با این ده نشانه به طور حتم یک رهبر کسب وکار هستید

با این ده نشانه به طور حتم یک رهبر کسب وکار هستید

احتمالاً در طول عمر خود به افرادی برخورده‌اید که مصاحبت با آنان برای شما بسیار لذت بخش بوده، از سخنانشان استفاده کرده‌اید و راهنمایی‌ آنان نقش موثری در پیشبرد زندگی شما داشته است. این افراد صفات و ویژگی‌های خاصی دارند که اطرافیان‌شان را به سمت خود می‌کشانند. این افراد شاید رهبر کسب وکار زاده نشده باشند اما صفات و ویژگی‌های یک رهبر در آن‌ها نمایان است.

اکثر اوقات بیشتر کسانی که ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند خودشان هم نمی‌دانند که در حال راهنمایی ما هستند. اغلب ما تصور می‌کنیم که رهبران کسب و کار، با این ویژگی‌ها به دنیا می‌آیند. اما این گونه نیست. اگر مجبور باشیم فاکتور سازنده رهبران را مجزا کنیم؛ این فاکتور احتمالاً ترکیبی از شرایط و پشتکار خواهد بود. شاید شما هم رهبران زیادی از هر قشر، جایگاه و یا موقعیتی را در میان خود دیده باشید. برخی از رهبران بزرگی که با آن‌ها ملاقات داشته‌اید، حتی از رهبر بودن خودشان هم اطلاع ندارند.
ما 10 نشانه را به شما می‌گوییم، اگر این 10 نشانه را در خود سراغ دارید، احتمالاً شما هم یکی از آن رهبران سازمانی هستید:

1. ذهن بازی دارید و به دنبال آن هستید که نظر دیگران را بدانید

اگر آدم‌ها به سمت شما کشیده می‌شوند به این دلیل که ذهن بازی برای شنیدن نظرات آن‌ها دارید، پس بدانید که یک رهبر هستید.

2. به دیگران مشورت می‌دهید یا نصیحتشان می‌کنید

اگر به همکارانتان مشاوره می‌دهید و دوستانتان از شما مشورت می‌خواهند- اگر حرف‌های شما را دنبال می‌کنند و برای گفته‌هایتان ارزش قائلند- پس حس همدلی قدرتمندی دارید و دیدگاه‌های شما برای اطرافیانتان سودمند است. اگر اغلب به اطرافیانتان و همکارانتان کمک می‌کنید تا دشواری‌ها و لحظات سخت را از سر بگذرانند، پس شما در محیط کاری خود یک رهبر هستید.

 

 


3. آدم‌ها روی شما حساب می‌کنند

اگر آدم‌ها به شما تکیه می‌کنند، یعنی به شما اعتماد دارند و روی قول‌های شما حساب می‌کنند، اگر خود را مسئول و پاسخگو می‌دانید و همین مسئولیت‌پذیری پی در پی شما موجب می‌شود دیگران به شما اعتماد کنند، پس یک رهبرهستید.

4. شنونده خوبی هستید و دیگران راز دلشان را به شما می‌گویند

این که به دیگران گوش بدهید و آن‌ها بتوانند صادقانه با شما سخن بگویند، بدون آن که نگران باشند که ممکن است از این اطلاعات علیه خودشان استفاده کنید؛ از نشانه‌های رهبر بودن شما است. اگر بفهمید که گوش کردن مهمتر از صحبت کردن است و اگر مردم بدانند که می‌توانند سفره دلشان را پیش شما بگشایند، یکی از صفات رهبری کسب و کار را دارید.

 

 


5. شما را الگوی خود قرار می‌دهند

قدرتمندترین شکل رهبری متقاعد کردن، بحث کردن یا اجبار کردن نیست، بلکه الگو بودن است. مردم در هر موقعیتی متوجه هستند که چه کسی حاضر است، چه کسی ثمربخش است و چه کسی بدون حواس‌پرتی سخت کار می‌کند. وقتی آن شخص شما باشید، دیگران به طور طبیعی از شما الگوبرداری می‌کنند و این یکی دیگر از صفات رهبران است.

6. روی فضیلت و خوبی اصرار دارید

به قول ارسطو ما همانی هستیم که پیوسته انجامش می‌دهیم، بنابراین فضیلت و خوبی یک عمل نیست بلکه یک عادت است. وقتی دفاع از خوبی عادتان شده و خودتان و اطرافیانتان را مسئول خوب بودن می‌دانید، در واقع به دیگران می‌گویید که بیشتر از آنچه که سخن می‌گویید عمل می‌کنید، با عمل نشان می‌دهید تا با سخن، به قول خود وفا می‌کنید. رهبران کسب وکار بهانه‌گیری نمی‌کنند و تقصیرها را به گردن دیگران نمی‌اندازند.

 


7- مثبت اندیش هستید

انسان‌های خوش‌بین و مثبت اندیش اطرافیانشان را نیز خوشحال می‌کنند. مثبتاندیشی چشمان شما را بر روی مشکلات و مسائل نمی‌بندد بلکه کاری می‌کند تا در هر موقعیتی به دنبال چیزهای خوب باشید و بدانید که در نهایت همه چیز درست خواهد شد. این نوع نگرش و ذهنیت شما در افراد ایجاد انگیزه کرده و خوش‌بینی را گسترش می‌دهد، این یعنی شما یکی دیگر از ویژگی‌های رهبران کسب وکار را می‌شناسید.

8. با احترام با دیگران رفتار می‌کنید

علم و دانش به شما قدرت می‌بخشد، زرنگ و باهوش بودن یک امتیاز است اما تا زمانی که به دیگران احترام می‌گذارید از سوی آنان مورد احترام قرار می‌گیرید. اگر دنبال خوبی‌های دیگران باشید و به خاطر آنچه که هستند به آن‌ها احترام بگذارید، آن‌ها هم احترام شما را حفظ می‌کنند. رهبران کسب وکار این راز را خوب می‌دانند.

 


9. صادقانه از دیگران مراقبت می‌کنید

اگر وقت خود را صرف حمایت، راهنمایی و سهیم کردن اطرافیانتان در دانسته‌های خود می‌کنید، اگر به همکارانتان فرصت می‌دهید تا به موفقیت برسند و اگر مراقب رفاه و آسایش آنان هستید و برای کمک به آنان در راه رسیدن به موفقیت هر کاری که از دستتان برمی‌آید انجام می‌دهید، شما یکی دیگر از رازهای رهبری کسب وکار را فرا گرفته‌اید.

10. خاطرجمع  و احساساتی هستید

 برخی آدم‌ها همیشه به دنبال آتو گرفتن از یکدیگر هستند و رفتارهای همدیگر را زیر نظر دارند. خاطرجمع بودن یعنی با اطمینان و اعتماد به نفس پیش رفتن، یعنی حساس بودن در مورد آنچه که به آن باور دارید و نپذیرفتن هر آنچه که سد راهتان می‌شود. اگر به طور مداوم و با بصیرت و اعتماد به نفس برای رسیدن به هدف و آرمان خود تلاش می‌کنید، شما در راه تبدیل شدن به یک رهبر سازمانی هستید.

آیا از دیدن ویژگی‌ها و صفات مهم درون خود غافل مانده‌اید؟ خود را با صفاتی که عنوان کردیم بسنجید، در مورد آنچه که فکر ‌می‌کنید می‌دانید، تجدید نظر کنید و خودتان را بهتر بشناسید، شاید شما هم واجد بسیاری از این ویژگی‌ها باشید..  

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر