دراپ‌باکس دسترسی محلی به فایل‌های آنلاین را امکان‌پذیر می‌سازد

دراپ‌باکس دسترسی محلی به فایل‌های آنلاین را امکان‌پذیر می‌سازد

شبکه نوشت: ذخیره‌سازی فایل‌ها روی بستر اینترنت با استفاده از سرویس‌هایی همچون دراپ‌باکس ایده جالبی است. اما مشکلی که در این بین وجود دارد به ساز و کاری باز می‌گردد که این سرویس‌ها برای نمایش فایل‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌طوری که در عمل از انعطاف‌پذیری کمی برخوردار هستند. به‌طور مثال، کاربران ابتدا باید سرویسی همچون دراپ‌باکس را باز کرده و برای مشاهده فایل‌های خود از یک رابط جداگانه استفاده ‌کنند. این راه‌کار به مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید. اما دراپ‌باکس در نظر دارد این اوضاع را دگرگون سازد.

آیا روزگار نه چندان جالبی که در میان دراپ‌باکس، ویندوز اکسپلورر و فایندر مک به‌طور پیوسته در حرکت بودید، را به خاطر می‌آورید؟ باید بدانید که این روزگار نه چندان جالب به پایان راه خود رسیده‌اند. به‌طوری که در آینده‌ای نه چندان دور کاربران این توانایی را خواهند داشت تا به سادگی بر هر دو فضای ذخیره‌ساز محلی و کلاود مدیریت جامعی داشته باشند. این خبر خوش به لطف به‌روزرسانی جدیدی که دراپ‌باکس تا چند وقت دیگر آن‌ها ارائه خواهد کرد مسیر خواهد شد. در کنفرانس DropBox Open که پنج‌شنبه گذشته در لندن برگزار شد، این شرکت اعلام کرد، به‌روزرسانی جدیدی به نام پروژه بی‌نهایت (Project Infinite) را آماده کرده است.

 

 

شکاف میان فایل‌های محلی و آنلاین از میان خواهد رفت

آن‌گونه که سایت تک رادار گزارش داده است، پروژه بی‌نهایت (Project Infinite) راه‌کاری در اختیار کاربر قرار خواهد داد که به موجب آن به جای آن‌که از رابط آنلاین دراپ‌باکس برای دسترسی به فایل‌های ذخیره شده روی دراپ‌باکس استفاده شود  از Finder پلتفرم مک یا Explorer پلتفرم ویندوز برای دسترسی به فایل‌ها استفاده خواهد شد. به عبارت دیگر، کاربر این‌گونه احساس خواهد کرد که فایل‌ها روی سیستم او قرار دارند، در حالی‌که در واقع این چنین نخواهد بود. در مجموع این به‌روزرسانی یک قابلیت مضاعف در ارتباط با جستجوی ساده‌تر فایل‌ها و اعمال مدیریت راحت‌تر را پیش روی کاربران قرار خواهد داد. در گذشته روال کار به این شکل بود که کاربران برای دسترسی به فایل‌های دراپ‌باکس خود از طریق Explorer یا Finder ابتدا فایل‌ها را از دراپ‌باکس دانلود می‌کردند. طبیعی است این چنین فرآیندی، زمانی که در نظر داشته باشید از دراپ‌باکس به عنوان یک سرویس پشتیبان‌گیر استفاده کنید، کار چندان عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسید. این پوشه‌ها همراه با یک سمبل تیک سبز رنگ که در سمت راست پوشه‌ها قرار می‌گرفت به کاربر نشان داده می‌شدند. اما در به‌روزرسانی جدید پوشه‌ها همراه به یک ابر خاکستری به نمایش در می‌آیند.

در آینده دراپ‌باکس فراتر از همتایان خود خواهد بود

به‌روزرسانی جدید، دراپ‌باکس را به موجودیتی فراتر از یک فضای ذخیره‌ساز کلاود عادی تبدیل خواهد کرد. در حالی که هنوز هم دیسک‌های جامد سخت به عنوان یک فضای ذخیره‌ساز از قیمت بالایی برخوردار هستند، در نتیجه گزینه‌های آنلاین همچنان مقرون به صرفه‌تر خواهند بود. به ویژه آن‌که دراپ باکس یک ساز و کار کاملا کاربردی در این زمینه ارائه کرده است. بهره‌مندی از یک فضای ذخیره‌ساز رایگان که دسترسی به داده‌ها را از هر نقطه و به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر می‌سازد، در مقایسه با خرید یک دیسک جامد چند صد دلاری که 500 گیگابایت یا بیشتر فضا برای ذخیره‌سازی  در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در جای‌گاه اول قرار دارد. به‌روزرسانی اخیر به کاربران دراپ‌باکس اجازه می‌دهد به راحتی به رابط کاربری آنلاین دراپ‌باکس رفته و یک کپی از پوشه‌های کلاود را به صورت محلی ذخیره‌سازی کنند.

دراپ‌باکس هنوز درباره تاریخ عرضه این به‌روزرسانی اطلاع‌سانی نکرده است، در نتیجه ما هنوز اطلاع نداریم که این به‌روزرسانی قرار است در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار بگیرد یا تنها در اختیار کسب و کارها قرار خواهد داشت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر