افزایش برج‌های فناوری تا پایان سال/ شرط مالک شدن ساختمان

افزایش برج‌های فناوری تا پایان سال/ شرط مالک شدن ساختمان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از افتتاح مجتمع فناوری دانشگاه شریف در اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: بنا داریم تا پایان سال تعداد این مجتمع های فناوری را به ۱۰ مجتمع برسانیم.

بهزاد سلطانی با بیان اینکه تاکنون مجتمع فناوری دانشگاه تربیت مدرس به عنوان اولین برج فناوری افتتاح شده است، اظهار داشت: بنا داریم دومین مجتمع فناوری که به دانشگاه شریف اختصاص دارد را در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح کنیم تا به صورت رسمی آغاز به کار کند.

وی با بیان اینکه در مجتمع های فناوری، چندین شرکت دانش بنیان مستقر می شوند، عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۱ شرکت دانش بنیان در این مجتمع مستقر هستند ولی در مجموع تا ۳۶ شرکت ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه برخی استان ها درخواست دارند تا چنین مجتمع هایی را در استان خود راه اندازی کنند، گفت: مشهد، سمنان، یزد و چندین استان دیگر تقاضای راه اندازی مجتمع فناوری دارند تا  شرکت های دانش بنیانشان گرد هم بیایند. هنوز این موضوع در صندوق نواوری و شکوفایی در دست بررسی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به افزایش تعداد مجتمع های فناوری تا پایان سال جاری، اظهار داشت: قصد داریم تعداد این مجتمع های فناوری را تا ۱۱ مجتمع افزایش دهیم.

سلطانی با اشاره به نحوه پرداختی شرکت های دانش بنیان به صندوق نواوری و شکوفایی برای مستقر شدن در برج های فناوری گفت: این شرکت ها،۳۰ درصد مبلغ کل دفترکاری را به حساب صندوق واریز می کنند و ۷۰ درصد باقیمانده را به صورت قسطی و وام ۱۴درصد می­ پردازند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت ها بعد از مستقر شدن در ساختمان های فناوری، اجاره ای پرداخت می کنند که این مبلغ، همان اقساط صندوق نوآوری و شکوفایی به شمار می رود و بعد از ۳ الی ۴ سال از پرداخت اجاره، مالک شرکت های دانش بنیان مستقر در برج های فناوری خواهند شد.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، شرط حضور در مجتمع های فناوری خصوصی بودن شرکتهای دانش بنیان است. ما نمی توانیم به شرکتهای دولتی در این زمینه کمک کنیم. همچنین  شرکت ها باید برای حضور در مجتمع فناوری از سوی دانشگاه معرفی شوند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر