بررسی عوامل کندی سرعت آیفون و راه‌حل‌های پیشنهادی برای بهبود عملکرد آن

بررسی عوامل کندی سرعت آیفون و راه‌حل‌های پیشنهادی برای بهبود عملکرد آن

آیفون گوشی هوشمند پرطرفدار اپل است که طرفداران و البته کاربران زیادی را دارد. آیفون جز آن دسته از تلفن‌های هوشمندی است که سرعت بیسیار بالایی دارد، اما برخی از کاربران بعد از مدت‌ها استفاده از کندی سرعت آیفون شکایت دارند. ما در این مطلب آموزشی عوامل کندی سرعت آیفون را برای شما بررسی می‌کنیم و به شما پیشنهاد‌هایی را برای مقابل با کندی سرعت و بهبود عملکرد آیفون می‌دهیم.

در گام نخست، مطمن شوید از آخرین نسخه iOS استفاده می‌کنید. قدیمی بودن  نسخه iOS شما می‌تواند یکی از دلایل کندی سرعت آیفون شما باشد. البته اینجا باید یک نکته را یادآوری کنیم نصب ورژن بالای iOS  بر روی دستگاه‌های قدیمی سرعت آنها را کند می‌‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم کاربرانی که از آیفون‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنند برای دریافت نسخه به‌روزشده iOS اندکی صبر داشته باشند و به محض انتشار آخرین نسخه، آیفون خود را به‌روزرسانی نکنند.

یکی از عوامل دیگر که به شدت در سرعت آیفون موثر است، عدم فضای کافی حافظه است. وقتی حافظه دستگاه شما پر است، فضای کافی برای انجام عملیات‌ها و پردازش‌ها ندارد و باعث کندی سرعت آیفون می‌شود. شما از طریق تنظیمات آیفون خود می‌توانید حافظه آیفون خود را کنترل و مدیریت کنید. کافی است به قسمت General  بروید و پس از آن وارد بخش Storage & iCloud Usage شوید و در بخش Manage Storage، حافظه آیفون خود را مدیریت کنید.

اکنون چند راه‌حل را برای حل مشکل کندی سرعت آیفون به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در ابتدا آیفون خود را پاک‌سازی کنید. همه ما بر روی تلفن‌های هوشمند خود اپلیکیشن‌هایی را داریم که قدیمی هستند و از آنها تنها یک بار استفاده کردیم و تاکنون به سراغ آنها نرفتیم، این اپلیکیشن‌ها بودنشان سرعت آیفون شما را پایین می‌آورند و حافظه آیفون شما را اشغال می‌کنند. پس این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید. هر چه حافظه آیفون شما بیشتر فضای خالی داشته باشد، آیفون شما عملکرد بهتر و سریعتری دارد. عکس‌ها ویدیو‌ها هم نقش بسزایی در اشغال حافظه آیفون شما دارند، پس آنها را هر از چندگاهی بر روی دسکتاپ و یا لپتاپ خود منتقل کنید و یا می‌توانید کلیه عکس‌ها و ویدیو‌های آیفون خود را به‌راحتی بر روی فضاهای ذخیره‌سازی ابری ذخیره‌سازی کنید.

کش اپلیکیشن‌هایی را که می‌توانید پاک کنید. مثلا کش اپلیکیشن تلگرام خود را پاک کنید. این کار هم به حافظه آیفون شما و هم به بهتر شدن عملکرد تلگرام کمک می‌کند.

اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستند در کندی عملکرد آیفون شما موثر هستند. چرا که آنها فضای رم را اشغال می‌کنند و سرعت آیفون شما را پایین می‌اورند. پس اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را کنترل کنید و آنهایی را که استفاده نمی‌کنید، را ببندید.

اگر آیفون شما کند کار می‌کند، به شما توصیه می‌کنیم که به موارد بالا توجه کنید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر