Windows 95 را روی اپل واچ نصب کردند !

Windows 95 را روی اپل واچ نصب کردند !

کاربرانی که مایل هستند تا یک ساعت صبر کنند و بالا آمدن ویندوز 95 را نظاره گر باشند می توانند این پلت فرم را روی اپل واچ خود نیز نصب نمایند . اخیرا یک برنامه نویس با نام نیک لی توانسته است پلت فرم ویندوز 95 را روی یک اپل واچ اجرا کند . سیستم عامل نصب شده سرعت کندی دارد اما برخلاف عقیده عده زیادی می تواند کارهای زیادی را انجام دهد .

لی در قالب یک پست نوشته است که سخت افزار اپل واچ در مقایسه با سخت افزار رایانه هایی که برای اولین بار پلت فرم ویندوز 95 را اجرا کردند ، بسیار پیشرفته تر است از این رو بعید نبود که این گجت بتواند سیستم عامل قدیمی مایکروسافت را اجرا کند ؛ البته در سر راه نصب  موانعی نیز وجود داشت به این ترتیب که به طور مثال اپل هیچ راهی را برای نصب سیستم عامل های جدید بر روی ساعت خود ارائه نکرده است .

فقط باید چند قسمت را هک می کردم !

لی به خبر گزاری د ورج (theverge) می گوید : " برای این که بتوانم ویندوز 95 را روی ساعت اپل نصب کنم باید نرم افزار این سازنده بزرگ را تا حدی دست کاری می کردم ! " . تغییرات انجام شده لی را قادر ساخته است تا ویندوز 95 را به یک نرم افزار ساعت تبدیل کند که محیط اجرا کننده یک پلت فرم را نیز شبیه سازی می کند . 

لی همچنین نسبت به این امر مطلع بوده است که نمایشگر اپل واچ در هنگامی که از این ساعت استفاده نمی شود ، خاموش می گردد ، به همین دلیل برای مقابله با این مشکل از یک ساختار موتوری استفاده کرده است که به طور مداوم پین ساعت را می چرخاند تا نمایشگر ساعت خاموش نشود . 

نتیجه این تلاش بسیار کاربردی می باشد اگرچه که سرعت بسیار آهسته ای دارد . لی می گوید که نرم افزار ساعت را تغییر داده است تا ویندوز 95 را قادر سازد که اثر نوک یک انگشت کاربر را تعقیب کند و سپس با ضربه زدن کاربر با نوک انگشت بر روی نمایشگر ساعت ، نشانه گر ماوس را به نقطه ای که کاربر روی آن ضربه زده است ، منتقل سازد . 

به دلایلی سازندگان نمی خواهند که بازی ها و نرم افزارهای قدیمی را بر روی پلت فرم هایی که برای اجرای آن ها طراحی نشده اند ، نصب کنند . ویندوز 95 نمونه بارزی برای این مقاومت می باشد ، اگرچه که در گذشته یکی از برنامه نویسان فیس بوک بازی Doom را نیز بر روی اپل واچ نصب کرده بود .  
 

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر