سنسور اسکنر اثر انگشت گوشی های ال جی دیگر به دکمه نیازی ندارند !

سنسور اسکنر اثر انگشت گوشی های ال جی دیگر به دکمه نیازی ندارند !

نمایشگر را آهسته لمس کنید تا وارد شوید !

اسکنر اثر انگشت گوشی های کنونی ایده آل نیستند . به طور مثال زمانی که اسکنر پشت دستگاه قرار دارد و گوشی شما روی میز است ، امکان وارد شدن به گوشی مهیا نیست ؛ زمانی که این قطعات در جلوی گوشی گذاشته می شوند ، زیبایی ظاهری دستگاه کم رنگ می شود و زمانی که سازنده آن ها را در ضلع جانبی گوشی های موبایل قرار می دهد ، اندازه مناسبی ندارند . اینجاست که ال جی اینوتک ( LG Innotek ) به داد طراحان می رسد !

این مرکز تحقیقاتی اخیرا یک اسکنر اثر انگشت ساخته است که در زیر کاور شیشه ای نمایشگر گوشی های موبایل قرار می گیرد . با عرضه این طرح مبتکرانه ال جی توانسته است در فضای مورد استفاده برای نصب قطعات صرفه جویی کند و همچنین کار انگشت دست کاربر را نیز برای یافتن اسکنر و محل آن راحت تر سازد . این طرح علاوه بر این می تواند موثر تر از یک کلید اختصاصی عمل کند . دقت این اثر انگشت جدید نیز بسیار بالا می باشد به این نحو که نرخ خطای آن را 0.002 درصد تعیین کرده اند . ویژگی دیگر طرح جدید این است که از اسکنر به خاطر قرار گرفته شدن در زیر شیشه نمایشگر در برابر خراش و آب نیز محافظت می شود .

ال جی مطلبی را در مورد زمان عرضه این فناوری بیومتریک مخفی و مشتریان خریدار آن نگفته است اما می توان با اطمینان گفت که خود سازنده کره ای اولین سازنده ای خواهد بود که از این فناوری جدید در ساخت گوشی های خود استفاده می کند .

 ال جی سابقه بسیار خوبی در ساخت گوشی های دارای اندازه مطلوب و اسکنرهای اثر انگشت مطمئن دارد از این رو کاربران احتمالا می توانند با خرید نسل بعدی گوشی های این غول فناوری از اسکنر جدید نیز استفاده کنند . اما سوالی که هم اکنون مطرح می شود این است که آیا دیگر سازندگان بزرگ نیز به خرید این طرح مایل می شوند و یا این که همچنان از اسکنرهای قدیمی خود استفاده می کنند !

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر