چگونه از نقشه گوگل به‌صورت آفلاین استفاده کنیم

چگونه از نقشه گوگل به‌صورت آفلاین استفاده کنیم

همه ما ممکن است روزانه به نقشه برای دسترسی ساده‌تر به مکان‌ها، شهرها و حتی مسیرها استفاده کنیم اما بیشتر نقشه‌ها به‌صورت اینترنتی هستند و برای استفاده از آنها باید به اینترنت متصل بود، نقشه گوگل یکی از بهترین و معروف‌ترین این نقشه‌ها است و از آن بهتر اینکه این سرویس اینترنتی امکان استفاده آفلاین را نیز دارد. شما با دانلود کردن نقشه‌های گوگل می‌توانید از آنها به‌صورت آفلاین در اپلیکیشن Google Map استفاده کنید با نکست همراه باشید تا به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و تصویری نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

 

استفاده از نقشه گوگل (Google Map) به‌صورت آفلاین

قبل از استفاده از نقشه گوگل بدون اینترنت شما باید ابتدا به اینترنت متصل شوید و نقشه‌های موردنظر را بر روی گوشی خود برای استفاده در اپلیکیشن دانلود کنید برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- اپلیکیشن Google Map را بازکنید (به‌صورت آنلاین) و موقعیت موردنظر خود را جستجو کنید

۲- بعد از یافتن منطقه موردنظر بر روی منوی اپلیکیشن کلیک کنید و از منو گزینه offline areas را انتخاب کنید


۳- سپس بر روی ایکن افزودن کلیک کنید تا پنجره دانلود منطقه موردنظر نمایش داده شود

۴- در پنجره Download this area منطقه موردنظر خود را با کشیدن و رها کردن و بزرگ‌نمایی انتخاب کنید

۵- بعد از انتخاب بر روی دکمه دانلود (Download) کلیک کنید


۶- سپس نامی برای منطقه موردنظر انتخاب کنید

۷- بعد از دانلود نقشه محدوده مشخص‌شده، برای دسترسی به نقشه‌های آفلاین کافی است از قسمت منو مجدداً گزینه offline areas را انتخاب کنید و در لیست نقشه‌ها محدوده موردنظر خود را بازکنید و آن را مشاهده نمایید


محدودیت‌های نقشه آفلاین

دانلود نقشه‌های گوگل به‌صورت آفلاین محدودیت‌هایی نیز دارد یکی از این محدودیت‌ها حجم فایل دانلود شده است به این صورت که شما نمی‌توانید نقشه کامل یک شهر بزرگ را با تمام جزئیات آن به‌صورت یکجا دانلود کنید و گوگل به شما اجازه دانلود حداکثر ۱٫۵ گیگابایت نقشه را در هر بار دانلود می‌دهد

دانلود کردن نقشه گوگل به علت حجم زیاد فایل‌های آن‌هم فضای زیادی از گوشی شمارا اشغال می‌کند هم به اینترنت پرسرعت برای دانلود نیاز دارد، علاوه بر آن نقشه‌های دانلود شده به‌صورت خودکار بعد از ۳۰ روز حذف خواهند شد و شما به آنها دسترسی نخواهید داشت و در صورت نیاز باید آنها را مجدداً دانلود نمایید.

 
شما برای یافتن مکان‌ها و یا مسیرها از چه نقشه‌ای استفاده می‌کنید؟ با کاربران به اشتراک بگذارید (کامنت)

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر