تان را از منبع آبی که در آن افتاده است خارج کنید ماندن گوشی در آب یا هر مایع دیگری در طولانی مدت ممکن است باعث شود که آب به شکاف ها و درزهای گوشی وارد شود و به بردهای اصلی آن آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. از راه درست عمل کنید و از انجام کارهای خودسرانه خودداری کنید.
چه کارهایی را نباید انجام داد:

– روشن نکردن گوشی
– هیچ کلیدی را فشار ندهید (بجز دکمه ای که با آن بتوانید سریع گوشی تان را خاموش کنید)
– گوشی تان را تکان ندهید و ضربه های کند یا تند به آن وارد نکنید
– گوشی را باز نکنید. باز کردن گوشی در درجه اول نیازمند مهارت خاص است و اگر توسط نمایندگی ها باز نشود و خودتان دست به کار شوید از گارانتی خارج می شود.
– در آن فوت نکنید یا ندمید این کار باعث می شود که آب به تمامی قطعات گوشی برسد و آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند.
– از وسایلی مانند سشوار یا مایکروویو برای خشک کردن آب داخل گوشی استفاده نکنید.
با ما همراه باشید تا با ارائه راهکارهای درست گوشی خیس شده در آب را از آسیب های جدی دور نگه داریم.
مراحل تعمیر گوشی خیس شده در آب:

۱- گوشی تان را خاموش کنید اگر خودش خاموش نشد آن را روشن نگه نداشته و سریع آن را خاموش کنید.
۲- پوشش و محافظ آن را بردارید و سیم کارتتان را خارج کنید اگر گوشی تان دارای کارت حافظه است آن را هم خارج کنید.
۳- پشت گوشی تان را باز کرده و باتری آن را در بیاورید البته قابل ذکر است باتری برخی گوشی ها سرخود بوده و قابل جدا شدن نیست.

 

۴- با استفاده از یک پارچه یا دستمال کاغذی نم دار (نم آن خیلی کم باشد) گوشی تان را خشک کنید. مواظب باشید در هنگام خشک کردن آب های موجود آن را به کناره ها و جاهایی که به داخل گوشی راه دارد نکشید.
۵- اگر آب در حد گسترده و به مقدار زیاد وارد گوشی تان شده است می توانید از یک مکنده مانند جاروبرقی با دقت استفاده کنید. قبل از انجام این کار مطمئن باشید که حتماً باتری، سیم کارت، کارت حافظه و … را خارج کرده اید.
۶- گوشی تان را در کیسه ای از برنج خام قرار دهید. برنج خام به خوبی می تواند مایعات را جذب کند و این یکی از عمومی ترین و بهترین راه خشک کردن گوشی ها و تبلت های آب خورده است. شما همچنین می توانید در بازار کیسه هایی را که مخصوص خشک کردن گوشی های خیس شده طراحی شده اند را بخرید اما شاید آن کیسه ها همیشه در دسترس نباشند اما برنج خام همیشه در دسترس، بهترین و کم هزینه ترین راه ممکن است.

 

 

    نکته:
    کیسه های مخصوص خشک کردن گوشی های خیس شده save A phone نام دارند.

۷- اجازه دهید گوشی تان چند روز (۲ یا ۳ روز) در برنج خام یا کیسه های خلأ باشد. هرگز وسوسه نشوید که در زمان کمتر از آنچه گفته شد، آن را روشن کنید که ببینید درست شده است یا نه.
۸- بعد از چند روز گوشی تان را از کیسه برنج خارج کرده باتری آن را در جای خود قرار داده و آن را روشن کنید.
۹- اگر گوشی تان روشن نشد آن را به شارژ بزنید، اگر شارژ نشد ممکن است باتری تان آسیب دیده باشد می توانید باتری تازه ای بخرید یا آن را به نمایندگی های مجاز و تعمیرکاران ماهر در این زمینه نشان دهید.
۱۰- اگر تلفن تان روشن شد باید تا چند روز تمامی پیغام ها و اجراهای آن را در نظر بگیرید که چیز غیرعادی مشاهده نکنید تمامی برنامه ها مانند آهنگ ها، فیلم ها، تماس، پیام ها، همه و همه را چک کنید و مطمئن شوید گوشی تان مانند قبل درست کار می کند.
نکته:
توصیه و راه کار پیشنهادی ما این است که قبل از هر چیز و تا حد ممکن از خیس شدن گوشی تان و یا قرار دادن آن در مکانی که ممکن است خیس شود اجتناب کنید.

 


محافظ های ضد آب:

امیدواریم که مراحل بیان شده بتواند در مواقع ضروری و نابهنگام به شما کمک کند. اگر می خواهید برای همیشه از خیس شدن گوشی تان مطمئن و خیال راحتی داشته باشید می توانید از محافظ های ضد آب برای گوشی تان استفاده کنید این محافظ ها گزینه بسیار خوب و در دسترسی است که در انواع برندها و مدلهای گوناگون در بازار موجودند.
گوشی های ضد آب:

جدیداً گوشی هایی وارد بازار می شوند که به نام ضد آب مشهورند گوشی هایی که به قول سازندگانشان خیس شدن و قرار دادن آنها در آب هیچ آسیب و لطمه ای به گوشی وارد نمی کند. تعداد این گوشی ها کم نیستند و در برندهای مختلف موجودند اما سازندگان گوشی ها می گویند که زیرآب ماندن هر گوشی بستگی به شرایطی مانند وضوح آب، عمق آب و مدت زمان قرار دادن آن در آب دارد و در همه شرایطی جوابگو نیست.

 

    توصیه می شود که حتی گوشی های ضد آب را هم در آب قرار نداده و خیس نکنید مگر در مواقع خیلی ضروری.

آیا شما نکته و یا راه حل کاربردی خاصی در مورد حل این مشکل (خیس شدن گوشی) دارید؟ منتظر نظرات شما هستیم با ما در میان بگذارید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر