هویه و لحیم‌کاری با حرارت به تاریخ سپرده می‌شوند؟/فناوری جدید برای اتصال مدارهای الکتریکی

هویه و لحیم‌کاری با حرارت به تاریخ سپرده می‌شوند؟/فناوری جدید برای اتصال مدارهای الکتریکی

ایسنا نوشت: محققان دانشگاه ایالتی آیوا با ساخت ذرات میکروسکوپی فلز مایع، فرایند لحیم‌کاری و اتصال مدارهای الکتریکی را در شرایط معمولی و در دمای اتاق امکان‌پذیر ساختند.

با استفاده از ماده هیبرید جدید مایع- جامد حتی می‌توان مدارهای آسیب‌دیده الکتریکی را به سرعت تعمیر کرد.

محققان دانشگاه آیوا هنگام مطالعه بر روی روند سخت‌ شدن فلزات و با هدف جلوگیری از انجماد فلزات در دمای مشخص موفق به کشف این تکنیک شدند.

برای ساخت ذرات فلز مایع محققان از یک ماشین برش پرسرعت برای تولید قطرات فلز مایع استفاده کردند. آنها سپس قطرات فلز مایع را در ترکیب اسید استیک و دی اتیلن گلیکول نگه داشتند. هنگام مجاورت قطرات فلز در هوا، مولکول‌های سطحی با اکسیژن ترکیب شده و فلز مذاب در درون هر قطره باقی می‌ماند و قبل از اینکه فرایند اکسید کامل شود با برداشتن لایه اکسید شده، ذرات فلز نهایی به صورت مایع باقی خواهند ماند.

پروفسور ماریت تاهو، متخصص متالورژی از دانشگاه آیوا عنوان کرد: هدف ما از این مطالعه جلوگیری از بازگشت فلز مایع به حالت جامد است که خوشبختانه در آزمایش‌های انجام شده و با مهندسی سطح ذرات، از فرایند بازگشت به حالت جامد در فلز مایع جلوگیری شده است.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین مزیت این روش برخلاف روش چسب فلزی، امکان استفاده از ذرات فلز مایع مطابق با جنس مدارهای الکتریکی است.

قطر هر قطره فلز مایع تقریبا اندازه گلبول‌های قرمز خون یعنی 10 میکرومتر است که در آزمایش‌های انجام شده برای اولین‌ بار فرایند لحیم کاری میکروسکوپی برای اتصال دو قطعه فلزی بدون حرارت با موفقیت انجام شد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر